בגלל קריאה להעלות מחירים: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד מנכ"ל "מסעדנים חזקים יחד"

עפ"י הודעת רשות התחרות, בתקופה שבין סוף מאי לתחילת יוני 2021 המליץ האיגוד למסעדנים להעלות את מחירי המנות • מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", תומר מור: "כשאקבל את הודעת הרשות, אגיב"

בתי קפה על רחוב דיזנגוף / צילום: כדיה לוי
בתי קפה על רחוב דיזנגוף / צילום: כדיה לוי

רשות התחרות שוקלת להגיש כתב אישום נגד איגוד "מסעדנים חזקים ביחד" ונגד מנכ"ל האיגוד תומר מור בגין המלצה להעלאת מחירי המנות במסעדות.

על-פי הודעת רשות התחרות, בתקופה שבין סוף מאי לתחילת יוני 2021 המליץ האיגוד למסעדנים להעלות את מחירי המנות במסעדותיהם. "המלצה זו הופצה למסעדנים במהלך תקופה זו במספר הזדמנויות, בין היתר באמצעות שליחת הודעות בקבוצות הוואטסאפ של האיגוד ובדף הפייסבוק שלו, בהן המליץ המנכ"ל למסעדנים לפעול כדי לשמור על רווחיות מסעדותיהם לאור העלאות המחירים במשק".

"דחינו ודחינו, והגיעה העת לייקר מחירים", "כשאין ברירה אין ברירה", כך לשון ההודעות שנשלחו בקבוצות של המסעדנים. עוד נטען בהודעת רשות התחרות כי נכתב לחברים בארגון כי "האיגוד פועל להכין את דעת הקהל לקבל את העלאות המחירים במסעדות".

הרשות גם טוענת כי "מנכ"ל האיגוד אף התראיין לרדיו ואמר כי נדרשת העלאת מחירי המנות במסעדות, מכיוון שלדבריו הרווחיות במסעדות נשחקה". בעקבות הפרסומים, חקירת הרשות החלה בחודש יוני 2021.

בארגון "מסעדנים חזקים ביחד" חברים מאות מסעדנים מכל הארץ. במסגרת התחקיר שביצעה הרשות, הוחרמו טלפונים של מנכ"ל האיגוד תומר מור ושל שפים ומסעדנים.

מור יוזמן לשימוע, ובתום ההליך יוחלט האם להגיש כתבי אישום נגדו ונגד שאר החשודים.

מור מסר בתגובה: "כשאקבל את הודעת הרשות, אגיב". 

עו״ד מתן מרידור מטעם עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" מסר בתגובה: "הופתענו לשמוע על עמדת רשות התחרות. אנחנו משוכנעים כי לא נפל כל פגם בפעילות המנכ"ל והעמותה, אשר מסייעת לעסקים שבקושי שרדו את הקורונה. אין לנו ספק כי בית המשפט יראה את הדברים אחרת. העמותה תמשיך לעמוד לצד המסעדנים ולייצג אותם נאמנה". 

*** חזקת החפות: יודגש כי תומר מור הוא בגדר חשוד בלבד, טרם הוגש נגדו כתב אישום, ועומדת לו חזקת החפות.