האם פלייטיקה תימחק ממסחר שנה בלבד לאחר שהונפקה בנאסד"ק?

חברת הגיימינג הישראלית זינקה במסחר המאוחר לאחר שהודיעה שבוחנת אפשרות למכירת החברה • דיווחה על רווח גבוה ב-40% מהתחזיות, וגם ההכנסות עלו על הצפי

הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק / צילום: יח''צ
הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק / צילום: יח''צ

חברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה  דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2021 כולה. בנוסף, שנה וחודש אחרי שהפכה לחברה ציבורית, החברה בוחנת אפשרות להימכר ובכך למעשה להימחק ממסחר. המניה זינקה בתגובה ב-11% במסחר המאוחר בוול סטריט.

החברה הודיעה על ייזום תהליך לבחינת אסטרטגיות חלופיות למיקסום שווי החברה עבור בעלי מניותיה. "כחלק מהתהליך, יבחן הדירקטוריון את מגוון האלטרנטיבות הקיימות כולל עסקה אסטרטגית או מכירת חלק, או רוב מניות החברה, לגורם אסטרגי אשר ייבחר על ידי דירקטוריון החברה", נמסר בהודעה.

פלייטיקה מינתה את בנקאי ההשקעות RAINE כיועציה הפיננסים ואת משרד Latham & Watkins LLP כיועציה המשפטיים.

רוברט אנטוקול, יו"ר ומנכ"ל פליטיקה, אמר כי "המהלך שיזמנו נועד למטרה אחת - מיקסום הערך הרב הגלום בפלייטיקה עבור בעלי מניותיה. מאז הווסדה, פלייטיקה היא חברה הממוקדת בצמיחה של עסקי הליבה שלה, באמצעות השקעה בהון האנושי שלה ובטכנולוגיה. כמנכל חברה שהינה המובילה בעולם בתחום המובייל אנטרטיינמנט, אני מאד גאה בהישגינו".

המניה נפלה ב-33% מאז ההנפקה

מניית פלייטיקה נפלה ב-33% מאז ההנפקה בינואר 2021 למחיר המשקף לחברה שווי של 7.4 מיליארד דולר (לעומת כ-11 מיליארד דולר בהנפקה). בעקבות הדיווח היא עלתה במסחר המאוחר בוול סטריט אם כי עדיין נסחרת מתחת למחיר ההנפקה.

לאחרונה דווח שבעל השליטה בחברה, תאגיד סיני בשליטת יוז'ו שי, החליט לבחון אפשרויות של מכירת חלק ממניותיו בפלייטיקה, המהוות 15%-25% מהון המניות של החברה.

ברבעון הרביעי של השנה צמחו ההכנסות של פלייטיקה ב-13.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-649 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון צמח ל-102.3 מיליון דולר לעומת 76 מיליון דולר בתקופה המבילה. ההכנסות השנתיות ב-2021 עלו ב-8.9% לעומת 2020.

המגמה החיובית של פלייטיקה ממשיכה גם לתוך 2022 כשהחברה מציינת שבינואר לבדו נרשם גידול של 9.2% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה - כך שמדובר בחודש שיא לחברה.כמות השחקנים היומית בינואר צמחה ב-12.8% לעומת ינואר אשתקד.

במהלך הרבעון הרביעי נרשם גידול של 31.5% בתוצאות משחקי הקז'ואל המהווים היום 52% מסך הכנסות החברה. משחק הליבה הוותיק בינגו בליץ הראה צמיחה של 17.7% בהשוואה לתקופה המקבילה.