רגע לפני שמתפרסמת רשימת הנשים המשפיעות בישראל: מה שצריך לדעת על תהליך הבחירה

מחר (ה') תתפרסם באתר גלובס ובמגזין G רשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל • רגע לפני הפרסום הנה התהליך המלא והשיקולים שהנחו אותנו בבחירה

כך נבחרה רשימת 50 המשפיעות
כך נבחרה רשימת 50 המשפיעות

הכותבת היא עורכת הפרויקט

מחר (ה') יפרסם גלובס את רשימת 50 הנשים המשפיעות ביותר בישראל. גלובס חרט על דגלו ערכי שקיפות והוגנות ורגע לפני שמתפרסמים השמות שנבחרו, אנו רוצים לשתף אתכם הקוראים בשיקולים ובתהליך הבחירה שעומדים מאחורי הפרויקט, עליו עמלנו זמן רב.

פרויקט "50 המשפיעות בישראל" מציג את הנשים הבכירות בארץ שפועלן השפיע בשנה האחרונה באופן מהותי על הציבור או על השיח הציבורי. הן מגיעות משדות הכלכלה, תעשייה ותיירות, פיננסים, הייטק, מגזר ציבורי, בריאות, משפט, נדל"ן, ביטחון, פוליטיקה, חברה וחינוך, תקשורת ופרסום.

הנשים הללו אחראיות על אלפי עובדים, הובילו רפורמות מהותיות במשק, ניהלו מוסדות בריאות גדולים במהלך הקורונה וקידמו נושאים מהותיים לחברה הישראלית. במקרים מסוימים - בעיקר ברמת המחקר והרפואה - השפעתן מגיעה אף מעבר לכך, ברמה הגלובלית.

כחלק מהערכים שעומדים לנגד עינינו הקפדנו על רשימה מגוונת חברתית, שנותנת ביטוי וייצוג למגזרים השונים. כנהוג בגלובס בשנתיים האחרונות, מינינו ועדה חיצונית מייעצת הכוללת 16 נשים שכיהנו או אף מכהנות כיום בתפקידים בכירים - חלקן היו בעצמן ברשימת 50 המשפיעות בשנים קודמות. מטרת הוועדה היא להבטיח כי נביא בחשבון בעת הבחירה שיקולים הכוללים זוויות מבט עסקיות, מגזריות ואחרות שאין לנו.

וכך התנהל התהליך:

בשלב הראשון הרכבנו רשימה הכוללת יותר מ-150 נשים, שהורכבה על סמך המלצותיהם של כתבי גלובס, המלצות חיצוניות ותחקיר מערכת.

בשלב השני חברות הוועדה קיבלו לידיהן את רשימת המועמדות, וכל אחת מהן התבקשה לדרג ולהמליץ על הנשים הראויות ביותר בעיניה להיכנס לרשימת המשפיעות - בהתאם לשיקוליהן השונים. הן יכלו גם להביע התנגדות, ככל שהייתה להן כזו. אנו מודים להן על זמנן והמאמץ שהקדישו בסינון, מתן חוות דעת ובאופן כללי בסיוע במלאכת הבחירה. נציין כי בקרב הוועדה לא הייתה תמימות דעים, ונרשמו דעות מנוגדות.

בשלב השלישי אספנו את כל תשובות חברות הוועדה, ובאמצעותן גיבשנו רשימה מצומצמת של כ-70 שמות. אלה הוצגו בפני צוות המערכת אשר דירג בעצמו והתכנס לדון ברשימה. במסגרת זו נערכו תיקונים קלים, בעיקר לצרכי גיוון.

כל אלה מביאים לכך שהרשימה המופיעה בגיליון זה היא בעינינו מסמך המייצג עשייה נשית פורצת דרך המשקפת את המציאות הישראלית העכשווית.