ההסכם נחתם: יותר מ-150 סניפי יינות ביתן יהפכו לסניפי קארפור

הבוקר נחתם סופית ההסכם בין אלקטרה מוצרי צריכה וקארפור • ההסכם בתוקף לתקופה של 20 שנים, עם הארכה אוטומטית ל-20 שנים נוספות ואפשרות להארכה נוספת לאותו פרק זמן

סניף קארפור בוורשה / צילום: Shutterstock, PaulSat
סניף קארפור בוורשה / צילום: Shutterstock, PaulSat

כחודש אחרי שנחתם מזכר ההבנות בין אלקטרה מוצרי צריכה  וענקית הקמעונאות הצרפתית קארפור, דיווחה הבוקר (ב') אלקטרה צריכה כי הסכם הזכיינות נחתם, וסופית קארפור בדרך לישראל. ההסכם בתוקף לתקופה של 20 שנים, עם הארכה אוטומטית ל-20 שנים נוספות ואפשרות להארכה נוספת לאותו פרק זמן.

המותג הפרטי והמחירים: 5 דברים שכדאי לדעת על רשת המזון האירופית קארפור שבדרך לישראל 

במסגרת ההסכם, יותר מ-150 סניפי רשת יינות ביתן ישופצו באופן הדרגתי ויותאמו לסניפים של קארפור. הסניפים הראשונים תחת המותג קארפור ייפתחו לפני סוף 2022, ומוצרי קארפור הממותגים יחלו להימכר בסניפי יינות ביתן עוד לפני הקיץ.

עוד סוכם כי ליינות ביתן תינתן האפשרות לייצר בישראל חלק מהמוצרים ולשווקם תחת המותג קארפור. בנוסף להיותה קמעונאית, קארפור היא גם אחת מיצרניות המזון הגדולות בעולם עם 20 אלף מותגים וכ-14 אלף מוצרים. מודל זה מאפשר לה לחתוך עלויות ייצור בצורה חדה. המותג הפרטי של הרשת מהווה 31% מסך המכירות שלה, שיעור שנחשב גבוה מאוד ביחס לשוק הישראלי.

הצדדים יפעלו בחודשים הקרובים להסדרת היקף מגוון המוצרים ולהרחבתו, להסדרת מגבלות כשרות, לאטרקטיביות מחירי המוצרים ולקביעת מועדי פתיחת החנויות בהתאם. תמורת הזכיינות תכלול תשלום ראשוני שייפרס על פני מספר שנים, בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור מההכנסות.

קארפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל, עם כ-13,900 סניפים ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו.

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, מסר: "ההסכם עם קארפור הוא מהלך שעתיד לייצר מהפך לצרכנים וגם הזדמנות אדירה לספקים הישראלים. זהו אחד מתאגידי המזון הגדולים בעולם, ואני שמח מאוד שהם בחרו בנו להכניס את קארפור לישראל.

"ההסכם הוא גם מכפיל כוח הן למועדון הלקוחות והן לחטיבת המזון של אלקטרה צריכה, שיתחזקו בקרוב בשחקן בינלאומי נוסף עם פתיחת חנויות הנוחות הראשונות של המובילה העולמית סבן אילבן. הנהלת קארפור רואה חשיבות רבה בכניסה לישראל והביעה את מחויבותה המלאה להצלחת המהלך. כבר בקרוב נראה צוותים של קארפור שיגיעו לישראל ללוות את תהליך בניית הרשת והמותג בארץ".

עמית זאב, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, מסר: "חתימת ההסכם עם קארפור מאפשר לנו להציע לצרכנים בישראל סל פתרונות מבודל בחוויית הצריכה, במגוון המוצרים וברמת המחירים. האתגר שלנו כעת הוא להטמיע במהירות את השינויים שיורגשו בכל בית ובית. אנחנו נמשיך לשתף פעולה עם החקלאים המקומיים ועם היצרנים הקטנים והבינוניים ואף נפתח עבורם את ההזדמנות לייצר עבור רשת קארפור העולמית ולקבל כרטיס כניסה למכירה באלפי סניפי קארפור ברחבי העולם".

בקארפור מתבצעות למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה

קבוצת קארפור היא חברת קמעונאות המזון מהגדולות בעולם, המפעילה כ-13,900 חנויות ביותר מ-40 מדינות באירופה, במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה. החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה.

בקארפור מתבצעות למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה, ומחזור מכירות החברה לשנת 2021 הסתכם ב-81.2 מיליארד אירו. קארפור היא חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת ה-Euronext N.V, ושווי השוק של החברה הוא כ-15 מיליארד אירו.

אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת האחים זלקינד. בשנתיים האחרונות ביצעה החברה, בהובלת המנכ"ל צביקה שווימר, מספר מהלכים אסטרטגיים, ופעילותה מתרכזת כיום בשלושה תחומי פעילות עיקריים: בראשון, היא יבואנית ויצרנית של מוצרי חשמל ומזגנים, והיא הקמעונאית המובילה בתחום החשמל עם הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק. בשני, היא בעלת השליטה ברשת יינות ביתן; בעלת הזיכיון לפתיחת רשת חנויות סופרמרקטים של קארפור העולמית ובעלת הזיכיון לפתיחת רשת חנויות נוחות של המותג העולמי סבן אילבן.

במרץ 2022 חתמה החברה על הסכם עם קוויק להקמת פלטפורמה משותפת בשליטת קבוצת יינות ביתן (51%), שתפעל באונליין ותמכור מוצרי מזון וצריכה. זרוע הפעילות השלישית היא בתחום הפנאי והשטח שאמ"צ נכנסה אליו עם רכישת השליטה בחברת א.ת סער יזמות ומסחר, זכיינית קולומביה בישראל. כמהלך אסטרטגי שנועד לייצר סינרגיה של כלל הפעילות של הקבוצה, נחתם לאחרונה הסכם עם כאל להקמת מועדון לקוחות על בסיס כרטיס אשראי שיהיה בבעלותה המלאה של אלקטרה צריכה.

לפני כשנה וחצי הפכה בוש העולמית לשותפה של אמ"צ, לאחר שרכשה 40% מ"אלקטרה תעשיות" וחברה אליה בהקמת פארק טרמו-טכנולוגי מתקדם באשקלון. כחלק מהאסטרטגיה הירוקה של החברה, תחל אמ"צ בקרוב בבניית מפעל למחזור מזגנים ומוצרי חשמל באשקלון, כאשר היעד הוא למחזר בתוך עשור 50% מכלל הפסולת החשמלית במדינת ישראל.

אמ"צ נסחרת לפי שווי של 4.1 מיליארד שקל. בשלוש השנים אחרונות הניבה המניה למשקיעים תשואה של 480%.