השפל עוד לפניה? המיליארדר שהשקיע בנטפליקס לפני 3 חודשים ויוצא בהפסד ענק

ביל אקמן, מנהל קרן הגידור הניו יורקית Pershing Square, השקיע כ-1.1 מיליארד דולר בנטפליקס בינואר, וכעת הוא מוכר את כל המניות שלו בהפסד של 400 מיליון דולר • במכתב שכתב למשקיעים, אמר אקמן כי קרן הגידור בניהולו "איבדה אמון ביכולת שלנו לחזות את סיכויי העתיד של החסרה במידה מספקת של ודאות"

ביל אקמן / צילום: Reuters, מייק בלייק
ביל אקמן / צילום: Reuters, מייק בלייק

ביל אקמן מכר את חלקו בענקית הסטרימינג נטפליקס  בהפסד של כ-430 מיליון דולר, מספר חודשים לאחר רכש את מניותיו. זאת ברקע צניחת המניה ביממה האחרונה ופרסום דוחות הכספיים שלה. אקמן צבר בשלושה החודשים האחרונים נתח בשווי של 1.1 מיליארד דולר, מה שהפך אותו לאחד מבעלי המניות הגדולים בחברה.

המשקיע רכש 3.1 מיליון מניות בנטפליקס בחודש ינואר במחיר של כ-360 דולר למניה. אמש (ד') החברה סגרה את יום המסחר במחיר של 226.19 דולר למניה. במכתב למשקיעים כתב אקמן כי קרן הגידור שלו, Pershing Square, "איבדה אמון ביכולת שלנו לחזות את סיכויי העתיד של החסרה במידה מספקת של ודאות". 

המכירה מגיעה לאחר פרסום הדוחות של נטפליקס, שציינו כי החברה הפסידה 2000 אלף לקוחות ברבעון הראשון ועתידה להפסידה עוד 2 מיליון ברבעון השני - מה שהוביל לצניחה של החברה במסחר אמש,  שם המניה צללה ב-35% - ירידה בערך בשווי של כ-60 מיליארד דולר.