מכת תאונות הבנייה: מפעיל עגורן נהרג בנפילה מסולם

התאונה אירעה בשדרות מנחם בגין באשקלון, באתר בביצוע חברת דניה סיבוס • זהו ההרוג ה-11 בתאונות בנייה מתחילת השנה • יו"ר איגוד המנופאים: "ברוב המדינות המפותחות, מגובה מנוף של 30-40 מטר כבר יש מעלית, ואילו בישראל לא דואגים לדבר בסיסי כמו עלייה בטוחה של מנופאי למנוף"

עגורן / צילום: Shutterstock, Protasov AN
עגורן / צילום: Shutterstock, Protasov AN

מפעיל עגורן כבן 68 נהרג הבוקר (ב') בנפילה מגובה כ-10 מטר בעת שטיפס על סולם. התאונה אירעה בשדרות מנחם בגין באשקלון, באתר בביצוע חברת דניה סיבוס. זהו ההרוג ה-11 במספר בתאונות בנייה מתחילת השנה.

פאראמדיק מד"א רועי פולק סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו בקומה העשירית סמוך לסולם המנוף גבר כבן 68 מחוסר הכרה עם חבלה רב-מערכתית. הוא היה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כ-10 מטר".

דן ורשבסקי, יו"ר איגוד המנופאים, אמר לגלובס: "קשה לעלות על סולם בגובה של 60 מטר, עם הציוד והאוכל והמים, ליום עבודה שלם של 12 שעות, אבל אלה תאונות שלא צריכות לקרות. צריך להתקין סולם שמשתנה בכל חוליה עם מרפסת מנוחה, שתגביל את גובה הנפילה ותמנע נפילה רצופה. ברוב המדינות המפותחות, מגובה מנוף של 30-40 מטר כבר יש מעלית, ואנחנו בשנת 2022 בישראל לא דואגים לדבר בסיסי, עלייה בטוחה של מנופאי למנוף".

זוהי התאונה הקטלנית השלישית באתר של דניה סיבוס בשנה החולפת, לאחר שביולי אשתקד נהרג פועל בנפילה מגובה באתר גינדי TLV בתל אביב, ובינואר השנה נהרג עובד באתר של רכבת ישראל, סמוך לכביש 431.

מדניה סיבוס נמסר: "במהלך עלייתו למקום עבודתו במנוף, המנופאי נפל תוך כדי הטיפוס. אנחנו כאובים ונדהמים מהמוות הטרגי ושולחים את תנחומינו למשפחה האבלה.

"החברה מקפידה כל העת ובכל אתריה על בטיחות העובדים הפועלים בהם. אנו בודקים ולומדים את פרטי האירוע".