B-EV מוטורס היא הראשונה שתייבא רכבים חשמליים מווייטנאם לישראל

החברה היחסית חדשה תשווק בישראל לראשונה שני רכב קרוס-אובר חשמליים מווייטנאם עם טווח של 400 עד 580 ק"מ בהתאם לדגם

רכבים חשמליים של VINFAST / צילום: יח''צ
רכבים חשמליים של VINFAST / צילום: יח''צ

חברת יבוא הרכב B-EV MOTORS, שהוקמה בשנה שעברה על ידי ניב אורון וברק כהן, בשותפות עם חברת NOVORAD, הודיעה על קבלת זיכיון היבוא של כלי הרכב החשמליים של חברת VINFAST הווייטנאמית לישראל. החברה היא שלוחה של קבוצת VIGROUP שנחשבת לקבוצה התעשייתית והעסקית הגדולה ביותר בווייטנאם, והיא פעילה בתחום הרכב החשמלי מזה כשנתיים.

שני הדגמים הראשונים שלה בישראל, שיושקו במקביל לאירופה, הם רכבי קרוסאובר חשמליים בגודל בינוני-גדול הם ישווקו בישראל עם אחריות של עשר שנים או 200 אלף קילומטר. זו הפעם הראשונה שרכב וייטנאמי משווק בישראל.

המפרט האירופאי של דגם ה-VF8 של החברה כולל צמד מנועים בהספק של 353 או 408 כ"ס בדגם PLUS ובחירה בין סוללות של 82 או 87 קילוואט-שעה. הטווח בגרסה הרגילה הוא 420 או 471 ק"מ בתקן WLTP בהתאם לגודל הסוללה, ואילו הטווח של גרסת ה-PLUS החזקה הוא 400 או 447 ק"מ. המחיר באירופה מתחיל בכ-38 אלף יורו לגרסת הבסיס. טרם פורסם מחיר מקומי.

דגם ה-VF9, שבגרסה האירופאית מציע שישה או שבעה מקומות ישיבה ב-3 שורות, מציע הספק של 408 כ"ס ובחירה בין סוללה של 92 קילוואט ל-123 קילוואט. גרסת השבעה מקומות מציעה טווח של 438 ק"מ או 594 ק"מ בתקן WLTP וגרסת הפלוס לשישה נוסעים מציעה טווח של 423 או 580 ק" בהתאם לנפח הסוללה. המחיר שלה באירופה מתחיל בכ-59 אלף דולר. טרם פורסם מחיר מקומי. החברה פתחה באירופה הזמנות מוקדמות לשני הדגמים אולם טרם החלה במסירות.

בימים אלה פועלת VIFAST להרחיב את חדירתה לשוק האמריקאי ולאחרונה הגישה בקשה לממשל האמריקני לקבל סיוע תקציבי להקמת מפעל הרכבה לכלי הרכב בצפון קרוליינה בהשקעה של כ-2 מיליארד דולר. החודש היא הגישה לרשות האמריקאית לניירות ערך בקשה ל-IPO במטרה לגייס מיליארדי דולרים. החברה מכרה בשוק המקומי שלה, וייטנאם, כ-6700 כלי רכב ברבעון הראשון של השנה, וכ-10% מהם היו חשמליים.