"לפני הקורונה היינו בתנופה אדירה, ואז הגיעה המגפה ושיבשה הכול"

יוסקה פיזם, בן 30 משדרות • בעלי חברת Malmush (מלמוש) • "קיבלנו סיוע מהמדינה, היינו אז זכאים, אך לבסוף נאלצנו להחזיר חלק מהכסף, כי לא עמדנו בקריטריונים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יוסקה פיזם, בעלי חברת Malmush / צילום: קובו בן עזרא
יוסקה פיזם, בעלי חברת Malmush / צילום: קובו בן עזרא

חברת Malmush (מלמוש) הוקמה בשנת 2014 על ידי יוסקה פיזם משדרות יחד עם שתי אחיותיו, "בהתחלה מכרנו בקטן, קיבלנו קצת סיוע מהמשפחה, אך בשנת 2018 לקחתי את העסק לידיים ביחד עם אשתי ריקי בהסכמת האחיות, וביחד הפכנו אותו לעסק מאוד גדול", מספר פיזם. "התחלנו להתרחב, ממש לפני הקורונה הבאנו סחורה בכמות מאוד גדולה, היינו ממש בתנופה אדירה, ואז הגיעה מגפת הקורונה ושיבשה הכול".

"כיום אנחנו מוכרים נעליים, כיפות, אביזרי שיער, גרביים וגרביונים, פפיונים וציציות, ויש עוד מוצרים בתכנון", משתף פיזם. "אנחנו קיבלנו סיוע מהמדינה, היינו אז זכאים, אך בסופו של דבר נאלצנו להחזיר חלק מהכסף שקיבלנו, כי לא עמדנו בקריטריונים, אבל התגברנו גם על כך".

"קהל היעד של העסק שלנו", אומר פיזם, "מתחלק לשניים, יש את החנויות - שם נמכרים המוצרים השונים, כל חנות והאופי שלה, חלק מהחנויות מתמקדות בכיפות, חלק בקישוטי שיער ובנוסף, יש גם אתר אינטרנט מושקע שאותו פתחנו בעקבות הקורונה". לדבריו, "באתר האינטרנט שלנו אנחנו גם מוכרים דברים כמו נעליים וגרביים שאותן אנחנו לא מוכרים בחנויות, הן מיוחדות לאתר בלבד על מנת שהלקוח יוכל לרכוש במחיר סביר" מוסיף יוסקה.

"היו לנו זמנים מאוד קשים בתקופת משבר הקורונה, במיוחד בתחילתה של המגפה, אנחנו ייבאנו מסין, והכול שם נסגר לחלוטין, ולא היה לנו מאיפה להביא כיפות למשל, היינו ממש נואשים לסחורה שלנו שכבר הייתה מוכנה, אך המפעלים השונים היו סגורים, ייצרנו גם אצל מפעלים חדשים שלא עבדנו איתם קודם לכן ושילמנו להם מחיר מאוד יקר על הסחורה, וגם על המשלוח כדי שהכול יגיע לפני חג הפסח".

"ואז", אומר פיזם, "הגיע הסגר - הכול השתבש, היו לנו סחורות בלי סוף, שעלו לנו במחיר מאוד יקר ולא היה לא איך ולמי למכור את הסחורה, כל החנויות היו סגורות לחלוטין, לא הייתה לנו כל ברירה אחרת ולקחנו 'הלוואת קורונה' מהבנק, רק כשהכול לאט-לאט נפתח מחדש התחלנו לנשום שוב לרווחה". "בעקבות כך", מרחיב פיזם, "פתחנו את אתר האינטרנט שלנו ללקוחות קצה, ואז כבר נפתחנו לעוד מוצרים, כך שהקורונה עיכבה אותנו רק במעט".

"הלקוחות מגיעים מכל המגזרים, בעיקר החברה החרדית, אך יש גם לקוחות משאר המגזרים כולל החברה הערבית", מסביר פיזם ומוסיף "הערבים והחרדים אוהבים את אותו סטייל לילדים, בחתונות חרדיות ובחתונות ערביות אפשר לראות קווי דמיון בין הילדים הקטנים של שני המגזרים. אצל שני המגזרים יש הרבה אירועים ושמחות ואוהבים סגנון אירופאי".

פיזם מספר כי ההחלטה לייבא נעליים וגרביים ואביזרי שיער דווקא מספרד ולא מסין נובעת מכך שהסחורה שם איכותית הרבה יותר, "הם מתמחים בנעליים לילדים, כמובן שאפשר לייבא בזול מסין, אבל אנשים כאן רוצים איכות, בטח לנעליים לילדים שלהם שזה עתה עושים צעדים ראשונים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il