בעקבות יותר מ-100 מקרי סלמונלה באירופה: הורחב הריקול על מוצרי קינדר בארץ

לפני ארבעה ימים פורסם כי בעקבות הבדיקה שמתבצעת באירופה לגבי אפשרות לקשר בין מקרי סלמונלה למוצרי קינדר, הוחלט לערוך ריקול יזום בישראל • אמש פורסם כי כחלק מהריקול היזום ייאספו כלל המוצרים האמורים, ללא הגבלה של מספרי אצוות ותאריכי תפוגה

מוצרי קינדר / צילום: Shutterstock, Mehaniq
מוצרי קינדר / צילום: Shutterstock, Mehaniq

פרימיום חברה לדברי מתיקה ולמסחר בע"מ, היבואן הרשמי של מוצרי פררו בישראל, הרחיבה אמש (א') את הריקול בישראל עליו הודיעה בשבוע שעבר.

לפני ארבעה ימים הודיעה החברה כי בעקבות הבדיקה שמתבצעת באירופה לגבי אפשרות לקשר בין מקרי סלמונלה למוצר "Surprise Kinder" המיוצר בבלגיה, הוחלט לערוך ריקול יזום גם בישראל של מספר מוצרי קינדר.

אמש פורסמה הודעה לפיה כחלק מהריקול היזום ייאספו כלל המוצרים האמורים, ללא הגבלה של מספרי אצוות ותאריכי תפוגה, שמיוצרים במפעל בבלגיה ושיובאו על-ידי פרימיום לישראל. זאת, לאור גילוי ממצאי סלמונלה במפעל בבלגיה.

המפעל הבלגי, שנמצא בבעלות פררו והמייצר מוצרי שוקולד קינדר, נסגר זמנית עד להודעה חדשה, לאחר שנמצא בין המוצרים קשר ליותר מ-100 מקרים של סלמונלה שדווחו באירופה, כך לפי דיווח של "USA TODAY". לפי הדיווח, התגלו 114 מקרי סלמונלה בשמונה מדינות באירופה, רובם בקרב ילדים בגילאי 10 ומטה. בבריטניה עמד מספר החולים המדווחים על 65.

"מי שמחזיק במוצרים כאמור מתבקש שלא לצרוך אותם ולהחזירם לנקודת המכירה", נכתב בהודעה שהופצה על-ידי משרד הבריאות. עוד צוין כי "בכל שאלה ניתן לפנות למוקד שירות הצרכנים בטלפון 3658* או בכתובת האימייל הבאה: consumer.care@ferrero.com

"כל שאר מוצרי פררו, המיובאים על-ידי פרימיום, ממגוון מותגי קינדר, אינם מושפעים מאיסוף יזום זה, היות שהם מיוצרים במפעלים אחרים. אנו מצרים על המקרה ומבהירים כי אנו רואים בבטיחות המזון כחשיבות עליונה, ונפעל לשמירת ולחיזוק אמון ציבור הצרכנים במוצרי פררו".