טופ גאם מדווחת על הסכמים חדשים ומשלימה קפיצה של 176% מההנפקה

הטריגר לזינוק הנוכחי: הסכם שלפיו תספק החברה לתאגיד בינלאומי גדול תוספי תזונה שפיתחה בצורת סוכריות גומי • בין המרוויחים הגדולים מנסיקת המניה: קרן שמוביל שמואל וולודינגר ואיש העסקים מורי ארקין

חי חיון, מייסד חברת טופ גאם / צילום: שלומי יוסף
חי חיון, מייסד חברת טופ גאם / צילום: שלומי יוסף

מניית יצרנית סוכריות הגומי ותוספי התזונה טופ גאם מזנקת בבורסה ביותר מ-10% בעקבות דיווח על חתימת מערך הסכמים אסטרטגי לתקופה של שנה עד שלוש שנים, המתחדשים אוטומטית, עם תאגיד בינלאומי ענק בעל שווי של מעל 100 מיליארד דולר, שלדברי החברה "מייצר ומשווק מוצרי מזון ותוספי תזונה תחת אלפי מותגים, כמעט בכל מדינות העולם".

בהתאם להסכם הנוכחי, טופ גאם תייצר עבור התאגיד תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, המבוססות על הפורמולציות שפיתחה, לצורך מכירות ראשוניות בארה"ב, באירופה ובמדינות נוספות בעולם. מלבד המוצרים שכבר פיתחה טופ גאם היא תמשיך ותפתח מוצרים חדשים, על פי דרישת הלקוח, שיהיו בבלעדיות עבורו. כמו כן, מציינים בטופ גאם, "הלקוח התחייב כי החברה תקבל בלעדיות לתקופה של שלוש שנים למכירת מוצרים שיפותחו עבורו, המיועדים למכירה במדינות אירופה ובאזורים אחרים בעולם".

עוד מציינים בחברה, כי "מערך ההסכמים נחתם מול מטה הלקוח בארה"ב, האחראי להפצת מוצרי הלקוח בטריטוריה זו, ומול המטה העולמי של הלקוח באירופה, האחראי על הפצת מוצרי הלקוח בטריטוריית אירופה וביתר מדינות העולם שבהן פועל הלקוח.

"עד כה הסתכמו מכירות החברה לתאגיד, בגין הזמנות שהועברו לחברה בחודשים האחרונים, עוד טרם חתימת ההסכמים, בסך של כ-10 מיליון שקל". בהתאם להסכם, הזכויות הקנייניות בפורמולות שיסופקו על ידי החברה תישארנה בבעלותה, בעוד שכל הזכויות הקניינות במוצרים יישארו בבעלות הלקוח.


"בתהליכים מול תאגידים בינלאומיים נוספים"

הסכם זה מצטרף להסכמים אסטרטגיים נוספים שעליהם חתמה טופ גאם בחודשים האחרונים, לאספקת תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי. כמו כן, בחברה מוסיפים כי היא "נמצאת בתהליכים מתקדמים מול תאגידים בינלאומיים מובילים נוספים, כדי להגיע להסכמי פיתוח ואספקה של תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, שאותם תפתח החברה".

לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל החברה, "מדובר במערך אסטרטגי הכולל ארבעה הסכמים מאוד משמעותיים המהווים הבעת אמון בחברה בכלל, ובמוצרי החברה והטכנולוגיות הייחודיות שאותן פיתחה וממשיכה לפתח בפרט. הסכמים אלו מהווים קפיצת מדרגה משמעותית עבור החברה, מבחינת ההיקפים, מספר השווקים ומחויבות ארוכת-טווח.

"אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם החברות מהמובילות בעולם, אשר נמצאים בתהליכים מתקדמים, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה במפעלה הנוכחי ועבור מפעלה החדש, אשר צפוי להתחיל לייצר במחצית השנייה של 2023".


הצטרפה לבורסה אחרי הורדת מחיר משמעותית

טופ גאם, בשליטת המייסד והנשיא חי חיון ושותפו רועי לוסטרניק, החלה לפעול בשנת 2004, והיא מפתחת, מייצרת, מוכרת ומשווקת סוכריות גומי במפעל בשדרות, נוסף על יבוא ושיווק ממתקים נוספים, בהם שוקולדים, מרשמלו, סוכריות על מקל ועוד, בעיקר תחת המותג תנת'ה (Tenta). החברה מעסיקה כ-100 עובדים.

משנת 2016 החלה לפעול גם בתחום תוספי התזונה, ובמסגרת זו היא "רוקחת פורמולות ייחודיות, מייצרת ומשווקת תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריית גומי" - תחום פעילות התומך בצמיחת פעילותה, אשר נהנה מאז התפרצות הקורונה מעלייה בביקושים.

טופ גאם הצטרפה לבורסה בתל אביב באוגוסט אשתקד, כחלק מגל הנפקות ראשוניות שהכזיב בחלקו הגדול, ולאחר שנדרשה להורדת מחיר משמעותית כדי להשלים את גיוס ההון הראשוני שלה. החברה גייסה כ-100 מיליון שקל, לפי שווי של כ-360 מיליון שקל "לפני הכסף" - נמוך כמעט בחצי מהשווי שאליו שאפה בתחילת הדרך.

עם זאת, מי שרכש מניות בהנפקה נהנה מאז מתשואה יוצאת דופן של קרוב ל-200% על השקעתו, ושווי החברה בבורסה כבר מגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

הנסיקה במניית טופ גאם גוזרת שווי של כ-330 מיליון שקל לכל אחת מהחזקותיהם של שלושת המחזיקים הגדולים בחברה - חיון, לוסטרניק והשותפות טופ וואליו - שאותה הקימו איש העסקים מורי ארקין, חברת דיסקונט קפיטל וקרן הפרייבט אקוויטי איי.פי (AP) פרטנרס שמוביל שמואל וולודינגר (לשעבר בכיר בקרן פימי). השווי הנוכחי של מניות השותפות בטופ גאם גבוה פי שמונה לערך מזה שבו רכשה את מניותיה בחברה ב-2020.