אפל, לנובו ומחסני חשמל: מי מרוויח מהאומיקרון?

ברשת מחסני חשמל מדווחים כי במהלך סוף דצמבר נמכרו פי 5 מחשבים ניידים בהשוואה לממוצע המכירות השבועי בקטגוריה. כ-70% מהעסקאות בוצעו ע"י חברות שביקשו לבצע רכישה מרוכזת עבור עובדיהן, על-מנת שישמשו אותם במהלך תקופת הבידוד ולאחריה • אירועים ומינויים

חנות מחסני חשמל בירושלים / צילום: איל יצהר
חנות מחסני חשמל בירושלים / צילום: איל יצהר

מהשפעות התפרצות זן האומיקרון: חברות רבות ניצלו את השבועיים האחרונים של השנה כדי לרכוש רכישות אחרונות מוטבות במס של ציוד מקצועי לעובדיהן שנשלחו לעבוד בבתים.

ברשת מחסני חשמל, שלה כ-80 לקוחות חברות, מדווחים כי במהלך סוף דצמבר נמכרו פי 5 מחשבים ניידים בהשוואה לממוצע המכירות השבועי בקטגוריה, ולצד זאת נמכרו פי 3 יותר מוצרים בקטגוריית "ציוד נילווה למחשבים".

כ-70% מהעסקאות בוצעו על-ידי חברות שביקשו לבצע רכישה מרוכזת של מחשבים עבור עובדיהן, על-מנת שישמשו אותם במהלך תקופת הבידוד ולאחריה. החברות המסורתיות רכשו מחשבים במפרט בסיסי עם מדפסת דיו מהירה, כשסך ההוצאה לעובד עמדה על 2,000-3,000 שקל.

לעומתן, חברות ההייטק ביצעו רכישות מרוכזות של מחשבים בעיקר מבית אפל ולנובו, וכן של ציוד משלים כגון כיסא גיימינג, מקלדת ועכבר ארגונומיים, אוזניות ביטול רעשים ומצלמות זום מתקדמות - כך שסך ההוצאה לעובד עמד על 6,000 עד 18 אלף שקל.

לדברי לירון כץ, מנהל הפיתוח העסקי של רשת מחסני חשמל, "מחזור המכירות של מחשבים ניידים וציוד נלווה במהלך השבועיים האחרונים הוא חסר תקדים בהיקפו, וחוצה את השיא הקודם שנשבר במהלך תקופת הסגר השני - אז עיקר הביקושים היו מצד הורים לילדים בבתי הספר".

מתאגדים בנגב

איגוד העסקים הקטנים בנגב קיים את כנס ה-SBA במרכז לאודר לתעסוקה, בהשתתפות יותר מ-100 בעלי עסקים. "הם מרגישים בודדים", אמרה תמר גיל מנחם, המשנה למנכ"ל לאודר. "ההחלטה להקים את האיגוד נולדה גם מהמשבר הכלכלי שאליו נקלעו עסקים רבים במהלך תקופת הקורונה. המטרה היא לייצר פלטפורמה לחיבורים ושיתופי-פעולה, ולהעצים את כוח הקנייה של העסקים הקטנים באמצעות ההתאגדות יחד".

מגבירים תעסוקה בחברה החרדית

פרויקט "מרכזי הכשרה ניידים" של קרן קמ"ח, שמטרתו להכשיר רכזי תעסוקה בקהילות החסידיות ובריכוזים החרדים בערי הפריפריה, נבחר לאחד הפרויקטים החברתיים שיזכו לחסות ומימון של שגרירות ארצות-הברית. פרויקט מרכזי הכשרה ניידים, פועל בשיתוף רבני ועסקני הקהילות השונות, על-מנת להניע פעילויות הכשרה מקצועית ותעסוקתית בתוך החממה הקהילתית. נציגי קרן קמ"ח, המנכ"ל מוטי פלדשטיין ומנהל תוכנית הקהילות ישראל יום טוב, הציגו את התוכנית, את מטרותיה ואת הפעילות הייחודית שמתקיימת בשיתוף-פעולה עם רבני הקהילות.

מצנח הזהב:

שלושה מינויים חדשים בסטארט+אפ Safe School Analytics: טל מוסקוביץ יכהן כסמנכ"ל מוצר, מאור צור יכהן כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי, ויפעת טאו תשמש כסמנכ"לית תוכן. 

עו"ד רועי כהן (44) המכהן כנשיא להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), נבחר לקדנציה שלישית.

משרד ישר אדריכלים, בהובלת אבנר ישר, צירף אליו שלוש שותפות חדשות: רוני שימל, דנה לאונר ושירלי אדיב. בנוסף מונו שלוש עמיתות וחמישה ראשי צוותים חדשים.

ד"ר דב אלבוקרק, 55, מונה לסמנכ"ל חטיבת הרפואה בקופת חולים מאוחדת. הוא יחליף את ד"ר דוד מוסינזון, ששימש בתפקיד בעשור האחרון. ד"ר אלבוקרק הוא מומחה ברפואת ילדים מטעם אוניברסיטת תל אביב, ובעל התמחות במנהל רפואי.

לילך בנואליד מונתה למנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז.

סוזן (סו) שדות מונתה למנכ"לית עמותת 'גדולים מהחיים' הפועלת עבור ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. שדות תחליף את ליאור שמואלי אשר שימש כמנכ"ל העמותה משנת 2007.

חדשות טובות

פרויקט "אמץ לוחם" מתרחב

16 חברות ותורמים ישראלים החליטו להצטרף השנה לפרויקט "אמץ לוחם" ולאמץ יחידות לוחמות. במסגרת האימוץ תתרום כל חברה 100 אלף שקל בשנה, למשך 3 שנים, ליחידה המאומצת. החברות והתורמים מקיימים עם הגדודים קשר מתמשך, ערכי ומסייע. המעורבות ושיתוף-הפעולה בין עובדי החברה המאמצת לחיילי היחידה, מעצימים את תחושת ההזדהות של העובדים ואת גאוות היחידה של הלוחמים.

בין החברות המאמצות החדשות: אלקטרה, סלקום, אקסלנס נשואה, תדהר, בנק יהב, חברת אהבה, מטרובס, סימקום, הקרן על שם סם רוטברג, חברת תקשוב, פלאריום, DSV שילוח, new way.

בפרויקט "אמץ לוחם" 216 יחידות לוחמות מאומצות, והוא פועל בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם ארגון ה-fidf שמעביר את אהבתם של מאמצים מעבר לים.