"בשל הריחוק והבידוד, האוכלוסייה המבוגרת חיפשה דרך לשמור על קשר עם הנכדים ונאלצה להיפתח לטכנולוגיה"

ניב בוקסבאום, בן 42 מגבעתיים • נשוי +3 • מנכ"ל דור פיננסים מקבוצת שלדן סוכנות לביטוח • "בתור עצמאי אתה חייב להיות חד ביותר, לשווק, לדאוג לתפעול, לשמור על קשר רציף עם הלקוחות ולהעניק שירות - מה שמייצר מתח תמידי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ניב בוקסבאום, מנכ''ל דור פיננסים מקבוצת שלדן סוכנות לביטוח / צילום: אורן בירן
ניב בוקסבאום, מנכ''ל דור פיננסים מקבוצת שלדן סוכנות לביטוח / צילום: אורן בירן

"לאחר עשור בתפקידי ניהול בחברת ביטוח, באפריל 2019 הקמתי את החברה ביחד עם שותפיי, בעלי סוכנות הביטוח שלדן הוותיקה, אסף ועודד פלס, במטרה להעניק פתרונות פיננסים ללקוחות", מספר ניב בוקסבאום "בתור שכיר, בחברת ביטוח מבוססת עם תנאים נוחים, היו כאלה שהרימו גבה כשהודעתי על עזיבתי, אבל אני הייתי שלם עם עצמי. הגעתי להבנה שהייעוד שלי הוא בממשק הישיר עם הלקוחות".

לדבריו, "החזון שלנו היה ועודנו לסייע ללקוחותינו למקסם את הנכסים הפיננסיים שבבעלותם מתוך מבט על סך הנכסים, ההתחייבויות ותוכניותיהם בהווה ובעתיד באמצעות ליווי אישי. גם היום, כשאני מדבר עם לקוחות, מתברר שמעולם לא בחנו את הנכסים הפיננסים שלהם בשילוב עם הנדל"ן כמקשה אחת מתוך רצון ליצור פיזור השקעה כך שתותאם ללקוח על פי טעמיו וצרכיו האישיים".

בוקסבאום אומר ש"הקורונה הגיעה ועמה הסגרים והבידודים שאפשרו לאנשים לקחת פסק זמן מאוטוסטרדת החיים ולפנות זמן לעניינים חשובים בחיים... חוסר הוודאות ששררה באותה תקופה הובילה את האנשים לבצע סדר במצבם הכלכלי כדי לתכנן את עתידם. עם תחילת הקורונה, במרץ 2020, השתררה פניקה בשווקי ההון. בתוך חודש איבדו אפיקי ההשקעה המנייתיים עשרות אחוזים ודווקא בעת ההיא חשתי ביתר שאת את חשיבות הפעילות שלנו עבור הלקוחות, אשר ברוב מוחץ, לאחר תיאום הציפיות שביצענו איתם מראש, הפנימו שמשברים בשוק ההון היו בעבר ועוד יהיו בעתיד. כפועל יוצא מכך, הם נמנעו מהשגיאה הקלאסית של מימוש הפסדים והמשיכו עם קו ההשקעה אשר בחרו מראש".

"באותה תקופה", הוא משתף "בעיקר לעצמאים שנפגעו מהמשבר הכלכלי, שנגרם מהסגרים והמגבלות, הצלחנו לסייע משמעותית, בין היתר על ידי החלפת הלוואות שנלקחו על ידם בריביות גבוהות יחסית, בכאלו עם ריביות נמוכות יותר. לא אשכח את זוג החקלאים שלקחו הלוואה גדולה מהבנק, אשר עבורם הצלחנו לייצר חיסכון של 30,000 שקלים בשנה בשל פערי הריבית, כאשר החלפנו עבורם את ההלוואה באחרת שהייתה נמוכה באופן דרמטי".

"מצב ייחודי נוסף שנוצר בתקופת הקורונה", הוא מוסיף "היא האצת החדשנות, בשל הריחוק והבידוד, האוכלוסייה המבוגרת חיפשה אמצעים לשמור על קשר עם הנכדים ונאלצה להיפתח לטכנולוגיה. כיום שימוש בזום הינו תדיר ביותר ומאפשר להעניק שירות של ליווי אישי גם ללקוחות המתגוררים בחלקים המרוחקים יותר במדינה ואף מחוץ למדינה".

המסע שלנו עם הלקוח מתחיל בפגישה, פנים אל פנים או בזום, שבה נמפה תחילה את סך הנכסים, ההתחייבויות, סגנון החיים, ההוצאות הצפויות והטעמים האישיים . ישנם לקוחות שכאשר שוחחתי איתם על היסטוריית ההשקעות שלהם, הסתבר שבכל פעם שהיו נפילות חדות בשווקים, הם מימשו הפסדים ועד שהם חזרו להשקיע, השווקים כבר הספיקו לבצע תיקון רב ולמעשה הם פספסו פוטנציאל תשואה רב, בין היתר בגלל העובדה שלא בוצע מולם תיאום ציפיות שקוף ובגובה העיניים. כן - לפעמים יש ירידות וצריך להיערך לכך או יותר נכון להיעזר בסבלנות בתקופות כאלו".

"לעיתים", הוא מספר "הערך שלנו עבור הלקוחות מגיעה דווקא מהמקומות הטכניים. אחד הדברים שגילינו הוא שרבים לא מקפידים לעדכן את המוטבים לכספם, לדוגמה בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות ותוכניות פיננסיות נוספות, מה שמביא לכך שישנם מקרים שבהם אנשים ממתינים חודשים רבים לקיום צוואה לצורך קבלת הכספים, כאשר על ידי מינוי מוטבים ניתן לרוב לקצר את תהליך קבלת הכספים במקרים כאלו לשבועות ספורים".

"בתור עצמאי", הוא מסכם, "אתה חייב להיות חד ביותר, לשווק, לדאוג לתפעול, לשמור על קשר רציף עם הלקוחות ולהעניק שירות - מה שמין הסתם מייצר מתח תמידי, אולם אין סיפוק גדול מלחזור מיום פגישות עם לקוחות קיימים בו אתה מרגיש שותף למסע חייהם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il