נכסים ובניין השלימה את מכירת בית נכסים בת"א לדלק נכסים ולאזורים

מדובר בקרקע בשטח של כ-3.87 דונם ברח' המסגר 41-43 בת"א, עליה בנוי בניין משרדים מניב בן חמש קומות • בכוונת דלק נכסים ואזורים, לפעול לאישור תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה למקרקעין, אשר תגדיל את זכויות הבניה בקרקע ותאפשר הקמת מגדל בן כ-40 קומות

דורון כהן, מנכ''ל נכסים ובניין / צילום: תמר מצפי
דורון כהן, מנכ''ל נכסים ובניין / צילום: תמר מצפי

נכסים ובניין השלימה אתמול את העסקה למכירת בית נכסים בת"א לשותפות דלק נכסים שבשליטת להב אל.אר ולחברת אזורים שבשליטת הרשי פרידמן. הנכס נמכר תמורת 390 מיליון שקל ומכירתו הניבה לנכסים ובניין רווח נטו של 282 מיליון שקל, שיירשם בדוחות הרבעון הרביעי של 2021.

אתמול שילמו הרוכשים את הסכום למוכרת והחזקה בנכס עברה לידיהם. מדובר בקרקע בשטח של כ-3.87 דונם ברח' המסגר 41-43 בת"א, עליה בנוי בניין משרדים מניב בן חמש קומות.

בכוונת דלק נכסים ואזורים, לפעול לאישור תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה למקרקעין, אשר תגדיל את זכויות הבניה בקרקע ותאפשר הקמת מגדל בן כ-40 קומות. המגדל המתוכנן עתיד לכלול שימוש מעורב של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטח כולל של כ-50 אלף מ"ר.

לדברי הרוכשות, מדובר בקרקע בבעלות פרטית שהינה אחת מעתודות הקרקע האחרונות, במיקום אטרקטיבי ביותר, בלב מרכז העסקים של ת"א. הקרקע נמצאת בסמיכות לשני קווים של הרכבת הקלה ולצירי תנועה מרכזיים.

על הקרקע קיים כאמור נכס המניב שכר דירה ודמי ניהול בהיקף של של כ-6.7 מיליון שקל לשנה, אשר יאפשרו לרוכשות את מימון הקרקע בתקופת התכנון. סך ההשקעה המוערכת בפרויקט מסתכמת בכ-900 מיליון שקל (100%, כולל תמורת הרכישה ומס רכישה).

פליקס שופמן מנכ"ל דלק נכסים ורון אבידן מנכ"ל אזורים מסרו כי "אנו שמחים על עסקת ענק נוספת במסגרת שיתוף הפעולה בינינו. עסקה זו משקפת את האסטרטגיה המשותפת של שתי החברות - שילוב מנצח של דלק נכסים, המזהה הזדמנויות פיתוח בתחום הנכסים המניבים ברובם, במחירים אטרקטיביים במיקומים איכותיים ובאיזורי ביקוש, עם אזורים, מותג מוביל בתחומי המגורים עם ידע בתחום התכנון, השיווק ומיתוג הפרויקטים.

"אנו סמוכים ובטוחים שהמשך שיתוף הפעולה בין החברות יוביל להזדמנויות נוספות. אין ספק שהביקושים לשטחי מסחר משרדים תעסוקה ומגורים בתל אביב ככלל ובאיזור הזה בפרט יגברו אזורים ודלק נכסים יקימו פרויקט ייחודי שיתן מענה בזמן מתאים לביקושים אלה".