פרשת השחיתות במשרד הבריאות: המשטרה פתחה בגל שני של חקירות

החקירה החלה ביוני בשנה שעברה, ובמסגרתה עלה חשד לשחיתות במשרד הבריאות בתקופת השר יעקב ליצמן • בין הנחקרים שזומנו בשנית: מוטי בבצ'יק, עוזרו של השר לשעבר ליצמן; ויועץ התקשורת מנחם גשייד, שהיה עוזרו של השר

מנחם גשייד ומוטי בבצ'יק / צילום: יוטיוב-Yhuda Shabo, משרד הבריאות
מנחם גשייד ומוטי בבצ'יק / צילום: יוטיוב-Yhuda Shabo, משרד הבריאות

המשטרה פתחה הבוקר (א') בגל שני של חקירות בפרשת השחיתות נגד עוזרי שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן לשעבר ובכירים בחברות מסחריות. החקירה החלה ביוני בשנה שעברה, ובמסגרתה עלה חשד לשחיתות במשרד הבריאות בתקופת השר ליצמן. בין הנחקרים שזומנו בשנית - מוטי בבצ'יק, עוזרו של השר לשעבר ליצמן; ויועץ התקשורת מנחם גשייד, שהיה בעבר עוזרו של השר.

מאז החקירה האינטנסיבית עם פתיחתה לא הייתה פעילות רבה בחקירה, אך היום נפתח גל שני של פעולות חקירה. מהמשטרה נמסר כי "עם התקדמות החקירה המאומצת בה בוצעו פעולות חקירה רבות בחודשים האחרונים, הבוקר החל שלב נוסף בחקירת החשודים המעורבים בתיק, כולל גביית עשרות עדויות מעדים נוספים, במטרה להביא למיצוי הליך החקירה".

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 חושדים כי בבצ'יק ניצל את מעמדו ופעל ביחד עם המעורבים, ממניעים של בצע-כסף, לקידום ולשימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, שהתקשרו בהסכמים למתן שירותי ייעוץ/שתדלנות בשווי מאות אלפי שקלים עם מקורביו.

במסגרת החקירה נחקר חשד למערכת קשרים מושחתת בין עוזריו של השר ליצמן בהווה ובעבר לבין חברת הלוביסטים פוליסי וחברות מסחריות - תנובה, חברת התרופות רוש ופמי פרימיום, במטרה לקדם את האינטרסים הכלכליים של החברות.

לפי החשד, שלוש החברות תמכו או רכשו שירותים מגופים שמזוהים עם חסידות גור, אליה שייכים בבצ'יק וגשייד. בין היתר נבדק חשד להעברת תרומות מעמותות השייכות לחסידות גור, זאת בתמורה לקידום האינטרסים של התאגידים בנוגע לרפורמת סימון המוצרים והכנסת תרופות לסל הבריאות.

*** חזקת חפות: החקירה עדיין מתנהלת, החשודים לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.