סודקסו קורצת לחברות ההייטק ומגייסת את אביב משה כשף ראשי

חברת שירותי ההסעדה השיקה כ-1.6 מיליון שקל בבניית תפריטים, הדרכות וליווי אישי של השפים בחברה • וגם: בסטראט-אפ לומיגו מצאו דרך מעניינת לקליטת עובדים חדשים • אירועים ומינויים

מנכ''ל סודקסו אודי בן שימול והשף אביב משה / צילום: לנס הפקות'
מנכ''ל סודקסו אודי בן שימול והשף אביב משה / צילום: לנס הפקות'

סודקסו ישראל, שמספקת שירותי הסעדה לעשרות תאגידים וחברות במשק, מחזקת את פעילותה בתחום. בשנה האחרונה השקיעה החברה כ-1.6 מיליון שקל בבניית תפריטים, הדרכות וליווי אישי בשטח לשפים של החברה, שדרוג חומרי הגלם - ולאחרונה גם הבאת השף אביב משה כשף ראשי וכמלווה קולינרי.

לאחרונה זכתה החברה במכרזים לניהול ולהפעלת מערכי הסעדה ואספקת שירותי אחזקה בקוקה-קולה, קריית הכבאות, ברודקום, "הקריה הדוארית" במודיעין, דלק ישראל ובית ישראכרט. זמן קצר לאחר מכן נוצר החיבור עם משה, בין היתר על מנת להגדיל את האטרקטיביות שלה כך שתוכל להתרחב גם לעבודה עם חברות הייטק - שבשנים האחרונות משקיעות בשת"פים עם שפים מובילים.

"המהלך נובע מתוך רצון להצטיין בענף רווי אתגרים", מסביר אודי בן שימול, מנכ"ל סודקסו. "אביב הוא מהשפים המובילים והמוערכים בארץ, ואין לי ספק כי היכרותו עם החיך הישראלי תוכיח את עצמה".

משה החל את דרכו במלון שרתון פלאזה בירושלים אצל השף שלום קדוש. ב-2005 הקים את מסעדת מסה בתל אביב, וכיום הוא הבעלים של מסעדת אקסודוס בברלין, מעדניית האפיסרי בנתניה וקייטרינג.

סודקסו מפעילה בארץ שתי חטיבות: האחת מתמחה באחזקת מערכות אלקטרומכניות, מיזוג אוויר, חשמל ושירותי ניהול כלליים, והשנייה מתמחה בשירותי הסעדה לארגונים. בין לקוחותיה נמנות תע"א, אסותא, אלביט מערכות, תנובה, שטראוס, אסם ועוד.

חפיפה עם פודקאסט

בסטראט-אפ לומיגו מצאו דרך מעניינת לקליטת עובדים חדשים: כל אחד מארבעת בעלי התפקידים הבכירים בחברה הקליט פודקאסט שבו הוא מסביר על ההתנהלות והתרבות בחברה, נותן טיפים לעבודה ומספר קצת על עצמו. הרעיון נולד על רקע העבודה ההיברידית בקורונה, ובעקבות הקושי לייצר מפגשים עם העובדים החדשים. "הבנו שהעובדים יכולים לעשות אנבורדינג בפודקאסט, תוך כדי נהיגה או טיול עם הכלב", מסבירה סמנכ"לית השיווק דני לב. "זה גם יותר יעיל - לדעתי עדיף להקשיב לחומר תוך כדי שאני עושה דברים אחרים, מאשר לשבת ולקרוא אותו".

עורכי הדין משפרים שכר

מאז חשיפת גלובס על העלאת שכר במשרדי עורכי הדין הגדולים במטרה למנוע נטישת עובדים, בסוף דצמבר 2021, התחוללה סערה בענף שהובילה משרדים נוספים להעלות את השכר. כעת מצטרפים למגמה גם המשרדים תדמור לוי, ליפא מאיר ועמית פולק מטלון, שישלמו לעורכי הדין בשנה הראשונה כ-15 אלף שקל בחודש, בשנה השנייה כ-17 אלף שקל ובשלישית כ-19 אלף שקל (בעמית פולק מטלון השכר בשנה השלישית ייקבע פרטנית). מעבר להעלאות השכר, המשרדים מציעים גם השתתפות בארוחות, קייטנה משפחתית בחופשות, חדר כושר וטיולים משרדיים.

מצנח הזהב

רמי מרום מונה למנכ"ל רות קרגו, המתמחה בתחומי השילוח הבינלאומי, עמילות מכס ולוגיסטיקה. קודם לכן כיהן כאחראי הלוגיסטיקה הגלובלית באלביט מערכות.

רמי מרום, מנכ''ל חברת רות קרגו בע''מ / צילום: יח''צ
 רמי מרום, מנכ''ל חברת רות קרגו בע''מ / צילום: יח''צ

תמיר הרשקוביץ מונה לסמנכ"ל מנהל אגף השקעות בחברת הביטוח איילון, ויהיה אחראי על תיק השקעות של 10 מיליארד שקל.

תמיר הרשקוביץ / צילום: ניר שמיר
 תמיר הרשקוביץ / צילום: ניר שמיר

עירן בלומברג מונה לסמנכ"ל תפעול ראשי של BioCatch, העוסקת במניעת הונאות פיננסיות ברשת.

תומר בראל מונה לסמנכ"ל תפעול ראשי של Melio, שמפתחת פלטפורמה בתחום התשלומים בין עסקים קטנים.

אברהם הינוך מונה למנהל חטיבת ה־NFT בוויסלרייט שמייעצת למקימי סטארט־אפים.

רן לירון מונה למנהל עיצוב המוצר של חברת Skai, פלטפורמת הסחר והשיווק.

ברק בן־אריה מונה ליועץ המשפטי הראשי של נובוקיור, שמובילה פיתוח טיפולים במחלות הסרטן האגרסיביות ביותר.

יצחק סער מונה למנכ"ל "יאמי", פלטפורמת הבשלנים של ישראל.

יעל ליפמן מונתה ליו"ר מיזם מנט־אור, שמטרתו פיתוח החוסן הניהולי של ארגונים חברתיים.

יעל ליפמן / צילום: באדיבות המצולמת
 יעל ליפמן / צילום: באדיבות המצולמת

חדשות טובות

מחזקים את הדו-קיום. ארגון "יד ביד" לחינוך יהודי ערבי, המפעיל רשת בתי ספר מעורבים שבהם לומדים כ-2,000 תלמידים, זכה בפרס בינלאומי בשווי 50 אלף דולר קנדי מטעם המרכז לפלורליזם עולמי.

יהודי בריטניה למען תושבי עכו. בימים אלו מתקיים בבריטניה מבצע ההתרמה של ארגון JNF UK עבור רשת מרפאות השיניים "דרך הלוטוס", הפועלת בפריפריה ומספקת טיפולי שיניים מסובסדים למשפחות נזקקות. הנזקקים עד כה נאספו עשרות אלפי פאונדים.

פופ-אפ למען נערות בסיכון. השבוע נפתחה בקניון עופר רמת אביב חנות פופ-אפ של מותגים מאוספים פרטיים של דמויות מפורסמות ואושיות אופנה, לצד פריטים מחנויות הקניון (כולל אופנת גברים) - אשר כל ההכנסות מהמכירות בה יועברו לעמותות המטפלות בנערות בסיכון. מאחורי המהלך עומדת לובה ג'ייקובסון, והחנות תפעל עד ה-10 במרץ.

דואגים לילדי איל"ן באזור ירושלים. עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים), בשיתוף עם עיריית ירושלים, הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה ובסיוע קרן אדליס, חנכו את מרכז היום הראשון בירושלים המיועד למשתקמי העמותה. עלות המרכז, כולל הוצאות הבנייה וההצטיידות, עמדה על 15 מיליון שקל.