חברות בניו יורק מתכוננות לפרסום טווח משכורות בהצעות עבודה

חוק הדורש פרסום טווח המשכורת במודעות דרושים צפוי להיכנס לתוקף במאי •  מנהלים חוששים מתגובה זועמת של העובדים שכבר מועסקים בחברות

עסקים בניו יורק / צילום: Shutterstock
עסקים בניו יורק / צילום: Shutterstock

מעסיקים בעיר ניו יורק ממהרים לנסות להבין איך להתמודד עם תקנה עירונית שאמורה להיכנס לתוקף ונוגעת לגילויי גובה השכר, ומקווים שיישומה יתעכב.

חוק גורף לגבי גילויים על שכר מצריך שכמעט כל החברות הפועלות בעיר יכללו טווח שכר בהודעות על משרות פנוי צפוי להיכנס לתוקף תוך פחות מחודש. כשתאריך היעד מתקרב, מעסיקים מתייעצים בעורכי דין על דרכים לציית לחוק וקובעים טווחי שכר לכל הגדרת תפקיד ומדריכים מנהלים איך להסביר את הנתונים האלה לעובדים שכבר מועסקים.

במקביל, קבוצות של חברות ועסקים פעלו להביא לדחיית או שינוי החוק לפני שהוא נכנס לתוקף ב־15 במאי. תיקון לחוק, שהוצע בחודש שעבר ועבר תיקונים בימים האחרונים, קורא לעיכוב ביישום עד נובמבר.

"מעסיקים מנסים להבין מה זה אומר ומה המחויבויות שלהם במסגרת החוק החדש הזה", אמרה מליסה קמיר, שותפה במשרד הנוי יורקי Fisher & Phillips. היא מייעצת למעסיקים לפעול עכשיו, אפילו אם בסופו של דבר החוק עלול להתעכב. "ה־15 במאי זה רק עוד כמה שבועות, אז אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה עלול להיות התאריך ממנו זה מתחיל".

המעסיקים ממהרים להתייעץ עם עורכי דינם

בחברת התוכנות לחברות Workato, מנהלי משאבי אנוש צופים לבלות את השבועות הקרובים בפגישות עם עורכי דין של תעסוקה כדי להתייעץ על נושאים כמו מה אומר החוק על תפקידים מרחוק, כך אמרה קרי מור, סגנית נשיא לכישרונות בינלאומיים וגיוון בחברה, שמעסיקה 850 אנשים בעולם, כולל כ־30 אנשי סגל שמתגוררים באיזור ניו יורק.

מור אמרה שאם Workato תגלה את תחומי השכר בפרסומים על עבודות, החברה כנראה תנסה להסביר במודעות שמשכורת הבסיס היא רק מרכיב אחד בכלל חבילת השכר בחברה, שכולל גם בונוסים וניירות ערך. עדיפות נוספת היא הכנת מנהלים לענות על שאלות של עובדים קיימים שעלולים להיתקל בטווחי שכר מפורסמים על משרות שונות ולתהות למה הם לא נמצאים בקו העליון של תחום השכר בעצמם, כך אמרה מור.

"יש פשוט אולי הרבה השפעות בהמשך הדרך מהעניין הזה", אמרה.

ב-Etsy מלמדים את העובדים על מדרגות שכר

ישנם מעסיקים שאומרים שמאמצים קודמים להתמודד עם שוויון שכר עזרו להם להקדים את החוק. בחנות המקוונת Etsy שמשרדיה נמצאים בניו יורק, שיתפו השנה את מדרג השכר עם כל העובדים במה שהחברה הגדירה כניסיון לעזור לעובדים להבין מה פוטנציאל ההשתכרות שלהם, כך אמרה טוני תומפסון, סגנית נשיא לאנשים ב־Etsy. לקראת הצעד, החברה גם הוציאה חומרים חינוכיים ללמד מנהלים צעירים ועובדים איך בנויים מדרגות השכר.

החוק בניו יורק, שנועד לטפל בהבדלי שכר מגדריים ולספק יותר שקיפות לגבי שכר, קורא למעסיקים לגלות את תחום השכר הצפוי שמעסיקים מאמינים שיוכלו לשלם על כל משרה שהם מפרסמים, קידום או הזדמנות העברה. החוק נוגע כמעט לכל למעסיק שקולט עובדים חדשים; רק מעסיקים שיש להם פחות מארבעה עובדים או חברות כוח אדם המעסיקות עובדים למשרות זמניות מוחרגים מהחוק הזה.

פגיעה בשוק החופשי?

הגרסה האחרונה של הצעת החוק אמורה לדחות את היישום עד 1 בנובמבר. היא קובעת שמעסיקים, באופן כללי, לא יהיו נתונים לעונשים אזרחיים על ההפרה הראשונה של הכלל ויהיו להם 30 ימים לתקן את הנושא. הגרסה הזו גם מגבילה תביעות שיכולות להיות מוגשות כתוצאה מהחוק.

קבוצות עסקים אמרו שהחוק אינו הפתרון הנכון בשוק תעסוקה צפוף. שותפות העיר ניו יורק, קבוצת עסקים, ולשכות מסחר מקומיות שלחו מכתב למועצת העיר ניו יורק ב־4 באפריל בו הזהירו שהחוק ישפיע על ההעסקה לרעה.

קתרין וויילד, מנכ"לית שותפות העיר ניו יורק, אמרה בשבת שמאמצי מועצת העיר לעכב את יישום החוק ולנסח מחדש סעיפים מתוכו משקפים באופן חלקי לחיוב את זה ש"הנהגת המועצה מוכנה להקשיב לחששות מעסיקים ולהפוך סעיפים בחוק שקיפות השכר שהפכו את הציות לקשה במיוחד".

מעסיקים רבים מגיעים למסקנה שהחוק בניו יורק וחוקים אחרים שעברו לפניו, כמו חוק שקיפות שכר בקולורדו, עלולים להוות ההתחלה של גל של חקיקה דומה, כך אמר ג'רארד ד' אושי, שותף במשרד עורכי הדין Cooley. במדינת וושינגטון יצטרכו מעסיקים לפרסם טווחי שכר בכל ההודעות על משרות החל מ־1 בינואר 2023, בכל חברה שיש בה 15 או יותר עובדים, על פי חוק שהמושל ג'יי אינזלי חתם עליו ב־30 במרץ. מחוקקים בקליפורניה גם שוקלים הצעת חוק שקובעת שטווח שכר יהיה חייב להיות כלול בהודעות על משרות.

בתקופת העבודה מרחוק, חברות רבות מעסיקות עובדים המפוזרים ברחבי המדינה ולקוחות שואלים איך הם יכולים ליצור "מדיניות 50 מדינות" שתאפשר להודעות על משרות חדשות לציית לחוק בכל המדינות בארה"ב, אמר אושי.

ג'ין סטיוארט, מייסדת ומנהלת HR on the Move, חברה מניו יורק לייעוץ בנושא כוח אדם, אומרת ללקוחות שלה בעמותות, סטרטאפים, חברות ביטוח ואחרים להתכונן לחוק. לאחרונה אמרה ללקוח אחד להוריד כמה מודעות מהאתר ולהעלות אותן מחדש לאחר שטווחי שכר יפורסמו עבור כל אחת מהמשרות המוצעות.

"פשוט אמרתי, 'תסירו אותן, ואנחנו לא מחזירים אותן לפני שיש לנו טווחי שכר אמינים'", אמרה סטיוארט.

הארי פרסאד, מייסד ומנכ"ל Yosi Health, חברת תוכנה מניו יורק המעסיקה ארבעה עובדים ויש לה תוכניות להעסיק עשרה נוספים השנה, אמר שהוא מקווה להיות מסוגל להשוות משכורות למשכורות בחברות מתחרות. הוא אמר שיכול להיות יתרון אפשרי לכלילת טווח השכר מהתחלה: מעט הפתעות בסוף תהליך הריאיון, כשלרוב אומרים למועמד או מועמדת פוטנציאליים מה השכר הצפוי.

"זה ייעל את תהליך ההעסקה", אמר פרסאד.