לקראת החגיגות במירון: קיצוץ בהיקף התחבורה הציבורית

בעקבות החגיגות הצפויות להתקיים בהר מירון בל"ג בעומר, חלק מכוח האדם ומהאוטובוסים יוקצו באופן מיוחד לאירוע • הדבר צפוי לבוא על חשבון קווים קיימים ולפגוע בנוסעים • רק בשבוע שעבר צומצמו קווים בכ-30% בעקבות עיד אל פיטר

תחבורה ציבורית. היערכות לקויה למרות שהבעיות יודעות מראש / צילום: אייל מרגולין
תחבורה ציבורית. היערכות לקויה למרות שהבעיות יודעות מראש / צילום: אייל מרגולין

לאחר שרק לפני שבוע קוצץ היקף התחבורה הציבורית בכ-30%, ללא התראה מספקת מראש אף שסיבת הקיצוץ הייתה חג עיד אל פיטר, לגלבוס נודע כי גם בשבוע הבא מתוכנן קיצוץ של כ-10% בחלק מהקווים בעקבות ל"ג בעומר והחגיגות המתוכננות בהר מירון. הודעה מוסדרת של משרד התחבורה בנושא עדיין לא יצאה.

יצוין כי בכול שנה מתבצעים קיצוצים דרמטיים בהיקף התחבורה הציבורית במהלך חודש הרמדאן והחגים המוסלמים, והדבר מגיע על חשבון הנוסעים מכיוון שבמשרד התחבורה לא נערכים למצב כראוי. למשרד התחבורה נוח להטיל את האחריות על החברות המפעילות והוא קורא להן להפעיל חברות קבלן, אך לא דואג לפתרון הוליסטי לבעיה שצצה מדי שנה.

במשרד התחבורה אף הבטיחו השנה תגבור קווים ביום הזיכרון וביום העצמאות, אך התגבור "נבלע" אל תוך הקיצוצים הדרמטיים בשירות ומרבית הנוסעים לא נהנו מהם ונאלצו להמתין זמן רב בתחנות האוטובוס ולהידחס לאוטובוסים מלאים כשכבר הגיעו.

בסוף השבוע הבא יצוין ל"ג בעומר והתחבורה הציבורית תוכוון לתת שירות למגיעים להילולה במירון, ולכן ההיערכות בענף התחבורה הן ששירות התחבורה הציבורית יקוצץ. אומנם במקומות מסוימים הקיצוץ לא יורגש, אך במקומות אחרים הקיצוץ ישפיע על סדר יומם של הנוסעים.

במשרד התחבורה מתגאים ב"היפוך פירמידה" והצבת נוסעי התחבורה הציבורית בראש, אבל נזכרים להודיע על שינויים כה דרסטיים בשירות ימים ספורים לפניו ועדיין לא הצליחו למצוא פתרון כששמיכת הנהגים והאוטובוסים קצרה ומחוררת.

ממשרד התחבורה נמסר כי "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מנחה באופן קבוע את מפעילי התחבורה הציבורית לגייס חברות משנה קבלניות במקרים של דילולי כוח אדם על מנת למזער את הפגיעה בציבור הנוסעות והנוסעים. במהלך עיד אל פיטר נרשם דילול ממוצע של כ-30% מהנהגים שנעדרו בשל החג. יודגש כי באשכולות המשרתים מגזר ערבי, הדילול היה גבוה יותר. בימים אלה נערך משרד התחבורה לאירועי ל"ג בעומר במירון בכל ההיבטים התחבורתיים".