חורה מאוחדת נגד מעשה הפיגוע הנפשע בבאר שבע: אסור לתת לקיצוניים להצליח

מאז היוודע דבר הפיגוע בבאר שבע יש רק קול אחד ששולט בחברה הבדואית בנגב: קול שמגנה את הרצח בכל תוקף וללא סייג • בימים הקרובים נשמע הרבה קריאות ל"נקמה" - אבל אנחנו לא נגרר למקום המתגרה הזה

זירת הפיגוע בוואן פלאזה, ב''ש / צילום: דוברות מד''א
זירת הפיגוע בוואן פלאזה, ב''ש / צילום: דוברות מד''א

הכותב הוא ראש המועצה המקומית חורה

היישוב חורה מונה כ-23 אלף תושבים, 60% מהם מתחת לגיל 20. זהו ישוב צעיר ויש לו פוטנציאל גדול לצמוח ולהצליח בכל המישורים. יש לנו ביישוב 11 בתי ספר, ארבעה מקיפים תיכוניים,7 בתי ספר יסודיים, 70 גני ילדים, בסביבות 9,000 תלמידים ועוד שני בתי ספר חינוך מיוחד אזוריים, אחד מהם לאוטיסטים. אחוז הבגרות באחד מבתי הספר הגיע ל-94% והוא הראשון בחברה הערבית ובית ספר אחר הוא עם ממוצע של 90%. יש לנו מאות מורים ואקדמאים, עשרות רופאים בכל התחומים, את רוב התקציב של המועצה אנחנו משקיעים בחינוך - כ-93 מיליון שקלים.

משפחת אבו אלקיעאן, שממנה יצא הבחור שעשה את המעשה הנוראי והמצער בפיגוע הנפשע השבוע בבאר שבע, היא משפחה גדולה ביישוב ויש בה מספר נכבד של רופאים, אקדמאים, ואנשים משכילים ומבוססים וכולם גינו את המעשה.

אנחנו שומרים על מרקם חיים הדוק וטוב מאוד עם השכנים היהודים. יש לנו במועצה יותר מעשרים עובדים יהודים שהגיעו כולם לעבודה ביום שלאחר הפיגוע. יתר על כן, סגן מנהל בי״ס מקיף אלסלאם בשכונה 10 אצל אבו אלקיעאן הוא יהודי וגם המזכירה הגיעו לעבודה ביום שלאחר הפיגוע וישבנו ביחד ודיברנו על הנושא ואיך יוצאים מזה וחוזרים לשגרה.

אנחנו משתתפים איתם בחתונות ובשמחות ובכל האירועים, מזמינים אותם אלינו ולהפך. יש לנו שכנות טובה עם מיתר, עומר ובאר שבע. ב״ש היא הבית השני של כולנו, אנחנו אוהבים אותה, את כל תושביה ויש לנו שיתוף פעולה מלא ויחסים הדוקים עם כולם.

הקהילה הבדואית בנגב כולה מזועזעת ונדהמת ממעשה הרצח הנפשע. אין שום סיבה או מניע שיכולים להצדיק פיגוע מחריד כזה. ליבנו עם משפחות הקורבנות שנרצחו על לא עוול בכפם ועם הפצועים המטופלים בבתי החולים. מאז היוודע דבר הרצח יש רק קול אחד שולט בחברה הבדואית בנגב - קול שמגנה את הרצח בכל תוקף וללא סייג. רובנו המוחלט שואף לחיים באחווה ובשותפות עם שכנינו היהודים.

מדובר במעשה מחריד של אדם יחיד, בודד, אשר עבר תהליך מסוכן של הקצנה. הרצח המחריד מנוגד לערכים שלנו, לדת שלנו ולדרך שלנו. אסור שיכתים אוכלוסייה שלמה.

התשובה לרצח הנורא היא דווקא בחיזוק הקשר בין יהודים לערבים בשאיפה לשותפות עמוקה יותר. יותר חברויות, יותר הכרות ויותר שותפות ושוויון בינינו. רק שבירת החומות והפרכת הדעות הקדומות ימנעו אלימות והקצנה נוספת.

המשימה שלנו עכשיו היא אחת: לנצח את השנאה וההקצנה ולשמור על החיים המשותפים בנגב למען כל תושביו - יהודים וערבים.

הלב עם משפחות הנפגעים ויש כעס אדיר על הרוצח בכל החברה הערבית. גם המאבקים שלנו בפשיעה, בעוני, ולמען חינוך ותשתיות נפגעים ממעשים מחרידים כאלה. אנחנו נעמוד באתגרים האלה ולא נוותר למען זכויות בסיסיות ושוויון אזרחי שיטיב עם הנגב וכל תושבי ישראל.

ההנהגה שלנו בחרה באופן חד וברור בשותפות - בחירה המעוררת זעם בקרב קיצוניים המנסים לסכל קיום משותף במעשים נוראים. לא נכנע אליהם ולא נכנע לקיצוניים שמנצלים את האירוע הקשה הזה למען רווח פוליטי. זו שעת מבחן חשוב דווקא עכשיו לתת דוגמה ולהיות יחד, יהודים וערבים, ללא התלהמות וללא הכללות וללא הסתה נגד ציבור שלם.

אנחנו נשמע בימים הקרובים הרבה קריאות ל"נקמה" והכנסת כוחות משטרה, וחימוש אזרחים אבל אנחנו לא נגרר למקום המתגרה הזה. הדרך לנצח את האלימות היא בעבודה משותפת יחד ואנחנו צריכים בשביל זה את ממשלת ישראל איתנו - בהשקעה בחינוך, ברווחה, באכיפה, במאבק בעוני.