תוצאות טובות למדיוונד בתרופה לטיפול בפצעים כרוניים

מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה המחזיקה 35% בחברה: "מספר חברות פנו אלינו בטרם פרסום התוצאות. להערכתנו כעת ההתעניינות בחברה תגבר עוד יותר"

צוות מדיוונד עם המנכ''ל שרון מלכה / צילום: Mediwound
צוות מדיוונד עם המנכ''ל שרון מלכה / צילום: Mediwound

חברת מדיוונד  הודיעה היום (ב') על תוצאות טובות בניסוי בתרופה EscharEx לטיפול בפצעים כרוניים. המוצר של מדיוונד כבר מאושר לטיפול בכוויות, להסרה של רקמה שנפגעה ללא פגיעה ברקמה בריאה. גם בתחום הפצע מדובר באותה הטכנולוגיה, ובניסוי היא נמצאה יעילה יותר מטיפולים קיימים. לעומת שוק הכוויות המוערך במספר מאות מיליוני דולרים, מוצר זה של מדיוונד מיועד לשוק של מעל מיליארד דולר בשנה.

בעקבות ההודעה עולה מניית החברה 6.6% בקדם מסחר בנאסד"ק. מניית חברת כלל ביוטכנולוגיה, המחזיקה 35% בחברה, אינה מגיבה משמעותית לידיעה.

לניסוי גוייסו 120 מטופלים, שחולקו לשלוש קבוצות: התרופה של מדיוונד, תרופת דמה או טיפול מתחרה שכבר נמצא בשוק. אצל 63% מהמטופלים במוצר של מדיוונד הפצע עבר בצורה מלאה, כלומר כל הרקמה המיותרת הוסרה. זאת לעומת 30% מהמטופלים בתרופת דמה ו-13% בטיפול הקיים. הבטיחות של המוצר של מדיוונד מקבילה לזו של הטיפולים האחרים בניסוי. המעקב אחר המטופלים ממשיך ונתונים נוספים צפויים להתקבל ברבעון השני של 2022.

מדיוונד מעריכה שתגיש בקשה להיפגש עם ה-FDA, מנהל המזון והתרופות של ארה"ב, במחצית השנייה של 2022 על מנת לדון בתוצאות הניסוי ובתוכנית לביצוע ניסוי שלב III.

מנכ״ל כלל ביוטכנולוגיה, עופר גונן, אמר: ״מספר חברות מובילות בתחום פנו למדיוונד עוד בטרם פרסום תוצאות הניסוי. להערכתנו, לאור התוצאות החד משמעיות, ההתעניינות בחברה תגבר עוד יותר. כלל ביוטכנולוגיה תפעל למקסום הזדמנות זו לטובת כל בעלי המניות של מדיוונד".

המוצר של מדיוונד לטיפול בכוויות נמכר כיום באירופה, ורשם בתשעה החודשים הראשונים של 2021 הכנסות של 18.3 מיליון דולר. במהלך השנה צפויה הגשת התרופה גם לאישור ה-FDA. אם וכאשר יתקבל האישור הוא יפתח גם את השוק האמריקאי למוצר של החברה לטיפול בכוויות.