פודקאסט | פודקאסט

התחיל בסתימה באסלה, נגמר בהפסד הכנסה שנתית: התקלות שמשבשות את תוכניות משקיעי הנדל"ן

אסלה שנסתמה, נזילה מהשכנים או תקלות קטנות אחרות יכולות לפעמים להפוך לצרות גדולות שנוגסות בתשואה השוטפת מדירה להשכרה, ולפעמים אפילו מחסלות אותה לגמרי • שני מקרים שהגיעו לאחרונה לדיון משפטי מזכירים שבהשכרת דירה יש גם סיכונים • האזינו 

כסף בקיר - סיפורים על אנשים שהחליטו לשים את הכסף שלהם על נדל''ן
כסף בקיר - סיפורים על אנשים שהחליטו לשים את הכסף שלהם על נדל''ן

חודשיים אחרי שעדי נכנסה להתגורר בדירה שכורה בגבעתיים, האסלה לפתע נסתמה, והמים הציפו את חדר האמבטיה. אינסטלטור שהוזעק למקום קבע בסיכום הביקור כי "מדובר בבניין ישן וכי הצנרת בו ישנה ולכן צפויות בעיות תשתית וסתימות אשר נובעות מכך ולא משימוש בשירותים". הסיפור הזה הסתיים באובדן הכנסה שנתית בעבור בעלת הדירה. 

בבית מושכר בהוד השרון החלה יום אחד נזילה מהתקרה. המים יצרו עובש ומפגע ריח קשה, הטיפול נמרח והשוכרות מיהרו לסיים את החוזה. לאור הקושי להתחיל בשיפוץ, הדירה עמדה ריקה במשך חודשים ארוכים וכשהיא הושכרה מחדש, המחיר עמד על 300 שקל פחות מאשר בחוזה הקודם. גם כאן הביאה המחלוקת לתביעה משפטית.

כשעוסקים בהשקעות נדל"ן, נהוג לדבר על תשואות, על עליית ערך ועל עוד מספרים שמופיעים באקסלים. אך אסור לשכוח את הפקטור שנקרא החיים עצמם, ומפגעי מים, ניקוז ותקלות מוזרות אחרות הם סוג של "רוצח שקט" עבור משקיעים - אם בשל עלות התיקונים, ואם בשל האנרגיה העצומה שכרוכה בטיפול בנושא. מה אפשר לעשות? האזינו לפרק השבוע של הפודקאסט "כסף בקיר".