הצוללת | פודקאסט

תככים, מזימות ואלון חסן בבחירות להסתדרות: איך זה ייגמר?

זו מערכת בחירות מהיצריות והמלוכלכות שידענו: מצד אחד, יו"ר ההסתדרות הנוכחי, ארנון בר-דוד, שמחזיק בכוח ובהשפעה. מצד שני, עופר עיני, שועל קרבות ותיק, שחזר במפתיע אל הזירה מן הצללים • מדוע עיני החליט לעשות קאמבק, מי צפוי לנצח, ולמה הבחירות להסתדרות חשובות? • האזינו

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

בעוד חודש בדיוק - ב-24 במאי - יתקיימו הבחירות להסתדרות, כשלראשונה מזה שנים מתנהל קרב איתנים של ממש על תפקיד יו"ר ההסתדרות. מצד אחד, יו"ר ההסתדרות הנוכחי, ארנון בר-דוד, שמחזיק בכוח ובהשפעה בארגון. מצד שני, עופר עיני, שועל קרבות ותיק, שחזר במפתיע אל הזירה מן הצללים.

זו גם מתבררת כאחת ממערכות הבחירות היצריות והמלוכלכות שידענו, שעירבה בתוכה עד כה טענות לזיופי חתימות תומכים מצד עיני, קרע בין משפחות ואפילו התגייסות של אלון חסן - לשעבר היו"ר הכוחני של ועד עובדי נמל אשדוד - לטובתו של עיני.

אתמול (א') פרסם חסן בעמוד הפייסבוק שלו הודעת תמיכה בעיני. חסן, שהורשע במרמה והפרת אמונים בפרשת שחיתות בנמל, נימק את תמיכתו בגיבוי לו זכה בעבר מעיני, שכיהן כיו"ר ההסתדרות בעת התפוצצות הפרשה. "הכי חשוב, אני זוכר את האירוע האישי שקרה לי", כתב חסן בפוסט, "עת פורסמה כתבת תחקיר בערוץ 12 במהדורת החדשות ביום שישי, שם הואשמתי בשחיתויות ודברים קשים ביותר, עופר עיני לא נטש אותי, עזב אותי, בגד בי, כמו חברי ההסתדרות הנוכחיים ויו״ר ההסתדרות שהחליף אותו באותו שבוע בו נעצרתי אבי ניסנקורן החלש והאנמי". חסן, שלא חסך בביקורת כלפי הנהגת ההסתדרות הכללית הנוכחית, חצה בשנים קודמות את הקווים והצטרף לארגון המתחרה, ההסתדרות הלאומית.

זה לא הכל. בניגוד לחסן, אחיו של עיני, בני, מריץ בבחירות דווקא את היריב בר-דוד. עיני, שהיה יו"ר ההסתדרות בין השנים 2006-2014, הביא את אחיו הצעיר לתוך ארגון העובדים. עופר הקים אז את סיעת "עוגן" בהסתדרות ובני נבחר ב-2007 לתפקיד מנכ"ל הסיעה. כשעיני הבכור פרש מתפקידו, בני נותר בתפקידו כמנהל הסיעה, שהפכה ברבות השנים להיות הפלטפורמה של בר-דוד.

איך כל זה צפוי להסתיים והאם לעופר עיני יש סיכוי במערכה? האזינו לפרק השבוע של הצוללת של גלובס.