דואר ישראל | בלעדי

לאחר משא ומתן לילי: הסכם ההבראה בדואר נחתם

במסגרת ההסכם תעניק המדינה הלוואה לדואר ישראל בהיקף של 1.7 מיליארד שקל, כאשר החברה תתחייב למכור נכסים ב-450 מיליון שקל ויתר התמורה תגיע מהנפקה ומההפרטה

פיטורים המוניים בדואר ישראל / צילום: איל יצהר
פיטורים המוניים בדואר ישראל / צילום: איל יצהר

משרדי התקשורת והאוצר, רשות החברות, הנהלת דואר ישראל ונציגות עובדי הדואר, סיכמו לאחר משא ומתן לילי בלשכת שר התקשורת את עקרונות תכנית ההבראה והפרטת דואר ישראל.

התכנית עליה הסכימו הצדדים כוללת התייעלות וצמצום הוצאות שכר, מעבר מואץ לשירותים דיגיטליים, מסירת חבילות בנגישות גבוהה, שירות ייעודי לאוכלוסיות מבוגרות ונעדרי אוריינות דיגיטלית, פרישה מחודשת של שירותי דואר, וקידום תנאים תחרותיים בשוק הדואר.

במסגרת ההסכם המסתמן תעניק המדינה הלוואה לדואר ישראל בהיקף של 1.7 מיליארד שקל כאשר החברה תתחייב למכור נכסים ב-450 מיליון שקל ויתר התמורה תגיע מהנפקה ומההפרטה.

במסגרת ההסכם יפרשו בין 1500 ל-2000 עובדים שהמדינה תהיה תערוב להסכמי הפרישה שלהם. נושא מימוש נכסי הנדל"ן של החברה הוא סוגיה מורכבת שכן הנדל"ן של החברה מגדיל את האטרקטיביות שלה בעיני המשקיעים.

לעומת זאת בממשלה טוענים כי החברה זקוקה למשקיע אסטרטגי תפעולי שיידע לתפעל אותה ביעילות ולא למי שמחפש לעשות סיבוב על הנדל"ן שלה, ולכן המדינה מוכנה לקחת את הסיכון על עצמה גם במחיר שהתמורה מההנפקה וההפרטה המתוכננים יהיו יותר נמוכים בשל מימוש הנדל"ן על ידה.