בנט: "מי שסייעו למחבל ישלמו מחיר כבד. לא יהיו מגבלות למלחמה הזו"

לאחר לילה מתוח ברחובות תל אביב וחיסול המחבל ביפו, הבוקר החלו ראשי המפלגות וחברי הכנסת להגיב על הפיגוע הרצחני • השר לביטחון פנים עמר בר-לב: כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל - דמו בראשו" • אביגדור ליברמן קרא להתלכד סביב מטרת מיגור הטרור והשבת תחושת הביטחון לרחובות

נפתלי בנט / צילום: רויטרס
נפתלי בנט / צילום: רויטרס

11:55

ראש הממשלה נפתלי בנט מוסר הבוקר הצהרה מהקריה בתל אביב בעקבות פיגוע הירי, ואומר כי "היו מי שסייעו למחבל והם ישלמו מחיר כבר מנשוא. אנחנו נותנים חופש פעולה מלא לכוחות, אין ולא יהיו מגבלות למלחמה הזו. האירוע בתל אביב הסתיים אבל לא מורידים את הדריכות בתוך העיר ובשאר הארץ. פיגועי יחידים ללא תשתית הם באמת אתגר גדול אבל נעמוד בו".

עוד אמר בנט כי "מהאנשים שחוגגים רצח יהודים באמצעות חלוקת ממתקים אין לי שום ציפיות. אבל צריכות להיות לנו ציפיות מעצמנו, צריך עצבים חזקים ועירנות. נילחם בטרור וננצח, טרור הוא לא גזירת גורל. אני קורא גם לכלי התקשורת לגלול אחריות וקור רוח, זו לא תוכנית ריאליטי. ליבת הכוח שלנו בימים כאלה זו הערבות ההדדית".

9:00

לאחר לילה מתוח ברחובות תל אביב וחיסול המחבל ביפו, הבוקר החלו ראשי המפלגות וחברי הכנסת להגיב על הפיגוע הרצחני. שר החוץ יאיר לפיד אמר הבוקר "נלחם בטרור יחד, נכה במחבלים השפלים בכל מקום שהם יסתתרו, נמצא את שולחיהם וסייעניהם בכל מקום ולא ננוח עד שהשקט יחזור לרחובות".

עוד אמר לפיד "הלילה היכה טרור רצחני בלב העיר תל אביב. צעירים ישראלים שלא עשו רע לאיש נרצחו רק משום היותם ישראלים. הטרור הזה הוא פרי מורעל של הסתה מתמשכת מצד ארגוני טרור המונעים מאידאולוגיה של שנאה. נלחם בטרור ללא פשרות. הלב עם משפחות הנרצחים, אנחנו בוכים אתכם בבוקר הזה. אני שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים, ומקווה שישובו מהר לביתם. הטרור לא ינצח אותנו. כולנו יחד במאבק הזה. מחזק את כוחות הבטחון הפועלים ימים ולילות ארוכים למען בטחון האזרחים".

‏השר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר לאחר חיסול המחבל ביפו כי "פעולה נחושה ומקצועית של משטרת ישראל ולוחמי שב"כ הובילה הבוקר לחיסולו של המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל - דמו בראשו. אני מודה לכלל כוחות הביטחון שעסקו במהלך הלילה בחיפוש אחר המחבל, באיתורו ובחיסולו".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פרסם בטוויוטר תנחומים למשפחות ההרוגים. "אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע הנתעב והקשה אמש בתל אביב, ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים. ברגעים כאלו עלינו להתלכד סביב מטרה אחת עליונה והיא מיגור הטרור והשבת תחושת הביטחון לרחובות ישראל".

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, צייצה כי "‏הטרור לא מבדיל בין באר שבע, תל אביב, חדרה או בני ברק. נמשיך להלחם בו באותה נחישות שבה חיסלו כוחות הבטחון שלנו את המחבל שרצח אתמול באכזריות שני צעירים בלב תל אביב. לבי עם משפחות שני הנרצחים, ניחומים גדולים ברגעים קשים אלה. מחזקת את הפצועים ואת גורמי הרפואה שנלחמים על חייהם".