איתקה מגדילה ההחזקה במאגר נפט בים הצפוני בהשקעה של כ-100 מיליון דולר

חברה בת של קבוצת דלק ומפיקת הנפט החמישית בגודלה בים הצפוני מגדילה את אחזקותיה באחד המאגרים המפיקים הגדולים של נפט • איתקה חתמה על הסכם לרכישת 100% מניות של חברת סומיט היפנית • איתקה מחזיקה כיום ב-3.9% מהמאגר והעסקה תגדיל את חלקה בו ל-6%

מאגר נפט / צילום: Shutterstock
מאגר נפט / צילום: Shutterstock

איתקה, החברה הבת של קבוצת דלק , מנצלת את המומנטום בשווקים ומגדילה את אחזקותיה באחד המאגרים המפיקים הגדולים של נפט בים הצפוני. היום דיווחה קבוצת דלק, כי איתקה (Ithaca) חתמה על הסכם לרכישת מלוא מניותיה (100%) של חברת סומיט (Summit E&P Ltd) היפנית, הפועלת בים הצפוני, והמחזיקה בזכויות במאגר המפיק Elgin-Franklin בהיקף של כ-2.1875%.

איתקה מחזיקה כיום ב-3.9% מהמאגר והעסקה תגדיל את חלקה בו ל-6%. המאגר מפיק וכולל בתוכו 4 רישיונות, ובשטחו 3 שדות מפיקים, וכן נכסי נפט נוספים. השותפים של איתקה במאגר כוללים בין השאר את החברות טוטאל, אקסון מובייל ופריימר.

הרכישה תתבצע בתמורה לסכום של 148 מיליון דולר כאשר בקופת החברה הנרכשת צפויים להצטבר מזומנים בהיקף של כ-50 מיליון דולר עד למועד ההשלמה. העסקה תמומן ממקורותיה העצמאיים של איתקה.

העסקה, צפויה להגדיל את הרזרבות המוכחות של הקבוצה (2p) בכ-8 מיליון חביות, והיא מהווה חלק מהאסטרטגיה של איתקה להרחיב ולפתח את תחום פעילותה בים הצפוני בבריטניה, וכן להגדיל את הרזרבות המוכחות, וכושר הייצור היומי שלה, כחלק מההיערכות לביצוע מהלך הוני. להערכת איתקה, בהתבסס על רמת מחירי הנפט הנוכחית, העסקה עשויה לייצר לה EBITDAX נוסף לשנת 2022 בהיקף של כ-100 מיליון דולר ארה"ב.

בתחילת החודש השלימה איתקה עסקה אחרת, לרכישת חברת מרובני היפנית תמורת 140 מיליון דולר, בעסקה שנעשתה מבלי שאיתקה נדרשה להעביר תמורה כספית במועד ביצוע העסקה, כאשר חלק מהתמורה שולמה מקופת מרובני, והיתרה כתמורה נדחית בשנת 2025.

במסגרת עסקת מורבני איתקה רכשה תשעה מאגרים מפיקים, ועל פי הערכות העסקה צפויה להגדיל את יכולות ההפקה היומית של איתקה בכ-8,000 חביות נפט שווה ערך לנפט ליום. בנוסף, לחברת מורבני הפסדי מס צבורים המוערכים בכ-1.6 מיליארד דולר (נכון לסוף שנת 2020).

איתקה עוסקת בחיפוש, הפקה ומכירה של נפט וגז, ומשמשת כמפעיל בחלק מהנכסים בהם היא שותפה. איתקה היא מפיקת הנפט החמישית בגודלה בים הצפוני, והמפעילה העצמאית השנייה בגודלה באזור מדף היבשת של בריטניה בים הצפוני, מבחינת כמות העתודות המוכחות והצפויות (2P). לפי דוח משאבים שהכין מעריך העתודות NSAI, נכון לסוף 2020 איתקה מחזיקה בעתודות נפט וגז מסוג P2 בהיקף של 195 מיליון חביות שווה-ערך לנפט (MBOE), וכן עתודות מסוג C2 בהיקף של 102 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MBOE).