עוד 1,600 דירות במערב הרצליה: תוכנית חוף התכלת אושרה למתן תוקף

הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור, שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון, וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם • "עיריית הרצליה לא תאפשר כל מהלך בנייה בטרם תיתן מדינת ישראל מענה אמיתי של תשתיות לאומיות"

חוף התכלת, הרצליה / צילום: שלומי יוסף
חוף התכלת, הרצליה / צילום: שלומי יוסף

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אישרה למתן תוקף היום (א') את תוכנית חוף התכלת - רובע עירוני חדש בדרום-מערב הרצליה. הוועדה קבעה תוספת של 1,600 יחידות דיור בהישג יד לשוק הפרטי, בנוסף לכ-1,890 יחידות דיור בהישג יד שתנהל הרשות המקומית, כולל הגדרת 40% מהן להשכרה ארוכת טווח במחיר מופחת מהשוק.

הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור במבני מגורים בגבהים שונים: בניה נמוכה יחסית ומדורגת של 6-8 קומות מכיוון מערב (חוף הים) לכיוון מזרח (כביש 2), ושילוב של בנייה גבוהה יותר שגם היא מדורגת מ-8 קומות ועד ל-30 קומות, באזור התעסוקה בחלקה המזרחי.

יצוין, כי הוועדה שמעה 46 התנגדויות שהוגשו לתוכנית והחליטה לאשר את התוכנית עם שינויים קלים. רוב שטחו של הרובע הוא בבעלות פרטית, ולאורך השנים התקיים בו מסחר רב בין משקיעים. גם רשות מקרקעי ישראל ועיריית הרצליה מחזיקים בקרקע.

בנוסף ליחידות הדיור, כולל הרובע כ-640 אלף מ"ר שטחים למבני ציבור מקומיים וכלל עירוניים, כ-680 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כ-30 אלף מ"ר שטחי מסחר, כ-2,000 חדרי מלון. כמו כן, השטח כולל 690 דונם של פארק חופי. זאת, בנוסף לכ-130 דונם שטחים פתוחים, לרבות פארק ארכאולוגי וטבע עירוני בתל מיכל. כמו כן, מערך שבילים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים, המאפשר בין היתר את נגישותו של הרובע אל טיילת החוף וחוף הים. זאת, תוך הישענות על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. כמו כן, התוכנית להקמת הרובע מציעה לאורך כביש 2 מבני תעסוקה כהמשך לרובע העסקים המערבי של הרצליה.

הרובע כולל מגוון שטחים ציבוריים ובהם פארק משמעותי בחלקה המערבי: הפארק החופי הכולל את הפארק הארכאולוגי תל מיכל המשתרע על שטח כולל של 690 דונם, זאת בנוסף לכ-130 דונם של שטחים ירוקים.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר : "התוכנית מייצרת שטחים פתוחים של פארק חופי משמעותי וכן שטחים ציבוריים בלב שכונת המגורים. התוכנית מהווה רצף עירוני שמקשר בין רובע דב מדרום למרינה ולאזור התעסוקה המתחדש בהרצליה פיתוח כל זאת תוך הסתמכות תחבורתית על הקו הירוק של הרכבת הקלה המגיע ממרכז תל אביב".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה, כי: "עיריית הרצליה לא תאפשר כל מהלך בנייה בטרם תיתן מדינת ישראל מענה אמיתי של תשתיות לאומיות: ניקוז, מים, ביוב, דרכי תחבורה, מבני ציבור ועוד".

התוכנית נערכה על ידי קייזר אדריכלים.