קבלן ועורך דינו חשודים שהסתירו עסקאות במקרקעין במטרה להתחמק מתשלום מס של מיליונים

הקבלן חיים אליעזר פישר, עורך דינו ו"איש קש" בשם יוסף דב חיים שטיגליץ נעצרו בחשד לביצוע שיטתי של עבירות מס • החשד: מימשו עסקאות מקרקעין שלא דווחו כחוק לרשויות בגובה מיליוני שקלים, בין היתר באמצעות אנשי קש

פרויקט פינוי בינוי / צילום: שירי דובר
פרויקט פינוי בינוי / צילום: שירי דובר

הקבלן חיים אליעזר פישר, עורך דינו ששמו נאסר לפרסום ו"איש קש" בשם יוסף דב חיים שטיגליץ נעצרו אתמול (ב') על-ידי רשות המסים בחשד כי נמנעו מלדווח על עסקאות מקרקעין, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס בגובה מיליוני שקלים. השלושה נעצרו אתמול והובאו לבית משפט השלום בבת ים, שהורה על הארכת מעצרם של פישר ושטיגליץ לצורך המשך החקירה. עורך הדין נשלח למעצר עד ל-9 למרץ.

השלושה חשודים בביצוע שיטתי של עבירות מס. מבקשת המעצר עולה כי במהלך החקירה התקבל מידע לפיו פישר פעל במהלך השנים 2011-2012 יחד עם עורך דינו למימוש עסקאות מקרקעין שלא דווחו כחוק לרשויות המס בגובה מיליוני שקלים, בין היתר באמצעות אנשי קש.

פישר משמש כקבלן בחברה החרדית ועוסק ברכישת ומכירת נכסי מקרקעין עם זכויות בנייה לא מנוצלות, תוך השבחתם בדרך של תמ"א או פינוי-בינוי. הוא עושה זאת באמצעות חברות שבבעלותו - נעם הבית בע"מ וישוב הבית בע"מ - ובשיתוף-פעולה מלא עם עורך דינו המתמחה בדיני מקרקעין.

בבקשות המעצר של שטיגליץ ופישר נטען כי מחומרי החקירה שנאספו עולה כי פישר, בסיוע עורך דינו ושטיגליץ, הציגו מצג שווא לרשויות המס. במצג שווא זה, נכסים ששייכים בפועל לפישר רשומים על שמו, וזאת במטרה להתחמק ממס.

רשות המסים תפסה סרטון ובו נראה פישר מקבל 400 אלף שקל מעבר לחוזה הרכישה במזומן וללא דיווח. זאת, כאשר בפועל הצהיר על מחיר מכירה נמוך ממחירו האמיתי של המקרקעין אשר נקבע בין הצדדים לעסקה.

השלושה נעצרו בעקבות חקירה סמויה ממושכת שהתנהלה במשרד פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, בשיתוף משרד מיסוי מקרקעין מרכז. אתמול, לאחר שהחקירה הפכה לגלויה, הגיעו חוקרי רשות המסים ושוטרים לבתיהם ועסקיהם של השלושה וערכו חיפושים. במהלך החיפושים נתפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. בפרשה עוכבו לחקירה מעורבים נוספים. 

עורכי הדין מוטי לזר ורותי ליטבק, המייצגים את הקבלן חיים אליעזר פישר, מסרו בתגובה: "החקירה אך בראשיתה. כשתתברר התמונה במלואה, אנו בטוחים שהרשות החוקרת תגיע למסקנה כי לא נפל פגם במעשיו".

עו"ד לירן זילברמן, המייצג את יוסף דב חיים שטיגליץ, מסר בתגובה: "החשדות כלפי מרשי מתוחמות למחלוקת מס אזרחית, ואין בהן ולו ניצוץ של עבירת מס פלילית. החקירה מתמקדת באדם אחר ובטיב קשריו עם מעורבים אחרים. מרשי ישוחרר בהסכמה ממעצר כבר מחר, ונפעל לסגירת התיק הפלילי בהקדם".

*** חזקת חפות: החקירה נגד החשודים בראשיתה, הם לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.