נתניהו יתייצב ביום רביעי לעדותו של עד המדינה שלמה פילבר

פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שהיה איש אמונו של נתניהו, צפוי להעיד לגבי האישום בתיק 4000 בנוגע להטבות הרגולטוריות בעסקת השוחד בין נתניהו לבין איש העסקים שאול אלוביץ' • בנוסף הוא יעיד לגבי תיק המתנות

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

יו"ר האופוזיציה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יגיע ביום רביעי הקרוב למשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים על-מנת לשמוע את עדותו של עד המדינה שלמה (מומו) פילבר, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת וראש המטה שלו. נתניהו לא מגיע לדיונים במשפטו בשגרה, לאחר שקיבל את אישור בית המשפט.

פילבר, שהיה איש אמונו של נתניהו, צפוי להעיד לגבי האישום בתיק 4000 בנוגע להטבות הרגולטוריות בעסקת השוחד בין נתניהו לבין איש העסקים שאול אלוביץ'. בנוסף הוא יעיד לגבי תיק המתנות (תיק 1000).

כתב האישום מייחס לנתניהו מתן הטבות רגולטוריות לאלוביץ' בתמורה להתערבות מאסיבית בפרסומים באתר וואלה. בין ההטבות: אישור עסקת המיזוג בין בזק ל-yes וזירוזה; ביטול ההפרדה המבנית בין החברות-הבנות של בזק; עיכוב הרפורמה בשוק הסיטונאי שהייתה בעלת ערך כלכלי עצום לבזק ומיתון ירידת המחירים במסגרת הרפורמה.

לפי כתב האישום, נתניהו פיטר את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר ומינה בתחילת יוני 2015 את פילבר למנכ"ל תחתיו, במטרה להיטיב עם בזק ולקדם את ענייניה דרכו. פילבר קיים, על-פי האישום, ערוץ חשאי מול אנשי בזק ואלוביץ' לקידום עסקת בזק-yes וההטבות הנוספות.

השבוע תסיים את עדותה עו"ד דנה נויפלד, שהייתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת בזמן כהונתו של פילבר כמנכ"ל. עדים חשובים נוספים שהעידו במשפט עד כה הם אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר; ועד המדינה ניר חפץ, יועץ התקשורת של נתניהו לשעבר. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.