הכירו את רוסגרם, הרשת החברתית של רוסיה שתנסה להחליף את אינסטגרם

אינסטגרם אאוט, רוסגרם אין: במהלך השבוע האחרון הושקה ברוסיה אפליקציה חדשה שמנסה לספק מענה להיעדר אינסטגרם במדינה, לאחר שרוסיה חסמה את האפליקציה במדינה • עפ"י דיווחים ברחבי העולם, אין כמעט פרטים על הפלטפורמה החדשה

רוסגרם / צילום: Shutterstock
רוסגרם / צילום: Shutterstock

לאחר שברוסיה החליטו להוריד את השאלטר על הרשת החברתית אינסטגרם (מבית מטא), שירות פופולרי ברוסיה, מפתחים רוסים החליטו שאי אפשר בלי פלטפורמה לשיתוף תמונות. במהלך השבוע האחרון, הושקה אפליקציה חדשה בשם Rossgram והיא למעשה המענה להיעדר אינסטגרם ברוסיה.

באתר של הרשת החברתית כתוב כי "רוסגרם היא רשת חברתית חדשה עם ממשק מוכר ומובן, תכונות עשירות ותנאי שימוש ועבודה פשוטים". האפליקציה החדשה מחקה תכונות רבות מאינסטגרם האמריקאית, כמו אייקונים דומים, לשונית בחלק העליון של המסך עם כל הסטוריז של המשתמשים ואפילו צבעים דומים - ורוד וסגול.

אלכסנדר זובוב, אחד מהמייסדים המשותפים של הרשת החברתית החדשה ומנהל יחסי הציבור הציג את הפיד של Rossgram למשקיעים ושותפים ב-28 במרץ. הוא כתב ברשת החברתית הרוסית VK: "השותף שלי, קיריל פילימונוב, וקבוצת המפתחים שלנו כבר היו מוכנים לתפנית הזו והחלטנו שלא לפספס את ההזדמנות ליצור אנלוגיה רוסית לרשת חברתית פופולרית האהובה על בני ארצנו".

הבחירה הזו ליצור רשת חברתית מתאימה בהקשר של מלחמה על דעת הקהל הציבורית. רוסיה מנסה לצאת לדרך עצמאית ממפעילים זרים ומקימה שירותים מקבילים שנתונים לשליטת הממשל. על פי דיווחים ברחבי העולם, אין כמעט פרטים על הפלטפורמה החדשה: מי המממן, איפה פיתחו אותה, מה תנאי השימוש ולמעשה כל הנתונים שלא פורסמו בדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית Tass.

חשוב לציין כי על לפי הדיווח בסוכנות Tass, האפליקציה זמינה כבר יומיים לכמה קבוצות של שותפים כמו משקיעים, נותני חסות וגם תקשורת, ובשלב הבא הרשת החברתית תהיה נגישה לבלוגרים ולבסוף בעוד כמה שבועות לכל מי שמעוניין. לצד זאת, צוות הפיתוח של הרשת החברתית החדשה אמר שהם יעבדו על תכונות נוספות כמו מימון המונים ותוכן בתשלום לעוקבים.

המהלכים האחרונים של רוסיה היו להגביל אמצעי תקשורת רבים, כדי לצמצם את הפצת התעמולה בשטח רוסיה ושליטה בתוכן הנכנס למדינה. במוסקבה החליטו לסגור כלי תקשורת עצמאיים, לצנזר גופי תקשורת מהמערב ואף מנעה שימוש ברשתות חברתיות כמו טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם. לדוגמה, מטא, חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם, הוגדרה כ"ארגון קיצוני" על ידי הקרמלין.