אילון מאסק: "כשרכישת טוויטר תאושר, אבטל את החסימה של טראמפ"

מאסק אמר היום כי "חסימה קבועה של משתמש היא צעד נדיר שאמור להיות שמור לבוטים, חשבונות ספאם או תחבולות" • אם טראמפ אכן יחזור לטוויטר, הוא עשוי לפגוע ברשת החברתית החדשה שהקים • עסקת הרכישה של טוויטר תאושר רק לאחר שתקבל את אישור בעלי המניות והרגולטורים

אילון מאסק. האם רכישת טוויטר תגרום לטלגרם לאבד מהייחודיות שלה? / צילום: Associated Press, Matt Rourke
אילון מאסק. האם רכישת טוויטר תגרום לטלגרם לאבד מהייחודיות שלה? / צילום: Associated Press, Matt Rourke

אילון מאסק הודיע שהוא מוכן לאפשר לדונלד טראמפ לחזור לטוויטר לאחר השלמת רכישת החברה. "ההחלטה לחסום אותו הייתה 'שגיאה'", אמר מאסק בכנס של "Financial Times". הוא הוסיף כי "חסימה קבועה של משתמש היא צעד נדיר שאמור להיות שמור לבוטים, חשבונות ספאם או תחבולות. אני מאמין שלא היה נכון לחסום את דונלד טראמפ. אני חושב שזו הייתה טעות כי זה הרחיק חלק גדול מהמדינה ולא הביא בסופו של דבר לכך שטראמפ לא היה קול".

"עדיין לא רכשתי את טוויטר", הוסיף מאסק. "אז מדובר במהלך שלא בטוח שיקרה, כי מה יקרה אם בסוף לא ארכוש אותה?". 

טוויטר ומאסק חתמו בסוף אפריל על הסכם במסגרתו האיש עשיר העולם ירכוש את הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר, אז יהפוך אותה לחברה פרטית. העסקה, בשווי 44 מיליארד דולר, עדיין לא הושלמה סופית, והיא צריכה לעבור אישור בעלי המניות ורגולטורים. לפי דיווח של "CNBC", אם העסקה תאושר, מאסק יכהן בתפקיד המנכ"ל הזמני של טיווטר במשך מספר חודשים.

נשיא ארה"ב לשעבר נחסם בטוויטר, בפייסבוק ובאינסטגרם בינואר 2021 לאחר אירועי ההסתערות על גבעת הקפיטול. זאת לאחר שנקבע כי פעילותיו עודדו את ההמונים שעלו לקפיטול. בעקבות החסימה, טראמפ החליט לפתוח רשת חברתית חדשה, Truth Social, שלטענתו נותנת מקום לקולות מהצד הימני במפה הפוליטית. 

ההכרזה של מאסק מציבה את טראמפ בדילמה. מצד אחד, אם טראמפ יעז להגיד שהוא חוזר לטוויטר, הוא מסתכן להיות זה שדופק את המסמר האחרון לתוך ארון הקבורה של האפליקציה שלו. מצד שני, אם יחליט לוותר על טוויטר, הוא יכול לפספס הדהוד ציבורי משמעותי. לצורך ההשוואה, בטוויטר לטראמפ היו כ-88 מיליון עוקבים ובפייסבוק היו לו 34 מיליון עוקבים. נכון להיום, ברשת החברתית העצמאית שלו יש לו 1.4 מיליון עוקבים בלבד.

טראמפ עצמו התבטא לאחרונה בנושא ואמר כי הוא לא מתכוון לחזור לטוויטר, אלא להשקיע ברשת החברתית שלו. עם זאת, לפי דיווחים מקורבים לטראמפ חושבים כי הוא יחליט לבסוף לחזור. 

בכירים בבית הלבן ואנשי ממשל דמוקרטיים הביעו דאגה לגבי הרכישה של מאסק, והשבתו של טראמפ לרשת החברתית, לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024. הדמוקרטים חוששים שמאסק יאפשר לטראמפ ולפעילים רפובליקאים, שנחסמו בעבר, לחזור לרשת החברתית ויובילו שיח מסית ומיסאינפורמציה לקראת הבחירות.