רוסיה הודיעה שפגעה במספר מחסני נשק באזור חרקיב

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הטילים המונחים שלו פגעו בתשע מטרות צבאיות אוקראיניות במהלך הלילה, כולל ארבעה מחסני נשק באזור חרקיב • דיווחים באוקראינה: רוסיה איבדה 21,800 חיילים מפרוץ המלחמה • נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי מתגלה מידע חדש בנוגע לפשעים של הכוחות הרוסים נגד תושבי מריופול הנצורה 

חייל אוקראיני עומד בשדה שבו חבריו מחפשים מוקשים שהשאירו הרוסים בכפר ברזובקה / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky
חייל אוקראיני עומד בשדה שבו חבריו מחפשים מוקשים שהשאירו הרוסים בכפר ברזובקה / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

11:58

רוסיה הודיעה שפגעה במספר מחסני נשק באזור חרקיב באוקראינה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הטילים המונחים שלו פגעו בתשע מטרות צבאיות אוקראיניות במהלך הלילה, כולל ארבעה מחסני נשק באזור חרקיב, בהם אוחסן נשק ארטילרי. 

10:39

ב"קייב אינדיפנדט" מדווחים כי מפרוץ המלחמה ועד היום רוסיה איבדה 21,800 חיילים, 179 מטוסים, 873 טנקים, שמונה ספינות ו-76 מיכליות דלק. ה"גארדיאן" לא הצליח לאמת את הפרטים.

07:42

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי האחדות בין בנות בריתה של אוקראינה שלחה מסר חזק לרוסיה, לפיו היא "לעולם לא תצליח" לשלוט בכל אוקראינה.

בהמשך היום הנשיא זלנסקי צפוי להיפגש עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ועם מזכיר ההגנה לויד אוסטין, שני הגורמים הבכירים ביותר מארצות הברית שביקרו בקייב מתחילת המלחמה.

06:25

במהלך הצהרתו הלילה (א') של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הוא תיאר את רוסיה כמדינת טרור והשווה את פעילות כוחותיה במריופול לאלו של הנאצים.

בהצהרה, שפירסם בפייסבוק, אמר זלנסקי כי האחראים לזוועות יידרשו לשאת באחריות. זלנסקי התייחס למתקפת טילים על אודסה במהלך השבת, בה נהרגו שמונה בני אדם, ביניהם תינוקת בת שלושה חודשים, ונפצעו לפחות 18 איש.

"איך היא איימה על רוסיה? נראה שהרג ילדים הוא פשוט רעיון לאומי חדש של הפדרציה הרוסית", אמר זלנסקי. לדבריו, הטילים שוגרו ממטוסים אסטרטגיים רוסים באזור הים הכספי. אוקראינה הצליחה להפיל שני טילים, אך חמישה אחרים פגעו בעיר הנמל הדרומית.

"נזהה את כל האחראים לתקיפה הזו... כל מי שנותן את הפקודות האלו, כל מי שממלא אותן. לא משנה כמה זמן ייקח לנו, כל הממזרים האלה ישאו באחריות לכל מוות שגרמו", הוסיף זלנסקי.

הנשיא האוקראיני אמר כי מידע חדש ממשיך לצוף בנוגע לפשעים של הכוחות הרוסים נגד תושבי מריופול הנצורה. "מוצאים קברים חדשים של אנשים שנהרגו על-ידי הכובשים. אנחנו מדברים על עשרות אלפי מתים מתושבי מריופול. שיחות בין הכובשים על האופן שבו הם מסתירים את עקבות הפשעים שלהם מתועדות", ציין.

זלנסקי אמר כי רוסיה ממשיכה להפעיל "מחנות סינון", אליהם כוחות רוסים שולחים אזרחים אוקראינים, לפני שהם מעבירים אותם בכפייה לרוסיה. "השם האמיתי עבורם הוא למעשה שונה, מחנות ריכוז. כמו אלה שבנו הנאצים בעבר. אוקראינים מהמחנות האלה, הניצולים, נשלחים הלאה לטריטוריות הכבושות ולרוסיה", אמר. "הם גם מגרשים ילדים בתקווה שישכחו איפה הבית שלהם ומאיפה הם".

זלנסקי טען שהפעולות של רוסיה מספיקות כדי להראות לעולם שהצבא הרוסי הוא ארגון טרור.

ביום שבת זלנסקי שוחח עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, והודה לו על התמיכה. בקרוב הוא צפוי לפגוש נציגים מארצות הברית.

מנהלת המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני מסרה אתמול כי שני גנרלים רוסים נהרגו ליד חרסון, ואחד נוסף נפצע אנוש. לפי ההודעה, הצבא האוקראיני פגע בעמדת הפיקוד של הארמייה ה-49 של הצבא הרוסי, ליד חרסון הכבושה.