ההתאוששות נמשכת - יותר מ-1.5 מיליון נוסעים המריאו ונחתו באפריל, לאן טסו הכי הרבה מהם?

החברה שהטיסה הכי הרבה נוסעים בחודש אפריל 2022 היא אל על עם כ-343 אלף נוסעים, שהיוו 22% מכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג • סך הנוסעים שחלפו בנתב"ג מינואר ועד לסוף אפריל מגיע לכ-3.9 מיליון נוסעים • היעד הפופולרי ביותר: טורקיה

נתב''ג בחודש אפריל 2022 / צילום: שלומי יוסף
נתב''ג בחודש אפריל 2022 / צילום: שלומי יוסף

1.55 מיליון נוסעים חלפו בנתב"ג בחודש אפריל 2022 - כמעט פי 6 לעומת אפריל 2021 שהיה נתון למגבלות קורונה. מספרי אפריל משקפים צמיחה של 30% לעומת תנועת הנוסעים שחלפה בנתב"ג בחודש מרץ השנה.

אפריל, שבמהלכו צוין חג הפסח, הוא חודש השיא בנתב"ג מאז תחילת השנה. סך הנוסעים שחלפו בנתב"ג מינואר ועד לסוף אפריל מגיע לכ-3.9 מיליון נוסעים (תנועת הלוך ושוב).

החברה שהטיסה הכי הרבה נוסעים בחודש אפריל היא אל על עם כ-343 אלף נוסעים, שהיוו 22% מכלל תנועת הנוסעים בנץב"ג. החברה הזרה החזקה בישראל היא טורקיש איירליינס, שנהנית מהביקוש הגואה לטורקיה כיעד נופש - טורקיש הטיסה בחודש החולף יותר מ-106 אלף נוסעים, שהיוו כ-7% מתנועת הנוסעים בנתב"ג.

שלוש חברות הלואו - קוסט רינאייר, ויזאייר ואיזי ג'ט - תופסות ביחד נתח של כ-17.5% מכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג. ריאנאייר הטיסה כ-103 אלף נוסעים, ויזאייר הטיסה כ-91.3 אלף נוסעים, ואיזי ג'ט הטיסה כ-77 אלף נוסעים.

אחרי חברות הלואו קוסט ממוקמות ישראייר וארקיע - ישראייר הטיסה כ-70 אלף נוסעים (4.5% מכלל תנועת הנוסעים), וארקיע הטיסה כ-63 אלף נוסעים (4%). על הביקוש הגבוה לטוס לטורקיה אפשר ללמוד גם מתנועת הנוסעים שהטיסה החברה הטורקית פגסוס עם מספר הקרוב ל-60 אלף נוסעים.

נזכיר כי חברות התעופה הישראליות מנועות מלטוס לטורקיה משיקולי ביטחון (אל על מפעילה טיסות מטען ליעד אך לא טיסות נוסעים), ולכן עשרות אלפי הישראלים שמבקשים לטוס לטורקיה עושים זאת עם החברות הטורקיות בטיסות הסדירות או בטיסות צ'רטר במסגרת חבילות נופש.

כעשירית מהנוסעים טסים לארצות-הברית

לאן טסו הנוסעים באפריל? היעד המוביל הוא כאמור טורקיה (12% מכלל תנועת הנוסעים), אחריו נמצאות ארצות-הברית (כ-10% מכלל תנועת הנוסעים), צרפת, איטליה, יוון, בריטניה וגרמניה. חלק מהנוסעים שממריאים מישראל לטורקיה ממשיכים משם ליעדים אחרים בטיסות קונקשן, אולם שיעור ניכר מהם נשארים לנפוש במדינה.

רשימת היעדים מתחילת השנה משאירה את טורקיה בראש, ואחריה ארצות-הברית, צרפת ואיחוד האמירויות, שמתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים אליה על 257 אלף נוסעים. לדובאי שבאיחוד האמירויות טסות שלוש החברות הישראליות וחברת פליי דובאי, ולאבו דאבי טסה אתיחד.

מתוך כלל תנועת הנוסעים לאיחוד האמירויות, הטיסה פליי דובאי לבדה מתחילת השנה יותר מ-100 אלף נוסעים. את השאר חלקו החברות הישראליות, שחוו לא מעט ביטולי טיסות לנוכל מחלוקות שהיו בשעתו על נושא אבטחת הטיסות.

פליי דובאי עלתה לאחרונה לתדירות של שש טיסות יומיות בקו. בסוף חודש יוני תצטרף חברת התעופה הלאומית של דובאי לקו לתל אביב - אמירייטס, שהיא החברה-האם של פליי דובאי. אמירייטס תשווק בעוצמה טיסות ליעדי המשך מדובאי, כך למשל למדינות במזרח הרחוק, ובכך היא תתחרה בעיקר באל על המפעילה טיסות ישירות.

בטיסות הפנים-ארציות (נתב"ג-רמון) טסו כ-67 אלף נוסעים, שיפור של 25% לעומת אפריל אשתקד. ארקיע הטיסה כ61% מתנועת הנוסעים לאילת, וישראייר הטיסה כ-39%.

זינוק נרשם גם בתנועת הנוסעים בטיסות פרטיות: כ-3,800 נוסעים המריאו ונחתו מישראל במטוס פרטי - זינוק של 83% לעומת אפריל אשתקד. 1,005 מטוסים פרטיים שימשו את הנוסעים הללו.