דור אלון משיקה פורמט קמעונאי חדש: אקסטרה מרקט

הסניף הראשון, שמוקם בהשקעה של כ-8 מיליון שקל, נפתח היום בקניון TLV • מנכ"ל דור אלון על התחרות בענף וכניסת קארפור: "ברור שזה מפחיד. זה גורם לנו להיות מחודדים ולחשוב שלושה-ארבעה צעדים קדימה"

סניף אקסטרה מרקט קניון TLV / צילום: אודי גורן
סניף אקסטרה מרקט קניון TLV / צילום: אודי גורן

דור אלון שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, המפעילה את רשתות הסופרמרקטים אלונית ומיני סופר אלונית ואת רשת המרכולים העירונית am:pm, משיקה פורמט קמעונאי חדש: אקסטרה מרקט. הסניף הראשון, שמוקם בהשקעה של כ-8 מיליון שקל, נפתח היום בקניון TLV. הרשת תציע מוצרים כשרים בלבד, ולא תפעל בשבת.

הקונספט החדש מתרכז במוצרי פרימיום, מחלקות מתמחות ביין ובקפה ומוצרי צריכה נוספים במתכונת של one stop shop. עוד יוצעו בסניפים שירותים כמו ייעוץ שפים, מערכי תצוגה ותשלום דיגיטליים, מסכי HD המנווטים את הלקוחות למחלקות השונות, קופות שירות עצמי ושירות נשיאה עד הבית לדיירי המגדלים הסמוכים לקניון TLV או לרכב. כ-40% משטחי הסופרמרקטים מיועדים לדלפקי שירות, והלקוחות יוכלו לקבל ייעוץ קולינרי. 

לדברי מנכ"ל קבוצת דור אלון, עודד גולן, הקונספט החדש גובש בעקבות מחקרי שוק שהצביעו על שתי מגמות צרכנות סותרות לכאורה. מחד, הרצון ליהנות מאיכות של חנויות מתמחות; ומאידך הרצון לחיסכון בזמן, בעיות חניה והצורך לעבור בין חנויות שונות. 

"לא נהיה רשת יקרה" 

"הבנו שסופרמרקטים צריכים לתת משהו נוסף, אבל מאוד קשה לייצר שונות, כי בסופו של יום המוצרים די דומים", אומר גולן לגלובס. "חוקי הפורמט אצלנו אומרים שעל פני 750 מ"ר, המגוון מאוד גדול. אנחנו שמים דגש גדול על דגים, גבינות, בשר, עוף, ירקות ועל דברים מיוחדים של מוצרים ללא סוכר, ללא גלוטן ואורגניים.

"אנשים נוטים לחבר חוויית קנייה עם מחיר יקר, אבל אנחנו לא רשת פרימיום במובן של המחירים. לא נהיה רשת יקרה, אנחנו מסתכלים בעיניים של הלקוח שבא בחנות".

גולן מספר כי הצפי הוא לפתוח שני סניפים נוספים עוד השנה. "אנחנו מנסים לאתר מיקומים, וככל הנראה הם לא יהיו בתל אביב".

בהתייחס לתחרות בענף ולכניסה הצפויה של ענקית הקמעונאות קארפור, אומר גולן כי "ברור שזה מפחיד. זה גורם לנו להיות מחודדים ולחשוב שלושה-ארבעה צעדים קדימה.

"עולם קמעונאות המזון הוא מגרש שאנחנו כבר משחקים בו, ואני יודע שאם אני לא הולך קדימה, אני הולך אחורה. יש לנו את רשתות אלונית ומיני סופר אלונית, המונה כיום 87 סניפים, ואת רשת המרכולים העירונית am:pm שמונה כיום 56 סניפים, בתל אביב וגם מחוץ לגוש דן.

"אני לא יודע מה הקמעונאים האחרים עושים, אני מנסה להתאים את עצמי למה שהצרכן צריך. מי שינצח זה מי שיקלע לטעמים של הצרכן ויענה על הצרכים שלו. התחרות עושה טוב, והיא גורמת לכולם להתחדד".