אורלי שטרן נבחרה לתפקיד מנכ"לית חברת נתיבי איילון

לשטרן אין ניסיון בתחום התחבורה, אך היא קידמה פרויקטי תשתית בעבר וכיהנה בין היתר כסגנית ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

אורלי שטרן, מנכ''לית נתיבי איילון המיועדת / צילום: נתיבי איילון
אורלי שטרן, מנכ''לית נתיבי איילון המיועדת / צילום: נתיבי איילון

מנכ"לית נתיבי איילון הנבחרת היא תא"ל במיל' אורלי שטרן, כך נודע לגלובס. שטרן תחליף את המנכ"ל הקודם איתמר בן מאיר, שמנהל כעת את זרוע הכבישים המשותפת לשיכון ובינוי, קרן קיסטון וחברות הביטוח הראל וכלל. הליך המינוי הפורמלי של שטרן יושלם לאחר אישור הוועדה למינויים ממשלתיים וחתימת שרי התחבורה והאוצר.

שטרן נעדרת ניסיון בתחום התחבורה, אך היא קידמה פרויקטי תשתית בעבר וכיהנה בין היתר כסגנית ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון. היא למדה אדריכלות ויש לה תואר שני במדיניות ציבורית.

בנובמבר האחרון מונתה מקסין פסברג ליו"רית דירקטוריון החברה. פסברג כיהנה כמנכ"לית אינטל במשך עשור וכסגנית נשיא אינטל העולמית והייתה אחראית על מיזוג חברת מובילאיי בתוך אינטל. בין היתר היא גם ניהלה את מפעלי החברה בקרית גת במשך 17 שנים.

על אף הניסיון העשיר, המנכ"לית והיו"רית נעדרות ניסיון בתחום התחבורה. נתיבי איילון היא חברה ממשלתית שמובילה פרויקטי תחבורה בתחום המטרופוליני. בין היתר מקדמת החברה פרויקטים לסלילת נתיבי העדפה ושבילי אופניים בגוש דן. בנוסף, בין התפקידים שנקבעו לה - הפעלה וניהול של צוותי תוכנית אב לתחבורה, קידום תחבורה חכמה וניהול תנועה והסדרתה במרחב העירוני. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "מברכת את חברת נתיבי איילון ואת היו"ר מקסין פסברג על בחירה מצוינת ומקצועית. צפויים לאורלי אתגרים רבים בתחומי הטכנולוגיה ויצירת תשתית הסעת המונים איכותית שתוביל את ישראל לקדמת הבמה בתחום התחבורה הציבורית ובתחום התחבורה בכלל".

יו"רית נתיבי איילון, מקסין פסברג: "לשמחתנו יכולנו לבחור את הטובה ביותר מבין הרבה טובות וטובים שהגישו מועמדותם לתפקיד. אורלי מביאה עמה ניסיון רב שנים בניהול תהליכים מורכבים בעולם התשתיות, ובעיקר ניסיון רב בניהול אנשים במסגרות שונות. כולנו בנתיבי איילון מאחלים לה בהצלחה".