מנכ"ל חמישי בתוך פחות משנתיים? עמידר החדשה מפרסמת מכרז לתפקיד

לפני כשנה וחצי נבחר מנכ"ל עמידר אלי בנשימול - בתום תהליך איתור שנמשך כמה חודשים, אלא שכשבועיים לאחר הזכייה הודיע המנכ"ל החדש באופן מפתיע כי הוא מוותר על התפקיד • המנכ"ל שייבחר ימונה לכהונה של חמש שנים בתפקיד, "עם אפשרות להארכה נוספת כאמור בחוזר רשות החברות, הכול לפי שיקול-דעת דירקטוריון החברה"

יגאל אהרוני, המנכ''ל בפועל של עמידר / איור: גיל ג'יבלי
יגאל אהרוני, המנכ''ל בפועל של עמידר / איור: גיל ג'יבלי

לאחר פחות משנתיים שבהן כיהנו ארבעה מנכ"לים בחברה, עמידר החדשה פרסמה לאחרונה מכרז לאיתור מועמד או מועמדת למשרת המנכ"ל החמישי.

הסאגה החלה לפני כשנה וחצי, אז נבחר מנכ"ל החברה אלי בנשימול - בתום תהליך איתור שנמשך כמה חודשים. בנשימול אמור היה להחליף את המנכ"ל הזמני, שאול גליקסברג, אלא שכשבועיים לאחר הזכייה הודיע המנכ"ל החדש באופן מפתיע כי הוא מוותר על התפקיד.

בעקבות זאת מונה המועמד השני של ועדת האיתור, קובי מלכין. כחצי שנה לאחר מכן הודיע מלכין על עזיבה, ועבר לתפקיד מנכ"ל הבנק הדיגיטלי. סביב עזיבת מלכין סיים גליקסברג את תפקידו, ועוד קודם לכן - הוחלף יו"ר הדירקטוריון קובי אמסלם ביאיר זילברשטיין.

הודעת העזיבה של מלכין הובילה למינויו של המנכ"ל הזמני יגאל אהרוני. בספטמבר אישר הדירקטוריון את בחירתו למנכ"ל בפועל, עד למינוי מנכ"ל חדש וקבוע - והוא משמש בתפקיד גם כיום. לגלובס נודע כי אהרוני עצמו צפוי להגיש מועמדות לתפקיד המנכ"ל הקבוע.

ניסיון בניהול 150 עובדים לפחות

המכרז החדש לתפקיד המנכ"ל פורסם לפני ימים אחדים, וניתן להגיש מועמדות לתפקיד במסגרתו עד ליום שלישי הקרוב. המנכ"ל שייבחר ימונה לכהונה של חמש שנים בתפקיד, "עם אפשרות להארכה נוספת כאמור בחוזר רשות החברות, הכול לפי שיקול-דעת דירקטוריון החברה". כך לשון תנאי המכרז.

המועמד לתפקיד נדרש להיות "בעל תואר אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה או בעל תואר אקדמי שהוכר כתואר שקול לתואר אקדמי ישראלי על ידי הגוף להערכת תארים, באחד מאלה: כלכלה, מנהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מינהל ציבורי, הנדסה או לימודי עבודה".

המועמד צריך להחזיק בניסיון מצטבר של שש שנים לפחות במהלך חמש עשרה השנים האחרונות באחד או יותר מהתפקידים הללו: מנכ"ל, סמנכ"ל, תפקיד מקביל לסמנכ"ל הכפוף ישירות למנכ"ל, תפקיד בכיר בדרגה 44 ומעלה בשירות הציבורי, קצין בדרגת תת־אלוף ומעלה, או דרגה מקבילה בזרועות הביטחון וההצלה, "ובלבד שכיהן באחד מהתפקידים לפחות שלוש שנים רצופות, ושעסק בתקופה זו בנושאים כלכליים, מסחריים או ניהוליים".

התפקיד שבו כיהן המועמד צריך להיות בתאגיד או בגוף בעל מחזור פעילות שנתי של 200 מיליון שקל ובו 150 עובדים לפחות, לא כולל עובדים במיקור חוץ. "תנאי זה נכון לכל אחת מהשנים שבהן כיהן המועמד בתפקיד".

המכרז עבור מנכ"ל עמידר הקבוע הוא, במובנים רבים, מעין נקודת סיום של תהליך להחלפת ההנהלה הבכירה כולה, שהחל עם מינויו של היו"ר החדש זילברשטיין, והמשיך אל מינוי סמנכ"לית כספים, טלי סימון, יועצת משפטית ראשית, עו"ד עידית בלוגורדסקי אגסי, סמנכ"ל תפעול, מהנדס חברה וסמנכ"לית שירות. בקרוב ייבחרו גם מבקר החברה ומנהל למחוז דרום. גורמים בעמידר מציינים כי מדובר בחלק ממהפך גדול שעוברת החברה בימים אלו, אשר ארך פחות משנה.

מהחברה נמסר כי "עם פרישתו של קובי מלכין מתפקידו כמנכ"ל עמידר משמש יגאל אהרוני כממלא מקום, זה כמה חודשים. המכרז שפורסם, בכפוף לאישור רשות החברות, נועד לבחירת מנכ"ל קבע. באפשרותו של אהרוני להגיש מועמדותו כיתר המועמדים, בהתאם לתנאים שפורסמו".