לינקדאין רוכשת חברה ישראלית כדי להתחרות בגוגל אנליטיקס ובפייסבוק

הרכישה תספק למנהלי הקמפיינים שמפרסמים מודעות ממומנות בלינקדאין מערכת אנליטיקס קלה לתפעול ולהתקנה שמקבילה במובנים רבים למערכת גוגל אנליטיקס • סכום הרכישה נאמד בכ-80-90 מיליון דולר

לינקדאין. מערכת ידידותית יותר לניהול הפרסום / צילום: Shutterstock, Worawee Meepian
לינקדאין. מערכת ידידותית יותר לניהול הפרסום / צילום: Shutterstock, Worawee Meepian

לינקדאין, הרשת החברתית העסקית שרכשה מיקרוסופט לפני כחמש שנים, מגיעה לישראל ורוכשת בעצמה את אוריבי (Oribi), חברת טכנולוגיית השיווק של היזמת הסדרתית איריס שור.

איריס שור, המייסדת והמנכ''לית של אוריבי / צילום: יח''צ
 איריס שור, המייסדת והמנכ''לית של אוריבי / צילום: יח''צ

הרכישה תספק למנהלי הקמפיינים שמפרסמים מודעות ממומנות בלינקדאין מערכת אנליטיקס קלה לתפעול ולהתקנה שמקבילה במובנים רבים למערכת גוגל אנליטיקס. לינקדאין זוכה לביקורת רבה על ממשק ניהול פרסום לא נוח וקשה למדידה, כך שרכישת אוריבי נחשבת לאסטרטגית עבורה כדי להתחרות בפייסבוק, טוויטר וגוגל בסגמנט הפרסום הממוקד בעסקים.

בכך פותחת לינקדאין בישראל מרכז פיתוח ראשון ומצטרפת לענקיות טכנולוגיה אמריקאיות דוגמת גוגל, מיקרוסופט ואינטל שביצעו כאן רכישות ענק בשנה החולפת או הודיעו על הרחבת פעילותן.

לא מדובר בעסקת ענק. סכום הרכישה לא נמסר, והוא נאמד בכ-80-90 מיליון דולר, מספיק כדי להחזיר את ההשקעה בחברה שגייסה כ-29 מיליון דולר מקרנות דוגמת TLV פרטנרס, אייבקס, ואס-קפיטל, ולייצר תשואה למשקיעים.

לגלובס נודע כי בחברה לא ציפו להצעה מצידה של לינקדאין, אך משזו קרתה, שכרה החברה בנק השקעות כדי לקבל הצעות נוספות, ואף הודיעה ללינקדאין כי במידה והעסקה לא תיסגר, היא תגייס עשרות מיליוני דולרים לסיבוב צמיחה. אוריבי צמחה עקב בצד אגודל בשנים האחרונות וביתר שאת עד הקיץ האחרון, וכיום היא מונה 50 עובדים שצפויים נכון לעכשיו להמשיך לעבוד במשרדי החברה בתל אביב.

בשורה גדולה למשתמשים

באוריבי בנו איריס שור וצוותה מוצר המסייע למנהלי קמפיינים של מודעות למדוד בצורה יעילה וקלה יותר לשימוש את אפקטיביות הקמפיינים הפרסומיים שלהם - הכוללים פוסטים ממומנים ומאמרי תוכן שיווקי - על פני מגוון של פלטפורמות שיווק. עבור המפרסמים בלינקדאין - שמערכת ניהול השיווק שלה נחשבת למתקדמת ונוחה לשימוש פחות מאלה של גוגל ופייסבוק - מדובר בבשורה גדולה.

החברה פונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, כאלה שלא זקוקים למערכות ניהול שיווק יקרות כמו סיילספורס פרדוט, מרקטו או האבספוט, ומצד שני מעוניינים במערכת ידידותית יותר למשתמש מאשר גוגל אנליטיקס החינמית. אוריבי כוללת מערכת ניהול וטכנולוגיית אינטגרציה המאפשרת למנהל השיווק להטמיע בקלות את ה״חשיינים הדיגיטליים״ של אוריבי באתר הלקוח ובערוצי השיווק שלו - כמו מערכות דיוור ניוזלטרים או ערוצי סושיאל - גם ללא ידע טכני מתקדם.

למרות שהרוכשת היא לינקדאין, אוריבי פנתה דווקא למנהלי קמפיינים בפייסבוק ובגוגל ואפשרה חיבור בינם לבין מערכות דיוור שיווקי כמו מיילצ'ימפ', אקטיב קמפיין, וקלאביו, שמספקת גם אפשרויות שליחת סמסים שיווקיים.

תומר כהן, ישראלי לשעבר המשמש כיום כמנהל המוצר הראשי של לינקדאין, מסר לגלובס כי ״אנחנו משקיעים יותר בתחום ה-attribution (טכנולוגיה המודדת את האפקטיביות של הקמפיינים הפרסומיים- א.ג), כדי לספק ללקוחותינו המפרסמים תובנות קונקרטיות שיעזרו להם ליצור קמפיינים חכמים יותר. אוריבי תתאים לפלטפורמות רבות קיימות במערכת שלנו, בהן טכנולוגית הריטרגטינג (הצגת מודעות למשתמשים שביקרו בעבר באתר- א.ג), מעקב אחר אחוזי ההמרה ואופטימיזציה של קמפיינים. עם הטכנולוגיה של אוריבי, הלקוחות שלנו - מנהלי שיווק או מגייסי כוח אדם - יבינו בקלות רבה יותר לאילו מסרים שיווקיים ישנה השפעה משמעותית יותר על המטרות שלהן, כמו למשל משתמשים שמעוניינים בדמו של המוצר או מחפשי עבודה שנענים למודעת דרושים״.

איריס שור היא יזמת סדרתית, שהייתה שותפה להקמת מספר חברות, בהן ויז'ואל טאו שנמכרה לאוטודסק בתמורה ל-26 מיליון דולר, והייתה אחראית לפתיחת מרכז הפיתוח שלה בישראל; ולהקמת אובר-אופס (לשעבר טקיפי) שנמכרה בסכום לא ידוע לחברת הרנס - זהו האקזיט השלישי שלה. אוריבי הוקמה ב-2016 על ידי שור, והיזם אבישי ביטון, שעזב את החברה שנה, שימש כמנכ״ל של חברת טכנולוגיה לתוכן שיווקי, וכיום כסמנכ״ל חברת טכנולוגית המסחר האלקטרוני 8fig.