מע"מ | בלעדי

צעד ראשון בסיוע? תשלומי המע"מ לעסקים יידחו ל-24 בינואר

בעקבות דרישה של יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר, יידחו תשלומי המע"מ החודש ב-10 ימים, בכדי להקל על עצמאים שנפגעים מגל התחלואה • בנוסף, נודע כי ניתנה הנחיה ברשות המסים לבחון בקשות של בעלי עסקים להארכה נוספת אם יידרשו לכזו

ח"כ אלכס קושניר, יו''ר ועדת הכספים / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ אלכס קושניר, יו''ר ועדת הכספים / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, פנה אתמול (ב') לרשות המסים בניסיון לעזור לבעלי העסקים, והשיג דחייה של עשרה ימים בתשלום המע"מ עד ל-24 בדצמבר (במקום ה-15 בחודש).

בנוסף, נודע כי ניתנה הנחיה ברשות המסים לבחון בקשות של בעלי עסקים להארכה נוספת אם יידרשו לכזו. בעלי עסקים יוכלו להגיש בקשה לרשות המסים והיא תיבחן. ההנחיות הללו נועדו לתת מענה לבעיית הנזילות של עסקים נוכח גל האומיקרון. זה הצעד הראשון שנעשה בקואליציה בניסיון לסייע לבעלי עסקים באופן מיידי וגורמים המעורים בנושא טענו כי צעדים נוספים נבחנים.

אתמול הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן כי ביום ראשון תוגש הצעת חוק לסיוע בימי בידוד לעצמאים לוועדת שרים לחקיקה והיא תאושר במהירות בכנסת. עוד אמר ליברמן כי החוק יחול רטרואקטיבית מאז חודש יולי האחרון והוא אמור להשוות את מצב העצמאים לזה של השכירים. ח"כ אביר קארה אמר לגלובס כי בכוונתו לדרוש תיקונים בנוסח החוק, כך שהמדינה תשתתף ביותר ימי בידוד ולא ביום אחד בלבד כפי שכתוב כעת.

ברקע, בעלי עסקים ועצמאים שטוענים לפגיעה משמעותית בהכנסותיהם נוכח גל האומיקרון. נראה כי בישראל ביתנו, למרות עמדתו הנחרצת של ליברמן נגד מתן סיוע גורף, מתחילים לחשוב על צעדים מדודים לסיוע לעסקים.

אתמול אמר ח"כ קושניר בפתח הדיון בוועדת כספים כי "אנחנו נמצאים עשרה ימים מתחילת שנת 2022 . קיימת הרבה אי וודאות במשק. לכן כל האמירות שהממשלה לא רצה לסייע לעסקים, הן שקר וכזב. לא נפזר כסף ללא אבחנה, לא נתיז את הכסף מהממטרות. אבל כן נעניק סיוע ממוקד למי שנפגע. כדי שיהיה לנו מתווה מסודר, חייבים להתבסס על נתונים, ואנחנו עובדים עליהם".

עוד אמר קושניר כי "כל כסף שיוצא מהקופה הציבורית, זה כסף של כולנו ושל הציבור, והוא צריך ללכת למקומות הנכונים, וכך גם יעשה. גם אם ניזכר במה שהיה בסבבים הקודמים של הממשלה הקודמת, אני לא זוכר שחבילות הסיוע נחתו עלינו מיד. וגם הסיוע שכן הגיע, חלקו הגדול לא היה ממוקד ולא היה יעיל. את התוצאות אנחנו רואים עכשיו. העסקים שצריכים לחזיר את המענקים כי הכסף חולק ללא קריטריונים".