מה למדה מנכ"לית לאומיטק מהמאמן האגדי חוזה מוריניו

מה מזכיר לה לנטרל רעש חיצוני, מה היא יכולה ללמוד ממאמני ספורט ואיך היא חושבת שצריך לעבוד במציאות המשתנה • 5 המלצות של תימור ארבל־סדרס, מנכ"לית לאומיטק

תימור ארבל–סדרס / צילום: אורן דאי
תימור ארבל–סדרס / צילום: אורן דאי

תימור ארבל־סדרס (47), נשואה + 3, גרה בתל אביב. מונתה לפני שלושה חודשים למנכ"לית לאומיטק. בעבר הייתה שותפהמנהלת בקרן Viola Credit ושימשה כמנהלת התפעולית של EverC. חובבת טיולים מיוחדים, כמו טראקים בהרי הקווקז והודו עם הילדים

1. הצגה

במנהרה, תיאטרון גשר
סאטירה פוליטית שנונה, מרגשת ומצחיקה, שמספקת הרבה חומר למחשבה - על התמודדות עם קונפליקטים קשים והיחלצות ממצבים אבודים - ומזכירה כמה חשוב לבחון כל דבר מכמה היבטים ולנטרל רעש חיצוני כדי לקבל החלטות נכונות. המשחק, הבימוי והתפאורה מצוינים.

2. סדרת דוקו

דיין: המשפחה הראשונה, yes דוקו
סדרה מרתקת (שיצרה ענת גורן) שבמרכזה משפחת דיין, המציגה תמונה מורכבת של מערכות היחסים ביניהם ושל השפעת ההורים והילדים זה על זה, ומספקת נקודת מבט שונה על ההיסטוריה של מדינת ישראל.

3. טיפ ניהולי

"הפסימי מתלונן על הרוח, האופטימי מצפה שהיא תשתנה, החכם מכוון את המפרש בהתאם"
לפי המנטרה הזאת, של ויליאם ארתור, במקביל להתמקדות במטרה חשוב להסתכל בעיניים פקוחות על המציאות הדינמית ולהשתנות בהתאם כדי להתקדם בכיוון הנכון.

4. תערוכה

בנקסי: גאון או ונדל
האמן הבריטי השנון והפרובוקטיבי מעביר את המבקרים חוויה מרתקת שמפעילה את כל החושים. באמצעות אסוציאציות פשוטות המופעלות על מצבים יומיומיים הוא מעביר מסרים נוקבים ושם המון סימני שאלה על הברור מאליו. הדרך הגאונית הזאת שלו מפלחת את הבטן ומוציאה אותנו מאזור הנוחות.

5. נטפליקס

חוקי המשחק
סדרה בת חמישה פרקים, שבכל אחד מהם מאמן ספורט אגדי אחר (חוזה מוריניו, דוק ריברס, ג'יל אליס) משתף בתפיסת העולם שהוא מאמין בה ומאמן לפיה. הם מדגימים אומץ ניהולי ויכולת קבלת החלטות עילאית, וזו השראה למנהלים ובכלל לחיים.