הסדר טיעון לבלוגרית לורי שם טוב: לא תרצה מאסר נוסף על 26 חודשי מעצרה

שם טוב הייתה עצורה 26 חודשים, ובאפריל 2017 הוגש נגדה כתב אישום בגין 120 אישומים של פגיעה בפרטיות והעלבת עובדי ציבור, בהם 25 שופטים ועובדות סוציאליות, באמצעות פרסומים ברשת • הפרקליטות: "העונש יהווה הרתעה לכל מי שנותנים דרור לחרצובות לשונם באמצעות המקלדת ופוגעים בעובדי ציבור, כמו גם באזרחים מן השורה"

לורי שם טוב ועורך דינה שי שקד היום בבית המשפט / צילום: תמונה פרטית
לורי שם טוב ועורך דינה שי שקד היום בבית המשפט / צילום: תמונה פרטית

הבלוגרית לורי שם טוב לא תרצה מאסר נוסף על תקופת מעצרה. היום (ה') הודתה שם טוב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בפני השופט בני שגיא, במסגרת הסדר טיעון, בכתב אישום מתוקן בפרשת "הטרור הרשתי".

באפריל 2017 הוגש כתב אישום נגד שם טוב בגין 120 אישומים בעבירות של פגיעה בפרטיות והעלבת עובדי ציבור, בהם 25 שופטים ועובדות סוציאליות, באמצעות פרסומים ברשת. יחד עמה הועמדו לדין הבלוגר מוטי לייבל ועו "ד צבי זר.

עורך דינה של שם טוב, שי שקד, הגיע להסדר טיעון לאחר משא-ומתן ממושך ולאחר קושי לנהל את התיק בחלוף חמש שנים, בשל מאות בקשות שהוגשו מצידה ודחיות רבות להסדרת הייצוג.

מהפרקליטות נמסר: "במסגרת הסדר הטיעון הודתה הנאשמת ולקחה אחריות על עשרות פרסומים פוגעניים שביצעה, לעתים גם תחת זהות בדויה, נגד עובדי ציבור ומתלוננים נוספים. מדובר בתיק אשר מלכתחילה טמן בחובו קשיים ואתגרים משפטיים ואחרים, ואף תוך כדי ניהולו העלה סוגיות מורכבות שטרם הוכרעו בעבר.

"הפרקליטות סבורה כי העונש עליו הסכימו הצדדים, 26 חודשי מאסר בפועל ומאסר על-תנאי, יהווה הרתעה לכל מי שנותנים דרור לחרצובות לשונם באמצעות המקלדת ופוגעים בעובדי ציבור, כמו גם באזרחים מן השורה". 

השלושה הואשמו בעבירות חמורות נגד גורמים ממערכת הרווחה, אכיפת החוק והמשפט, פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית, העלבת עובד ציבור, זילות בית המשפט וכן הפרת איסור פרסום של שמות ותמונות של קטינים. לשם טוב וללייבל יוחסו גם עבירה של סחיטה באיומים, בטענה כי הפעילו לחץ על עורכת דין להתפשר עמם בתיק, ואיימו שאם לא תיענה לבקשתם, הם ימשיכו לפרסם נגדה השמצות.

במהלך ניהול התיק נשמעו 40 עדי תביעה מתוך כ-100. המשפט הופסק בשל סוגיית הייצוג וניסיון למצוא לשם טוב ייצוג.