העלאת שכר, חופשה בתאילנד ומענק לפונדקאות: הסכם קיבוצי חדש בכלל ביטוח

עוד כולל ההסכם שנחתם בין הנהלת החברה לוועד העובדים בונוסים בהיקף של עד 55 מיליון שקל ולפחות יום עבודה אחד מהבית • החברה תעניק מענק של 50 אלף שקל נטו לעובדים הרוצים להביא ילד בפונדקאות או לאמץ ילד

מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי בכלל ביטוח / צילום: יח''צ
מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי בכלל ביטוח / צילום: יח''צ

הסכם תנאי העסקה חדש נחתם היום (ד') בין הנהלת כלל ביטוח ופיננסים לוועד העובדים. ההסכם כולל תוספות שכר, בונוסים, אופציות, מענקי שימור לעובדים, השתתפויות בקייטנות, עבודה מהבית, ביטוחי בריאות ושיניים, פיתוח הון אנושי, ובפעם הראשונה בהסכם קיבוצי: מענק לפונדקאות או אימוץ.

ההסכם קיבוצי יחול על כ-3,800 עובדי החברה ויהיה בתוקף עד סוף שנת 2024.

להסכם הקיבוצי משמעות רבה בענף הביטוח, מכיוון שהוכנס בו סעיף המותאם לעבודה בעידן הקורונה, המאפשר עבודה מהבית לפחות יום אחד בשבוע, בתנאי שהעובד עבד במשרדי החברה לפחות ארבעה ימים באותו שבוע. בעוד כחצי שנה יפגשו לדון בנושא העבודה מהבית.

עוד סעיף פורץ דרך שהוסכם בין הצדדים כי יוענק לכל הורה הרוצה להביא ילד בדרך של אימוץ או פונדקאות יקבל מהחברה מענק של 50 אלף שקל (נטו).

הבונוס בהתאם לרווח השנתי של החברה

החברה רשמה בשנת 2021 שיא הכנסות עם רווח כולל של יותר מ-1.4 מיליארד שקל ועל כן, הוחלט על הענקת בונוסים לעובדים. עלות התקציב שיוקצה לחלוקת בונוס שנתי לעובדי החברה, יהיה כפונקציה של הרווח השנתי, באופן מדורג, החל מרווח של מעל ל-200 מיליון שקל, ויכול להגיע עד ל-55 מיליון שקל אם הרווח השנתי יהיה מעל ל-1.2 מיליארד שקל.

ההנהלה והוועד סיכמו על תוספת שכר של 3% בשנה ותוספת מיוחדת בשנת 2025 שיכולה להגיע לעד 4% נוספים לכל תקופת ההסכם, כפועל יוצא של ביצועי החברה המצטברים בתקופת ההסכם. בנוסף, זכאים העובדים  לאופציות נוספות מעבר לאופציות שהוקצו להם לפני שנה, כשמחיר המניה עמד על 55 שקל וכיום עומד על יותר מ-77 שקל.

עוד עולה מההסכם כי שכר מינימום יעלה בשלוש פעימות עד שיגיע בספטמבר 2024 ל-6,600 שקל. עבור עובדים בוותק של חמש שנים ועד לוותק של 10 שנים (לא כולל) יעלה השכר הממוצע ל-6,950 שקל בספטמבר 2023. השכר המינימאלי יעלה במדרגות ותק של חמש שנים ועד לסכום של 9,450 שקל.

באשר לרווחת העובדים, הוסכם כי יוענקו לעובדים ביטוחי בריאות ושיניים מהיום הראשון לעבודה והחברה תשתתף בהוצאות על קייטנות לילדים מגיל שנתיים ועד גיל 12.

כמו-כן, ועד העובדים הכניסו להסכם תמורה לעבודה הקשה של העובדים בדמות נופש מיוחד בתאילנד שיימשך חמישה ימים, וימומן במלואו על חשבון ההנהלה. ימי החופשה יתחלקו בין החברה לבין העובד באופן שווה ולעובדים החרדים יותאם נופש בסטנדרט דומה.

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "מחובתנו לפעול לשימור וחיזוק מגמת הצמיחה המרשימה שהצגנו בסיום שנת 2021. עובדי החברה הם עמוד התווך המרכזי להצלחתה, ולכן מדיניות התגמול בחלקה הרב, מותאמת לתוצאות החברה. בתוך כך, היה חשוב לנו במסגרת ההסכם לפעול לצמצום פערי השכר בחברה, ולחזק את ערכי המשפחה, לסייע כספית בתהליכי אימוץ ופונדקאות, להעניק מעטפת רווחה לגימלאים, להורים ולעובדים מחויבים".

בוועד עובדי כלל מציינים כי ההסכם כולל העלאות שכר ממוצעות של 13% לכל עובד בשלוש שנים הקרובות.

רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח ופיננסים: "מהיום הראשון לפעילותינו התווינו דרך בכל הקשור להגנה על העובד. היינו הראשונים להקים ועד עובדים בעולם הביטוח והפיננסים, וכעת אנו חותמים על הסכם קיבוצי ששם את העובד במרכז".

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות העובדים: "ההסכם משקף יחסי עבודה מעולים בין העובדים, הוועד וההנהלה - וזה בא לידי ביטוי גם בתוצאות וברווחיות החברה, רווחיות שכולם נהנים ממנה. ההסכם מביא בשורות בדמות הגדלת הבונוסים והשכר, הגדלת תקציב הרווחה ועוד".