מיחשוב ישיר מנצלת המומנטום החיובי בוואן טכנולוגיות: מכרה מניות ב-108 מיליון שקל

המכירה - לאחר זינוק של כ-50% בשווי חברת שירותי ה-IT אשתקד לכ-4.3 מיליארד שקל • גם גרנות של הקיבוצים והמושבים מכרה מניות וואן, בהיקף של כ-42 מיליון שקל

עדי אייל, מנכ''ל וואן טכנולוגיות / צילום: Regev Art Photography.
עדי אייל, מנכ''ל וואן טכנולוגיות / צילום: Regev Art Photography.

קבוצת מיחשוב ישיר, בעלת השליטה בחברת שירותי ה-IT וואן טכנולוגיות, מכרה כ-2.7% ממניות וואן תמורת סכום של כ-108 מיליון שקל. המכירה בוצעה לפי מחיר של 56.2 שקל למניית וואן, הנמוך ב-8.5% ממחיר הנעילה ביום העסקה. לאחר המכירה מחזיקה מיחשוב ישיר בכ-41% ממניות וואן טכנולוגיות, לעומת 43.5% קודם לכן. בעל השליטה במיחשוב ישיר הוא עדי אייל, המכהן כמנכ"ל בשתי החברות. 

וואן טכנולוגיות , הנסחרת בשווי של 4.3 מיליארד שקל לאחר עלייה של 50% במניה אשתקד, מספקת שירותי IT ופועלת במגזרי פתרונות ושירותי התוכנה, תשתיות המחשוב ושירותים מנוהלים. בשנה שעברה היא השלימה את רכישת המתחרה טלדור בעסקה של 250 מיליון שקל במזומן. בעקבות הרכישה, בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2021 הכנסות החברה הסתכמו בכמעט 2 מיליארד שקל, צמיחה של 52.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-48.4% והסתכם בתקופה זו ב-92.2 מיליון שקל.

לאחר המכירה הנוכחית, שווי ההחזקה של מיחשוב ישיר  במניות וואן עומד על כ-1.75 מיליארד שקל, בעוד ששווי השוק של מיחשוב ישיר (עלייה של 58% במניה אשתקד) נמוך משווי ההחזקה שלהם בוואן, ועומד על כ-1.1 מיליארד שקל. בעל השליטה אייל מחזיק 77% ממניות החברה.

לפי הודעתה של מיחשוב ישיר לבורסה, בעקבות המכירה של מניות וואן, העודף ברוטו לפני מס מהמכירה, בסך 104 מיליון שקל, ייוחס במישרין להון העצמי של החברה. 

מלבד מיחשוב ישיר, דווחה השבוע מכירת מניות גדולה נוספת בוואן טכנולוגיות, על-ידי מיגר מערכות מידע של גרנות אגודה שיתופית חקלאית - תשלובת חקלאית-תעשייתית של 41 קיבוצים ומושבים. היא החזיקה בכ-5.2% ממניות וואן והודיעה על מכירת מניות תמורת כ-42.2 מיליון שקל. לאחר המכירה היא מחזיקה ב-4.1% ממניות החברה, שהשווי הנוכחי שלהן מגיע ל-175 מיליון שקל.