835 מיליון דולר: האם זו חבילת השכר הכי גדולה של מנכ"ל עד היום?

רוב השכר של מנכ"ל Trade Desk ג'ף גרין ב־2021 הגיע מפיצוי באופציה על מניות שמתממש בשמונה תשלומים, בהתאם ליעדי ביצוע שאפתניים

לוגו Trade Desk, חברת האד-טק האמריקאית / צילום: Shutterstock, Tada Images
לוגו Trade Desk, חברת האד-טק האמריקאית / צילום: Shutterstock, Tada Images

ראש חברת טכנולוגיית הפרסום Trade Desk קיבל בשנה שעברה חבילת שכר שהחברה העריכה בשווי של יותר מ־800 מיליון דולר - ועשויה להותיר בידיו מיליארדי דולרים במניות נוספות.

רוב חבילת השכר שניתנה למנכ"ל ג'ף גרין משקפת פיצוי של אופציה במניות שניתן לממש בשמונה מנות תשלום במידה ומחיר המניה של החברה יעלה באופן משמעותי בעשור הקרוב, כך ניתן לקרוא בדיווחי Trade Desk לרשות ניירות ערך.

השווי שקבעה Trade Desk לחבילת השכר של גרין, 835 מיליון דולר, עובר את חבילות השכר שדווח עד כה על ידי כל 358 חברות S&P 500 שגילו את שכר המנכ"לים ב־2021, על פי נתונים שנמסרו על ידי MyLogicIQ. ב־Trade Desk חישבו את הסכום על ידי מידול של כמה תוצאות אפשריות מההסדר עם המנכ"ל, כך כתבה החברה בדיווחים שלה.

חבילת הפיצוי עוברת גם את השכר שדווח בידי המרוויחים הגדולים בחברות אחרות, כמו חברת ההון הפרטי KKR, סוכנות הטאלנטים Endeavor Group Holdings ופלטפורמת המשחקים המקוונת Roblox.

"אלה אופציות מבוססות־ביצועים, והן ניתנות למימוש לאחר השגת יעדי מחיר שאפתניים", אמר דובר של Trade Desk. הדירקטוריון חש שפיצוי באופציות מתאם את האינטרסים של גרין לאלה של שאר בעלי המניות, הוסיף הדובר.

"שמענו מהמשקיעים העיקריים שלנו שהם מאוד תומכים במענק הזה, כי אם יעדי מחיר המניה האלה יושגו הם ירוויחו באופן משמעותי", אמר הדובר.

לשאר המשקיעים נותר להחליט כמה משמעות יש לחבילת השכר

לגרין 49% מזכויות ההצבעה ב־Trade Desk, על פי הצהרת הפרוקסי של החברה. הוא מחזיק ב־1.1% מניות דרגה A ועוד 97.7% מניות דרגה B. כל המניות בדירוג B יעברו לדירוג A בדצמבר 2025.

"זה בהחלט בולט מבחינת קנה המידה של הכמות הפוטנציאלית בדולרים", אמר בן סילברמן, מנהל מחקר ב־VerityData, העוקבת אחרי עסקאות במניות ונותנת הערכות על חבילות שכר גדולות במיוחד ומה הן מסמנות למשקיעים. סילברמן אמר שהחלק הגדול של המנכ"ל בחברה בלאו הכי מתמרץ אותו לשפר את מחיר המניה, כך שלשאר המשקיעים נותר להחליט כמה משמעות יש לחבילת השכר הגדולה.

גרין כבר יכול לממש את המנה הראשונה של האופציות, על 2.4 מיליון מניות, כך כתבה החברה בהודעת הפרוקסי השנתית שנמסרה לרשות ניירות ערך (SEC) בשבוע שעבר. מחיר המניה של החברה היה קרוב או מעל מחיר הטראנש 90 דולר למשך בדיוק 30 ימים עוקבים שנגמרו באמצע ינואר - הזמן הנחוץ כדי שהאופציות המותנות יהפכו למניות זמינות למסחר, כך ניתן לראות מנתוני השוק ודיווחים של Trade Desk.

אם היה מממש גרין את האופציה בזמנו, כשהמחיר הממוצע של מניית Trade Desk היה סביב 90 דולר, היה מקבל כ־34 מיליון דולר במניות חדשות.

מניות Trade Desk נותרו מתחת ל־90 דולר מאז 3 בינואר. הם סגרו ביום שני ב־62.03 דולר, והמשמעות היא שאם גרין היה מממש אופציות שנעשו זמינות לאחרונה, זה היה עולה לו יותר ממה ששוות המניות שבבסיס האופציות. גרין יכול לממש אופציות עד סוף 2031, והוא חייב להחזיק במניות שהתקבלו ממימוש אופציות לפחות שנה לאחר הבשלת כל תשלום, כך כתבה החברה בדיווחיה.

המנכ"ל גרין לא מימש אף אחת מהאופציות

גרין לא מימש אף אחת מהאופציות הכלולות במענק של אוקטובר, על פי דיווחו ל־SEC. הוא הוציא כ־14.1 מיליון דולר על מנת לממש אופציה בשווי כ־52.9 מיליון דולר באופציות אחרות, ישנות יותר, ומחזיק במניות שהתקבלו באופן ישיר או דרך נאמנויות וקרן בה הוא שולט, על פי VerityData ודיווחים לרשות ניירות ערך.

יעדי מחיר המניה לפתיחת שאר האופציות של גרין מאוקטובר קובעות טווח שמתחיל ב־115 דולר למניה, כ־85% מעל המחיר הנוכחי, ונגמר ב־340 דולר למניה, יותר מפי חמישה ממחיר הסגירה ביום שני.

אם כל שבעה היעדים למחירי מניה יתקיימו, יגדל שווי השוק של החברה ב־122.5 מיליארד דולר וגרין יקבל אופציות המעניקות בין 1.8 מיליארד דולר ל־5.2 מיליארד דולר במניות חדשות, או 1.5% עד 4.3% הרווח בשווי השוק לא כולל המניות שיש בידיו כעת, תלוי מתי יחליט לממש את האופציות. מספר המניות שיכול גרין לקבל בכל טראנש יכול לעלות או לרדת ב־20% בהתאם ליחס שבין ההחזר למשקיעים לעומת ביצועי מדד נאסד"ק 100.

"אפילו אם Trade Desk תגיע ליעדים המאוד שאפתניים האלה, זה יהיה עדיין בתחום האחוזים הבודדים הנמוכים עבור מייסד ומנכ"ל שהדירקטוריון מאמין שהוא חיוני להצלחת החברה בינתיים ולשאיפות הצמיחה שלה בעתיד", אמר דובר החברה.

השכר של גרין ב־2021 כלל גם 965 אלף דולר במשכורת, מיליון דולר בבונוס ו־2.7 מיליון דולר בתמריץ שנתי במזומן, וכן 1.9 מיליון דולר בהוצאות משולמות על ידי החברה, כך כתוב בהצהרת הפרוקסי.

גרין היה אחד המייסדים של Trade Desk אחרי שמכר בורסת פרסומות קודמת שייסד למיקרוסופט ב־2007. מ־Trade Desk נסמר שלפני שקיבל את ההטבה באופציות, חתם גרין על הבטחת הנתינה (The Giving Pledge), פעילות שהחלו בה ביל גייטס, אשתו לשעבר מלינדה פרנץ' גייטס וורן באפט, המעודדת את האנשים העשירים ביותר בעולם לתרום יותר מחצי מהונם לצדקה או למטרות תרומה, בין אם בחייהם או בצוואות שלהם. החברה אמרה שגרין הבטיח לתרום כמעט את כל הונו עוד במשך חייו.

Trade Desk החלה להיסחר בבורסות ציבוריות ב־2016 במחיר של כ־1.80 דולר למניה, לאחר חישוב פיצולי מניות.