הרוג נוסף באירוע הירי במרכז תל אביב: ברק לופן, נשוי ואב לשלושה

3 נרצחו באירוע ירי קשה שהתרחש אמש לאורך רחוב דיזנגוף; כ-15 נפצעו • המחבל שחוסל: ראאד חאזם בן ה-28 ממחנה הפליטים ג'נין, ללא עבר ביטחוני או מעצרים קודמים • גורמי הביטחון פרסמו מכתב ביקורת חריף בעקבות הסיקור התקשורתי של הפיגוע

אחת מזירות הפגיע בדיזנגוף תל אביב / צילום: דוברות איחוד הצלה
אחת מזירות הפגיע בדיזנגוף תל אביב / צילום: דוברות איחוד הצלה

17:30

הרוג נוסף בפיגוע הירי אתמול בתל אביב. בית החולים איכילוב הודיע לפני זמן קצר על מותו של ברק לופן, בן 35, נשוי לדנה ואב לשלושה ילדים. הוא גדל והתעצב בקיבוץ גינוסר וכיום תושב גבעת שמואל. 

משפחתו של ברק מסרה: "ברק אהובינו, נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר, בעל ואב למופת. ספורטאי בכל רמח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום. עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד". 

משטרת ישראל, השב"כ וצה"ל פרסמו מכתב חריף לכלי התקשורת בעקבות אופן סיקור הפיגוע בתל אביב אמש. "העובדה שזירת הפיגוע 'לא נסגרה' באופן מיידי, גרמה, לצערנו, להתנהלות תקשורתית שהזכירה מראות מתוכניות טלוויזיה שאין בינן ובין סיקור תקשורתי של אירוע ביטחוני כל קשר", נכתב. "חלק מערוצי התקשורת הפכו את המרדף אחרי המחבל לתוכנית ריאליטי של ממש, ללא צנזורה או ביקורת עצמית".

במכתב נטען כי במהלך השידורים "פורסמו ונחשפו, כבדרך אגב, גם פניהם של לוחמים ביחידות מיוחדות, שיטות פעולה, אמצעי לחימה וציוד. למרות בקשותינו החוזרות ונשנות לכתבים ולצוותי הצילום, נחשפנו לתיעוד שיש בו סכנה של ממש לכוחות שפעלו ולבטח גם לאנשי התקשורת".

"אנו מודיעים על כוונתנו לפעול בהקדם על מנת להפיק לקחים ולשפר את פעילותם של הגופים שאנו מייצגים בזירת אירועים ביטחוניים. זוהי חובתנו. עם זאת, אנו סבורים שישנו הכרח כי יופקו לקחים גם בכלי התקשורת באשר לסייגים מסוימים שיש להציב בעת סיקור זירת אירוע ביטחוני בזמן אמת. לצד הרצון וההכרח להביא את המידע לציבור מוטלת על כולנו אחריות כבדה לאופן בו נעשים הדברים".

8:10

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הבוקר: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

07:10

לפנות בוקר (ו') חיסלו כוחות הביטחון את המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש ברחוב דיזנגוף בתל אביב. על פי דיווחים, המחבל הוא ראאד חאזם בן ה-28 ממחנה הפליטים ג'נין, ללא שיוך ארגוני מובהק, ללא עבר ביטחוני, ללא מעצרים קודמים. נמסר כי הוא שוהה בלתי חוקי ללא היתר. המחבל אותר מסתתר ליד מסגד באזור כיכר השעון ביפו ונהרג לאחר חילופי אש. חקירת הפיגוע נמשכת.

"בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וסוכל המחבל אשר ביצע את הפיגוע בתל אביב.
המחבל, פלסטיני מאיו"ש, אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. ללא נפגעים לכוחותינו", נמסר.

בית החולים איכילוב עדכן בשעות הלילה כי הסתיימו הניתוחים שאליהם הוכנסו 4 שנפצעו קשה משהו וכי ניכרת התייצבות התייצב. אדם שהגיע ברמת פציעה אנושה התייצב ומאושפז במצב קריטי, שלושה פצועים נוספים מאושפזים בטיפול נמרץ במצב קשה.

לשכת ראש הממשלה מסרה שרה"מ נפתלי בנט יקיים בשעה 08:30 הערכת מצב, שבה ישתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר לב ובכירי מערכת הביטחון. 

7.4.22

אירוע ירי מתמשך, ברחוב דיזנגוף בתל אביב בסמוך לכיכר. ככל הידוע בשלב זה, ישנם שני הרוגים, שלושה פצועים באופן קשה עד קריטי ועוד ארבעה פצועים ברמות אחרות. לאחר הירי המחבל התבצר בבית ברחוב סמוך וכוחות הביטחון מנהלם אחריו עכשיו מצוד. כוחות מסיירת מטכ"ל, יחידת שלדג ויחידת הלוט"ר הוקפצו לאזור ומסייעים בזירות השונות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נמצא כעת בקריה בתל אביב ומקבל עדכונים שוטפים. בבית החולים איכילוב הופעל נוהל אירוע רב נפגעים. נפתח קו מידע לציבור שמספרו ‭1255-133.

ממד"א נמסר כי שני גברים כבני 30 פונו לבי"ח איכילוב תוך כדי פעולות החייאה ולאחר מאמצי הרופאים נקבע מותם. בנוסף, שלושה פצועים קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 פונו לבי"ח איכילוב עם פצעי ירי. ארבעה פצועים קל פונו לבתי החולים, בהם גבר כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח שיבא בתל השומר, פצוע כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח איכילוב ושניים לבי"ח וולפסון עם חבלות בגפיים (לא ירי).

מהפרטים המתבררים עולה כי הפיגוע החל בפאב אילקה. מחבל אחד, ואולי שניים, נכנס וירה בנמצאים. משם יצא וירה תוך כדי ריצה ברחוב בעוברים ושבים. הוא נכנס למבנה ברחוב סמוך ולמשטרה לא ברור אם היה עוד מחבל איתו. כוחות גדולים נמצאים במקום ומחפשים אחר היורה בשעה זאת.

דובר המפכ"ל מסר גי "מדובר בחשוד אחד חמוש באקדח, לבוש חולצה שחורה קצרה ומכנס שחור קצר. יש לנו תמונה של החשוד, תמונה מטושטשת שתופץ לציבור אחרי בדיקה ושיפור. אנו מבקשים מהאזרחים להיות ערניים וקשובים. כאלף שוטרים משתתפים בחיפושים ובסריקות. המפכ"ל מקיים הערכת מצב עם מפקד מג"ב ומפקד מחוז ת"א".