"סאנופי רוצה את הידע שלנו": דריו הלת' בשת"פ עם ענקית התרופות הצרפתית

סאנופי תקדם את מוצריה של דריו ותחבר אותם למוצרים שלה, ותשלם לה 30 מיליון דולר לאורך מספר שנים • המנכ"ל ארז רפאל: "הם רוצים להיות שחקן בתחום הבריאות הדיגיטלית, כדי להעניק ללקוחות שלהם חוויית שימוש בתרופות שהיא יותר מותאמת אישית"

ארז רפאל / צילום: טל בדרק
ארז רפאל / צילום: טל בדרק

חברת דריו הלת' אשר פיתחה מערכת לתמיכה בחולים כרוניים, הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת סאנופי. במסגרת ההסכם סאנופי תקדם את מוצריה של דריו ותחבר אותם למוצרים שלה, ותשלם לדריו 30 מיליון דולר לאורך מספר שנים.

ההודעה פורסמה לפני תחילת המסחר הנאסד"ק. טרם פרסום ההודעה נסחרה דריו הלת'  לפי שווי של 121 מיליון דולר, ועלתה 9.5% בקדם מסחר. כעת עולה המניה במעל 3% במסחר. 

דריו החלה את דרכה מתחום הסוכרת והיום היא פונה למספר סוגים של חולים כרוניים: חולי סוכרת, לחץ דם, תחום האורתופדיה, בין היתר באמצעות חברת אפרייט הישראלית שרכשה בתחילת 2021 ב-31 מיליון דולר, מהם רק 1.5 מיליון במזומן, ותחום בריאות הנפש, בין היתר בזכות הרכישה של חברת Wayforward, במאי 2021, ב-30 מיליון דולר, מהם 6 מיליון במזומן. המטופלים של החברה מקבלים בדרך כלל מכשיר כלשהו כולל חלקים מתכלים שמשמש אותם לטיפול השוטף, תמיכה באמצעות אפליקציה דיגיטלית ותמיכה באמצעות מאמן אנושי.

הרכישות שביצעה החברה לצד צמיחה בפעילות המקורית שלה, הובילו לגידול משמעותי בהכנסות שלה, שעמדו במשך כמה שנים על מספר מיליוני דולרים בשנה. ברבעון השלישי של 2021 לבדו, רשמה החברה 5.6 מיליון דולר, גידול של 176% לעומת הרבעון המקביל ב-2020.

"המידע הוא לב העניין"

ארז רפאל, מנכ"ל החברה, מסביר כי בשנים האחרונות החברה מסבה את פעילותה כך שבמקום למכור את מוצריה ושירותיה לצרכנים סופיים, היא מוכרת אותם לחברות ביטוח בארה"ב ולמעסיקים אשר מבטחים את עובדיהם ישירות.

"כשנכנסתי לחברה המיקוד שלה היה במדידה של סוכר באמצעות הטלפון. מבחינתי ידעתי תמיד שהיא תהיה חברת תוכנה. אז כן, אנחנו עדיין מוכרים לחולי הסוכרת כמו לכל החולים האחרים את מה שהם צריכים כדי לנהל את המחלה, אבל המידע הוא לב העניין", אומר רפאל. המידע מאפשר לרופא, למאמן ולמערכת הדיגיטלית, להציע למטופל הצעות מותאמות אישית.

"למכירה לחברות ביטוח נדרש פרק זמן ארוך. שנה וחצי עד שנתיים. לכן פעילות שהתחלנו ב-2020, הבשילה כעת והלקוחות שלנו כוללים מעל 50 תוכניות ביטוח שונות. הלקוחות שלנו הם כאלה שרוצים את הפתרון המלא, כלומר להקיף את המטופל הכרוני ולתת לו תמיכה מכל הכיוונים, וגם לטפל לו בסל של בעיות. לאותו מטופל יכולה להיות בעיה של סוכרת, לחץ דם, השמנה, בעיה אורתופדית וצרכים נפשיים". אפשר לנחש שתיאבון הרכישות של החברה לא פחת, והיא תנסה להקיף את מטופליה מכיוונים נוספים, בהתאם לדרישת הלקוחות.

במה אתם בעצם שונים מחברות כמו ליבונגו, חברת ניהול סוכרת שנמכרה ב-18 מיליארד דולר במניות לחברת הטלה-רפואה טלאדוק?
"ישנן עשרות עד מאות חברות בתחום התמיכה בחולים כרוניים. רובם לא מגיעים מעבר לכמה מיליוני דולרים של הכנסות. אנחנו כבר רושמים קצב הכנסות של כ-20-30 מיליון דולר בשנה. ליבונגו, עם הכנסות של כ-300 מיליון דולר בשנה, הם מתחרה ישיר שלנו בסוכרת ולחץ דם. יש דברים שבהם אנחנו טובים יותר ודברים בהם ליבונגו יותר טובים. ממשק המשתמש שלנו טוב יותר. התוצרות הקליניות שלנו יותר טובות, ויש לנו עיסוק בתחום הנפש והאורתופדיה, שלהם אין. לעומת זאת הם מחוברים לחברת רפואה מרחוק, אבל אנחנו לא מכוונים לפתור את הסיפור של ביקור הרופא, אלא את מה שקורה בין ביקורי רופא".

עלייה ברווחיות הגולמית

רפאל מציין כי הרווחיות הגולמית של החברה עלתה ל-45%, ולהערכתו תמשיך לעלות ככל שהחברה תדגיש יותר את רכיב התוכנה במוצריה. "אנחנו שואפים לרווחיות גולמית של 70%".

מה בעצם יכלול ההסכם עם סאנופי?
"הם רוצים את המידע שלנו והם רוצים להיות שחקן בתחום הבריאות הדיגיטלית, כדי להעניק ללקוחות שלהם חוויית שימוש בתרופות שהיא יותר מותאמת אישית. בשלב הראשון הם יעזרו לנו למכור את המוצר. בשלב הבא נחבר בין הטכנולוגיה שלהם (למשל מכשירי ניטור סוכר ומשאבות אינסולין) לבין שלנו. ההסכם לא מחייב אותם להשקיע בנו, אבל יש להם תוכנית כזו".

בינתיים דריו מגייסת כאמור כ-40 מיליון דולר, במחיר של 7.49 דולר, פרמיה של 2.6% על מחיר השוק בעת סגירת המסחר אתמול לפני ההודעה. דריו מסרה כי היא תשתמש בתמורת ההנפקה כדי להאיץ את המסחור של המוצרים שלה בארה"ב.

את החברה ליוו בעסקאות עורכי הדין עודד הר אבן ורון בן בסט, מפירמת סאליבן תל אביב ( Sullivan & Worcester).