רזבוזוב בפנייה למנכ"לי המלונות בישראל: תורכם לפעול למען הציבור

‏שר התיירות יואל רזבוזוב שיגר ‏מכתב למנהלי רשתות בתי המלון בישראל, בו הוא מתריע כי יבטל את מענקי הסיוע למי שיפקיע מחירים • "אזרחי ישראל לא אשמים במשבר הקורונה ולא צריכים לשלם את מחיר התקופה הכלכלית הקשה", כתב

שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: איל יצהר
שר התיירות יואל רזבוזוב / צילום: איל יצהר

כשמחיר חופשת פסח באילת עשוי להאמיר ל-20-25 אלף שקל למשפחה בת ארבע נפשות, גם שר התיירות יואל רזבוזוב ‏לא יכול להישאר אדיש. השר שיגר ‏מכתב למנהלי רשתות בתי המלון בישראל, בו הוא מתריע כי יבטל את מענקי הסיוע למי שיפקיע מחירים.

אומנם שוק בתי המלון לא נתון ‏לפיקוח מחירים, והוא בנוי על ביקוש והיצע, אך השר מקווה שפנייה ממנו תסייע להפחית את עלויות החופשה בפסח. ‏

נציין כי בימים האחרונים, מאז התקבלה הבשורה כי ב-1 במרץ יחולו הקלות משמעותיות בכניסה לישראל (לרבות ביטול הבידוד ללא מחוסנים), ‏נרשם אומנם זינוק של מאות אחוזים בהזמנות של חופשות בחו"ל, אך עדיין ‏רבים מעדיפים לנפוש שבישראל ובעיקר באילת.

"אזרחי ישראל לא אשמים במשבר הקורונה ולא צריכים לשלם את מחיר התקופה הכלכלית הקשה. להפך. בזכות הכסף הציבורי העברנו את חבילת הסיוע לתיירות", כתב רזבוזוב במכתבו למנהלי רשתות בתי המלון.

"יתרה מכך, ממשלת ישראל הנוכחית הביאה לביטול התשלום על דמי הפיקדון להעסקת עובדים זרים, התאמנו את רפורמת הכשרות לתיירות, וביטלנו מכסים על שורה של מוצרים רלוונטיים - מהלכים הצפויים לחסוך עוד מאות מיליוני שקלים לתעשייה".

"אנחנו פעלנו לטובת המלונות - עכשיו תורכם לפעול לטובת הציבור", כתב השר. "לצערי, בימים האחרונים, אני עד להתעלמות מצד מספר מלונות מיוקר המחיה, המעזים דווקא עכשיו להעלות את המחירים. על כן אבקש מכם להתחשב בציבור, בלקוחות שלכם, ולא להציע מחירים מוגזמים עבור החדרים שלכם. כי אם נידרש, אנו נוציא מחבילת הסיוע את המלונות שמגזימים במחירים. התנהגות כזו, על חשבון הציבור, לא תהיה במשמרת שלי".

האם פנייה זו תוביל להורדת המחירים? ספק גדול. בפועל, כאמור, משוואת הביקוש וההיצע קובעת, והרי לכל חדר בנקודת זמן, מספיק אורח אחד שמוכן לשלם 25 אלף שקל על חופשה באילת.