החל מהתכנון וכלה בבחירת הפריטים: מעצבת הפנים שהתאימה את השיק הפריזאי ליום-יום הישראלי

קרן גנס, מרמת השרון, בת 49 • נשואה ואם לשלושה ילדים •  בעלת סטודיו לעיצוב פנים • "החל מהסגר השני נכנסנו לתקופת סחרור של שיפוצים, אנשים הבינו את חשיבות הבית ואת הצורך בחלוקה אופטימלית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

קרן גנס / צילום: נטלי שור
קרן גנס / צילום: נטלי שור

את דרכה המקצועית התחילה המעצבת קרן גנס בתחום הפרסום והשיווק. היא בעלת תואר ראשון במנהל עסקים, תקשורת ועיתונאות מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. "עבדתי במקאן אריקסון ולאחר מכן הייתי סמנכ"לית שיווק בחברה מובילה בתחום המזון", היא מספרת על המסלול המקצועי שלה, "בגיל 30 עם שני ילדים החלטתי לעזוב את תחום השיווק, לטוס לפריז ולממש את החלום שלי - לימודי עיצוב פנים ב-Ecole Boulle ובמקביל לימודי שפה ותרבות צרפתית באוניברסיטת הסורבון".

קרן מספרת ש"הניסיון, הלימודים והמגורים בפריז העניקו לי זווית ראייה שונה ודרכם למדתי ליצור הרמוניות ייחודיות המשלבות צבע, חומר ופונקציונאליות לכדי עיצוב הרמוני, משפחתי, יצירתי וחם. העבודה הראשונה שלי כמעצבת פנים הייתה באמסטרדם, עם פרויקט מאתגר של בית בן 3 קומות בבניין עתיק, עבור לקוחה שהכרתי בצרפת שהתאהבה באקלקטיות של הבית שלנו בפריז ובקשה ליצור למשפחתה בית משוחרר מהסגנון האמסטרדמי הטיפוסי. בו זמנית גם הבנייה של בתינו הפרטי החלה, כך שישר "קפצתי" למים העמוקים עם פרויקטים משמעותיים ותהליכי עבודה מורכבים".

פריז היא חלק מה-DNA של הפרויקטים שלה. לאחר שספגה מהשיק הצרפתי, היא הצליחה למצוא דרך לתרגם אותו לקז'ואל הישראלי המקומי.

הסטודיו של גנס מתמחה בפרויקטי בוטיק של בתים, דירות ומשרדים ומתבסס על מתודולוגית בניית מותג שפיתחה ("Branding Design") כאשר ליווי הפרויקט נעשה משלב התכנון ועד רמת בחירת הפלייסמנט על השולחן. "עיצוב מבחינתי צריך להקנות תחושה נהדרת של רצון להתחבר אליו, לדבר ללא מילים אל המתבוננים בו, לשקף את המשתמשים בו ושיהיה בו טעם של 'עוד'", מסבירה גנס. "נוצרים חללים שנעים לשהות בהם, מורגשת בכל פרויקט דינמיקה של התפתחות, שהשימוש בו מהווה חלק מיופיו, עיצוב שמחבר היסטוריה ועתיד ומאפשר שינויים המתאימים לחיי הגרים בו".

גנס אומרת כי "בתחילת הקורונה בסגר הראשון היתה אי ודאות גדולה. פרויקטים שהיו בעיצומם המשיכו אף בקצב מוגבר מהרגיל וחלקם נעצרו. החל מהסגר השני נכנסנו לתקופת סחרור של שיפוצים, אנשים הבינו את חשיבות הבית ואת הצורך בחלוקה אופטימלית ופונקציונלית, והתחילו להפנות משאבים רבים להשקעה בו, עם דגש על well being, פינות עבודה, אחסון ויצירת פינות אתנחתא משפחתיות. כך שהקורונה הטיבה עם הענף ובו זמנית גם הביאה לשינוי באופן העבודה שלי מול הלקוחות. חלק ניכר מהעבודה עבר לזום - פגישות, הצגת תכניות, פגישות יועצים כך שמלבד פיקוח בשטח ובחירת גמרים, העבודה ברובה נעשית מרחוק, מה שהוביל להתייעלות משמעותית בתהליך השיפוץ ובעסק שלי".

"לגבי הצרכן הישראלי", מסבירה גנס, "הקורונה החזירה את האנשים הביתה, גרמה לכולנו לחשוב ולהתנהל אחרת. הבית הפך להיות סביבה שאתה עושה בה כמעט הכול, מקום שניתן לחיות בו חיים שלמים. אנשים מוכנים להיות יצירתיים ומעזים יותר, להראות את האני שלהם, את הצבע שבהם , להשאיר מאחור את השחור-לבן-אפור ה'בטוח' וליצור בתים שמחים, נעימים ומחייכים יותר, בתים נטולי טרנדים, שתורמים ל-well being של כל אחד ואחת". לדבריה "גם כאשר מגיעים אליי לקוחות עם המשפט - אני רוצה דירה בדיוק כמו.. - אני מרגישה שהם פתוחים יותר לשמוע ולהקשיב, וביחד אנחנו מוצאים את הדרך לעיצוב פרסונלי, למקומות שמותאמים למידותיהם, כאשר התוצאה היא ייחודית להם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il