סופרסמארט תטמיע עגלות חכמות ברשתות סופרמרקטים בגרמניה ובפולין

היקף העסקאות שחתמה החברה הישראלית נאמד בעשרות מיליוני דולרים • בנוסף חתמה החברה על הסכמים עם רשתות בארה"ב

עגלה עם טכנולוגיה של סופרסמארט / צילום: Supersmart
עגלה עם טכנולוגיה של סופרסמארט / צילום: Supersmart

תחום העגלות החכמות בסופרמרקטים נמצא בתאוצה בשנים האחרונות, ובישראל פועלות לא מעט חברות המתמחות בתחום. בין אלה נמנה הסטארט-אפ הישראלי סופרסמארט, שבימים אלה חתם על שיתופי-פעולה בשווי עשרות מיליוני דולרים עם רשת Metro בגרמניה ורשת Selgros בפולין.

רשת הקמעונאות הגרמנית Metro, שמחזור המכירות השנתי שלה נאמד ביותר מ-30 מיליארד דולר, החלה בפיילוט עם סופרסמארט לפני כשנתיים, והטמיעה את הטכנולוגיה בשישה מסניפי הרשת בטורקיה. מאז הרחיבה את הפריסה ליעדים נוספים, ביניהם הונגריה וצ'כיה. כעת, במסגרת ההסכם החדש, הוטמעה המערכת המלאה של סופרסמארט, כולל חומרה ואפליקציה, בחנות ראשונה של מטרו בגרמניה כפיילוט. ההסכם מדבר על אפשרות פריסה מלאה של הפתרון לכל 102 סניפי הרשת.

רשת Selgros הפולנית כוללת 100 סניפים ברחבי העולם, ומחזור המכירות שלה מוערך ביותר מ-4 מיליארד דולר. בפולין פועלים 18 סניפים, בחמישה מהם החל כעת שיתוף-הפעולה עם סופרסמארט, במטרה לפרוס את המערכת בפריסה מלאה.

בינה מלאכותית בעגלה

סופרסמארט נוסדה ב-2014 על ידי יאיר קלפר, ועד כה גייסה כ-20 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-45 עובדים בישראל, ויש לה שיתופי-פעולה עם רשתות שונות בגרמניה, צ'כיה, טורקיה, אוקראינה, רומניה, ספרד והונגריה. לפני כחודש דיווחה החברה על הסכם שנחתם עם רשת הסופרים הספרדית Grupo Jesuman, שמפעילה מעל 60 סניפים באיים הקנאריים, בעסקה שהוערכה במיליוני דולרים. בישראל פועלת סופרסמארט בכל סניפי רשת אושר-עד, וברשת שוק העיר. המתחרות שלה, A2Z ו-WalkOut, כבר עובדות עם מחסני השוק ורשת יוחננוף, בהתאמה.

החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית לסיום תהליך הקנייה בסופרמרקט בצורה מהירה, שמאפשרת לחסוך את התורים בקופות. באמצעות המוצר, הלקוחות יכולים לבחור בין התקנה של אפליקציה ייעודית במכשיר הנייד, שמותאמת ספציפית לכל רשת שיווק, או לחלופין להשתמש במכשירי סריקה ייעודיים הנמצאים בכניסה לחנות.

בזמן הקנייה הלקוחות מבצעים סריקה עצמאית של המוצרים, נחשפים למחירים, לסך הקנייה המצטברת ולמבצעים חדשים. בסופו של התהליך הם עוברים עם העגלה במתקן הסריקה של סופרסמארט, ושם הטכנולוגיה - המבוססת על מצלמות, בינה מלאכותית וחיישני משקל - מאמתת את תוכן העגלה ב-3 שניות, ועורכת עבורם את החשבון. התשלום יכול להתבצע באמצעות האפליקציה או בעמדות תשלום ייעודיות.

"מאפשרים שליטה ללקוח"

מסופרסמארט נמסר כי "האמון מצד הרשתות ביעדים החדשים, לצד רשתות השיווק הקיימות והמובילות בעולם, מבסס את סופרסמארט כפתרון שמשדרג בצורה קלה ליישום את חווית הלקוח, בזכות דילוג על התורים בקופה ושליטה ובקרה על תקציב הקניה וזמן השהייה בחנות".

עוד אומרים בחברה כי התרחבות נוספת צפויה השנה בארה"ב, שם נחתמו הסכמים על מספר פרויקטים עם רשתות מובילות.