סלקום תשלם 8.5 מיליון שקל ללקוחות כפיצוי במסגרת תביעה ייצוגית

סלקום הגיעה לפשרה עם התובעים לאחר תהליך גישור שבו התברר כי החברה צירפה מאות אלפי לקוחות לתוכנית סלקום חו"ל מבלי שביקשו להצטרף לתוכנית • הלקוחות מהקבוצה יקבלו שובר בסך 60 שקל למימוש בדינמיקה

סלקום / צילום: עינת לברון
סלקום / צילום: עינת לברון

חברת סלקום תפצה את לקוחותיה בסכום של 8.5 מיליון שקל בעקבות הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגדה - כך אישרה השופטת הדס עובדיה בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד. מדובר על פיצוי ללקוחות שסלקום חייבה בחבילות חו"ל מבלי שהלקוחות ביקשו להצטרף לחבילות אלה. הפשרה הושגה במסגרת גישור בין הצדדים אצל השופט בדימוס צבי זילברטל.

התובענה הוגשה לאחר שהתברר כי סלקום חייבה מאות אלפי לקוחות בתוכנית חו"ל עליה חויבו במחיר של 19.90 שקל לחודש מבלי שביקשו להיות מנויים על התוכנית.
השופט זילברטל המליץ "לאמץ את ההסדר בשים לב לנתונים שהוצגו לפניו, וכן בשים לב לסיכויים ולסיכונים שבהמשך ניהול ההליך ולרבות העובדה כי סוגיית החיוב בגין מסלול חו"ל בתשלום מעוגנת במפורש בהסכמי ההתקשרות של סלקום עם לקוחותיה, וכן בשים לב למענה הנוסף של סלקום ביחס לנטען על הפרתה את הוראות הרישיון".

"המגשר ציין בנוסף כי נלקחה בחשבון העובדה כי בין לקוחות סלקום ישנם, יש להניח, כאלה שרצו להצטרף למסלול חו"ל בתשלום ובסופו של דבר לא עשו בו שימוש, וגם לקוחות שהיו מודעים לחיוב בגין מסלול חו"ל בתשלום, הגם שלא ביקשו להצטרף אליו לא התנגדו לחיוב. המגשר מצא כי בנסיבות העניין מדובר בהסדר הפשרה הוגן, סביר, וראוי בנסיבות העניין, ויש בו כדי להביא תועלת ישירה לחברי הקבוצה והמליץ על קבלתו".

עבור הלקוחות שהוגדרו כזכאים לפיצוי (לקוחות עבר) סלקום תעמיד פיצוי כולל בגובה 8.5 מיליון שקל אשר יוענק להם באמצעות שוברים בשווי של 60 שקלים כל אחד לרכישה ברשת דינמיקה סלולר שבבעלות סלקום.

בתוך 45 ימים מהמועד הקובע סלקום תשלח הודעה באמצעות מסרון למספרי הטלפון של כל אחד מלקוחות העבר המופיעים במערכותיה. הפעלת ההטבה תהיה בשיטת כל הקודם זוכה. במסגרת ההסכם נקבע כי לקוחות קיימים שהוגדרו במסגרת הקבוצה ייהנו מהמסלול ללא עלות לתקופה של שנה וחצי ויזוכו בחשבון.

התובעים יקבלו 50 אלף שקל כל אחד ומעורכי הדין שייצג אותם עוה"ד רפפורט, לוין, ביטון יקבל 1.5 מיליון שקל.