אלקטרה חוברת לקוויק: יקימו פלטפורמה משותפת לקמעונאות אונליין

לפי ההסכם שנחתם בין אמ"צ ויינות ביתן לבין קוויק, פעילות האונליין של החברות בתחום המזון והצריכה תמוזג לתוך חברה משותפת שתוחזק ע"י אמ"צ (51%) וקוויק (49%) • החברות יזרימו לשותפות החדשה הון ראשוני של 30 מיליון שקל • ביינות ביתן מאמינים שההסכם יוביל להגברת פעילות האונליין של הרשת, שכיום היא שולית

עובד של קוויק / צילום: מנחם רייס
עובד של קוויק / צילום: מנחם רייס

אחרי קארפור וסבן אילבן, אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) חוברת לחברת המשלוחים קוויק  המספקת משלוחים של מוצרי מכולת, להקמת פלטפורמה משותפת לקמעונאות אונליין.

לפי ההסכם שנחתם בין אמ"צ ויינות ביתן לבין קוויק, פעילות האונליין של החברות בתחום המזון והצריכה תמוזג לתוך חברה משותפת שתוחזק על-ידי אמ"צ (51%) וקוויק (49%).

ביינות ביתן מאמינים שההסכם יוביל להגברת פעילות האונליין של הרשת, שכיום היא שולית, גם אל מול המתחרים.

החברות יזרימו לשותפות החדשה הון ראשוני של 30 מיליון שקל, על-פי חלקן היחסי. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור רשות התחרות. 

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, הגדיר את המהלך כ"משלים לשני ההסכמים שחתמנו עם הענקיות הבינלאומיות קארפור וסבן אילבן, שנועדו להשביח את פעילותה של קבוצת יינות ביתן ולייצר לה מובילות ובידול בשוק".

נזכיר כי כל סניפי יינות ביתן יוסבו לסניפי קארפור במהלך השנה הבאה, כאשר ענקית הקמעונאות מצרפת תגיע לישראל. קארפור מחזיקה באירופה במערך אונליין שמהווה כ-20% מפעילותה. 

מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב, אף מצפה שההסכם עם קוויק יוביל "להכפלת מכירות האונליין ולהרחבת הפעילות לאזורים גיאוגרפיים נוספים".

במסגרת ההסכם,  פעילות האונליין המשותפת תפעל תחת המותג קוויק, ועם השלמת העסקה יעברו לשותפות כל המכירות המקוונות של קוויק ושל קבוצת יינות ביתן.

הפעילות המשותפת תבוסס על הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה קוויק. קוויק, שמלקטת את מוצריה מנקודות מכירה שונות ברחבי הארץ, תוכל להרחיב את פריסת המשלוחים  באמצעות סניפי יינות ביתן.

קוויק, שבראשה עומד אבירם גנות, נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. בין בעלי מניותיה נמנים החברה המרכזית למשקאות, קבוצת סופר-פארם וקבוצת יוניון. 

קוויק, שהוקמה ב-2017, פועלת במודל שונה בעולמות המכירה הישירה לצרכן, ללא נכסים פיזיים או מלאי, אלא באמצעות התקשרות עם קמעונאים בפריסה ארצית. קוויק מנהלת שרשרת אספקה, הכוללת הזמנת מוצרים, ליקוט ואריזה, גבייה ושילוח עד לבית הלקוח.

אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת האחים זלקינד. היא משמשת כיבואנית ויצרנית של מוצרי חשמל ומזגנים, ובבעלותה הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק. 

בנוסף, אמ"צ היא בעלת השליטה ברשת יינות ביתן ובעלת הזיכיון לפתיחת רשת חנויות נוחות של המותג העולמי סבן אילבן. לאחרונה חתמה החברה גם על מזכר עקרונות לפתיחת רשת סופרמרקטים של הקמעונאית העולמית קארפור.  

אמ"צ רכשה גם את השליטה בחברת א.ת סער יזמות ומסחר, זכיינית קולומביה בישראל.