מיזם הסיבים גייס מימון של עוד חצי מיליארד שקל ממגדל

זו הפעם השנייה שמגדל מעניקה אשראי ל-IBC, לאחר שב-2020 העניקה לה מסגרת אשראי של 350 מיליון שקל, שמתוכם ניצלה החברה כ-200 מיליון שקל, כך שהסכום הכולל שמעמידה מגדל למיזם הסיבים יעמוד על 700 מיליון שקל

אמיר לוי / צילום: ליאור מזרחי
אמיר לוי / צילום: ליאור מזרחי

חברת תשתיות התקשורת אנלימיטד (IBC) מדווחת כי חברת הביטוח מגדל הרחיבה את מסגרת האשראי שהיא מעמידה לה בעוד 500 מיליון שקל, שישמשו להאצת פריסת רשת הסיבים האופטיים של החברה בישראל. 

זו הפעם השנייה שמגדל מעניקה אשראי ל-IBC, לאחר שב-2020 העניקה לה מסגרת אשראי של 350 מיליון שקל, שמתוכם ניצלה החברה כ-200 מיליון שקל, כך שהסכום הכולל שמעמידה מגדל למיזם הסיבים יעמוד על 700 מיליון שקל. ההלוואה הנוכחית היא עד 2032. הריבית של ההלוואה החדשה תהיה 2.5% בממוצע.

אחד האתגרים של IBC הוא "למלא את הרשת", כלומר מעבר להרחבת הפריסה שאמורה להגיע ל-1.7 מיליון משקי בית בתוך ארבע שנים (תוספת של 250 אלף בכל שנה לכ-700 אלף משקי בית כיום). החברה רוצה לצרף כמה שיותר מנויים על הרשת, מה שיעזור לה לנצל אותה בצורה יותר אפקטיבית ולהחזיר את ההשקעות יותר מהר.

כיום מספקת IBC שירותי תשתית אינטרנט לחברות תקשורת לרבות סלקום, הוט, אקספון, אינטרנט רימון, טלזר ועוד. בשבוע שעבר דווח על חתימת הסכם עם חברת פרטנר לשימוש ברשת הסיבים של חברה, מה שעשוי לתרום רבות למיזם.

תשתית מיזם הסיבים מגיעה כיום לכ-730 אלף משקי בית ב-60 יישובים ברחבי הארץ, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. החברה נמצאת בבעלות סלקום, הוט, קרן תש"י וחברת החשמל.

בשבוע שעבר מונה יוסי חבר כממלא-מקום מנכ"ל החברה במקום אמיר לוי שפורש. נוסף עליו מונה נתי כהן, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, לתפקיד יו"ר הדירקטוריון.