הכירו את האיקאה של דובאי שבוחנת כניסה לישראל

דנוב הום היא רשת לריהוט ולעיצוב הבית מאיחוד האמירויות, שמחיריה נחשבים לנמוכים ביחס לתחרות בישראל • משרד הכלכלה אישר כי הרשת אכן בוחנת כניסה לישראל, וכי בחודש הבא תגיע משלחת של הנהלת החברה לארץ

אתר הבית של רשת דנוב הום / צילום: צילום מסך
אתר הבית של רשת דנוב הום / צילום: צילום מסך

בהמשך להסכמי אברהם, רשת "דנוב הום" מדובאי בוחנת כניסה לישראל. במשרד הכלכלה אישרו כי הרשת אכן בוחנת כניסה לישראל, וכי בחודש הבא תגיע משלחת של הנהלת החברה לארץ.

דנוב הום, של קבוצת דנוב, היא מותג לריהוט ולעיצוב הבית מאיחוד האמירויות. באתר של דנוב, שבימים אלה מציע הנחות ענק, ניתן למצוא ספה בת שלושה מקומות במחיר של 1,034 דירהם (קצת יותר מ-900 שקל), שולחן קפה ב-125 דירהם (כ-110 שקל) ושולחן לגינה עם שישה כיסאות תואמים שמחירם עומד על 1,484 דירהם (כ-1,300 שקל). באתר מצוין כי בקנייה מעל סכום מסוים, ההזמנה תסופק במשלוח מהיר בן 48 שעות.

אם אכן תיכנס הרשת לישראל, בתום הבחינה שלה את האזור והסיכומים אליהם תגיע, המחירים שתציע לצרכן הישראלי יוכלו להיות אטרקטיביים יותר, ולו בשל העובדה שהשילוח יוכל להתבצע דרך היבשה, דבר שיוכל להוזיל עלויות שינוע ופריקה דרך הים.

במסגרת המאמצים להורדת יוקר המחיה, שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, הנחתה את מנכ"ל משרדה, ד"ר רון מלכא, לפעול להבאת רשתות קמעונאיות לישראל שיגבירו את התחרותיות בשוק הישראלי.

במסגרת מפגשים שהתקיימו במהלך החודשים האחרונים עם מספר רשתות קמעונאיות, נפגש בין היתר מנכ"ל המשרד עם בכירים מקבוצת דנוב. הקבוצה הקמעונאית, שבסיסה בדובאי ומפעילה את Danube Home, היא אחת מרשתות הקמעונאות המובילות במזרח התיכון בתחום של עיצוב הבית, ריהוט בית וגן, אביזרי מטבח, אמבטיות ושירותים ועוד.

ריזוואן סאג'אן (Rizwan Sajan), הבעלים, המייסד והיו"ר של קבוצת דנוב, ציין במפגש זה כי בקבוצה מבינים היטב את פוטנציאל כוח הקנייה של הצרכן הישראלי אל מול היכולת של דנוב להוות אלטרנטיבה זולה יותר בהשוואה לשחקנים המקומיים.

בעקבות ביקור זה החל תהליך מואץ של החברה להתקדמות לבחינת הקמת פעילות בישראל, והוקם צוות עבודה משותף לקבוצת דנוב עם מינהל סחר החוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ויחידות נוספות על-מנת לקדם את התהליך. במסגרת זו תבקר הנהלת החברה בישראל בקרוב ותקיים סיורים ופגישות מקצועיות עם גורמי מפתח בשוק הקמעונאות.

מחזור שנתי של 1.3 מיליארד דולר

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, מסרה: "אנו נחושים לפעול לפתיחת השוק הישראלי לתחרות ופועלים למול שחקנים גלובליים בשוק הקמעונאות על-מנת לעודד את כניסתן לשוק. כניסת רשתות שיווק חדשות תוביל להגדלת ההיצע, להורדת יוקר המחיה ולחיזוק כוח הקנייה של הצרכן הישראלי. הנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה ברחבי העולם פועלים בחודשים האחרונים למשיכת שחקנים גלובליים, ואת תוצאות המאמץ אנו מתחילים לראות לנוכח גילויי ההתעניינות של רשתות מחו"ל בכלכלה הישראלית".

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, מסר: "לחברה יש מגוון רחב של מוצרים איכותיים במחירים זולים משמעותית, בפער של עד מאות אחוזים, ביחס למוצרים דומים הנמכרים בישראל. רפורמת היבוא אותה אנו מקדמים, המאמצת תקינה בינלאומית ומאפשרת יבוא סחורות ומוצרים על בסיס הצהרה, הופכת את השוק הישראלי לנגיש יותר עבור חברות קמעונאות גלובליות ומאפשרת גם לשחקנים מקומיים לחסוך בעלויות יבוא ותקינה.

:עצם העניין הרב שמגלות חברות אלה בכניסה לשוק הישראלי ועם מימוש כוונות אלה, יבטיחו כי המאמצים להסרת חסמי הסחר והוזלת תהליכי היבוא יובילו לתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן, ואנו פועלים מול רשתות קמעונאיות נוספות ברחבי העולם על-מנת להביא אותן לשוק הישראלי".

חברת דנוב (Danube)) הוקמה ב- 1993 על-ידי ריזוואן סאג''אן כחברת מסחר שבסיסה בדובאי ופועלת כיום ב-8 מדינות (איחוד האמירויות, ערב הסעודית, עומאן, בחריין, קטאר, כווית הודו וסין). הפעילות נשלטת על-ידי שני סגמנטים עיקריים: Danube Home המציעה יותר מ-25 אלף מוצרים לעיצוב ותחזוקת הבית- כולל רהיטי גן, אביזרי אמבטיה ועוד וחומרי בניין. ב-2018 דורגה החברה על-ידי "פורבס" בין חברות הנדל"ן המובילות במזרח התיכון. ב-2019 החברה רשמה מחזור של 1.3 מיליארד דולר.